01-05-2005 - Reisverslag uit Lima, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 01-05-2005 - Reisverslag uit Lima, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

01-05-2005

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Mei 2005 | Peru, Lima

Hallo lieve allemaal!

Hartstikke bedankt voor al jullie lieve berichtjes, wat fijn die techniek van tegenwoordig zeg!
Hier alles goed, heb weer een mega-drukke dag achter de rug!

Laat ik bij het begin beginnen:
Om 05.40 uur gewekt, ontbeten en toen met de bus naar het busstation van Lima gebracht waar we overstapten op de lijnbus naar Pisco.
De rit heeft alles bij elkaar meer als 4 uur geduurt.
We reden over de Pan American Highway, deze loopt langs de kust van Peru, dus aan de ene kant de zee en aan de andere kant de woestijn, heel bizar, heel mooi.
Onderweg uiteraard panne gehad, maar na een half uurtje en 2 tonnen olie konden we onze weg vervolgen naar Pisco, een klein havenstadje ten zuiden van Lima, waar eigenlijk geen ene moer te doen is, maar een perfecte uitvalsbasis voor allerlei excursies.
Om half 1 kwamen we aan in ons hotel en een half uur later zaten we alweer in de bus op weg naar het Nationaal Reservaat van Paracas.
Dit reservaat is 1 grote woestijn, maar niet te vergelijken met de Sahara in Egypte, nee een werkelijk plaatje, mede omdat deze woestijn dus grenst aan de zee, wat een hele rare gewaarwording is.
Er groeit echt helmaal niks in deze woestenij.
Na een klein uurtje rijden stopten we bij de lunch voor bij een pitoresk restaurantje aan een kleine baai waar de pelikanen, aalscholvers en gieren af en aan vlogen zodra er een klein houten vissersbootje binnen kwam varen.
Zalig gegeten en vervolgens de woestijn ingetrokken.
Wat een schitterende plek is dit zeg!
We kwamen aan bij een uitkijkpunt, vanuit hier (op de kliffen) keken we naar La Cathedral, een door winderosie uitgehouwen grot in de kliffen.
Uiteraard weer even wat foto's genomen en vervolgens onze weg lopend voortgezet, via een steil weggetje naar beneden het strand op.
Wauw! Die zee is woest, ruig, hard, zee zoals zee bedoeld is, niet van dat mietengedrag bij ons aan de kust (waar het er inderdaad ook wel eens ruig aan toe gaat, maar dat is niks vergeleken met hier!!)
De kliffen zijn metershoog en hebben de mooiste kleuren bruin die je je voor kan stellen.
Via een kleine spelonk in de rotsen konden we dus La Cathedral inlopen, een hele grote grot, waar de woeste golven naar binnen beukten (het begon ook best wel vloed te worden, dus we konden niet te lang blijven).
SCHITTEREND!!
Vervolgens moesten we dezelfde weg weer terug de kliffen op lopen, met zweet op mijn bovenlip, zand in mijn oren en de tong op de knieen kwam ik boven aan en keek uit over de zee met een ondergaande zon.
Nogmaals: WAUW!

Ik zit nu met Anja en Reina in het internetcafe, want de hele groep ging weer met zijn allen uit eten en daar hadden we niet zoveel trek in.
Ja, je zit toch met 15 man op zo^n terras en daar had ik fff geen trek in hoor.


Morgen gaan we naar Ica, een soort fata morgana in het midden van de woestijn en van daaruit gaan we naar Nazca, waar we de volgende dag een vlucht zullen maken over de beroemde Nazcalijnen.
Jongens ik ben hier pas drie dagen, maar ik sta nu al regelmatig met mijn bek vol tanden vanwege alle pracht om mij heeb en ik heb goed nieuws:
IK GA DE 2 DAAGSE INCATRAIL LOPEN!!!!
De gids(Patrick) kan dit regelen, dus ik ga nu met Anja, Annemieke en Gert-Jan onze reis compleet maken!
Maar daarover meer verderop in de reis.

Ik ga er zo mee stoppen, maar jullie horen mij weer snel!
Hele dikke zoen, Manon.

  • 02 Mei 2005 - 05:24

    Willy:

    He Manon, kei gaaf man, vind het alleen raar dat jij aan de andere kant van de wereld zit, terwijl het net lijkt of je veel dichter bij bent, Groetjes

  • 02 Mei 2005 - 06:31

    Jeske:

    Hi Manon,

    Wat leuk om jouw verhaaltjes te lezen! Kan me wel een beetje een voorstelling maken...maar dat is waarschijnlijk niks vergeleken bij wat jij daar allemaal echt ziet!! Maar zo te lezen ben je echt aan het genieten..goed zo!! Hou ons op de hoogte, echt heel leuk!!

    XXX Jeske

  • 02 Mei 2005 - 06:43

    Kierayn:

    Hello, klinkt allemaal mooi!! Ik wilde even snel iets aan je vertellen. Kierayn heeft gister vanuit de ingang van Only zo z'n broek omlaag gedaan en op de broerstraat geplast. Hij mocht niet daarbinnen plassen. Ik schaamde me kapot!!!!! Maar ook wel leuk, toch?! Dikke kus van ons!!!!!

  • 02 Mei 2005 - 07:02

    Poerus:

    Hey Schatje, geweldig dat je toch de incatrail gaat doen. Ben benieuwd, inspireer me maar. Veel plezier en pas goed op jezelf.

  • 02 Mei 2005 - 07:15

    Anette:

    Poppetje,

    wat kan ik zeggen,.... behalve dan : IK BEN JALOERS OP JE. haha
    XX Anette

  • 02 Mei 2005 - 07:16

    Aggi:

    Hee lieve Nonnie,

    Keigaaf om zo te horen van je. Ook een hele geruststelling dat ik niet 3 weken hoef te wachten op nieuws! Wat heerlijk dat je al zoveel mooie dingen hebt gezien en ik in gedachten dus ook!
    Wel een raar idee dat je daar al een paar dagen rondloopt zo aan de andere kant van de oceaan. Geniet ervan en binnenkort laat ik weer van me horen, ben nu al benieuwd naar je volgende berichtje. Een dikke zoen van mij en de groetjes van Aggi en de Beekies!

  • 02 Mei 2005 - 08:27

    Oma En Opa:

    hallo schatje, wat is dit leuk zeg geweldig dat je er zo van geniet.pas goed op je zelf liefs en kusjes van opa en oma xxxxxxxx

  • 02 Mei 2005 - 08:44

    Lies:

    Hoi lieve Manon, te gek allemaal. Vooral dat je alsnog de incatrail gaat lopen! Geweldig! Ik heb oma uitgelegd hoe ze kan reageren op jouw bericht, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Dus bij deze een hele dikke kus van opa en oma.
    En van mij dus ook,
    mama

  • 02 Mei 2005 - 09:47

    Bart Suus:

    He buuuf geniet ze maak er wat van.
    (trouwens niet onze zee afkraken he omdat jij het nou zoveel beter hebt)
    ben benieuwd naar de foto s

  • 03 Mei 2005 - 06:58

    Suus:

    He Manon, dat klinkt allemaal weer geweldig, wereldreiziger!!!! Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's als je terug komt. Maar eerst moet je nog ff genieten daar aan de andere kant van de aardbol!!!
    XXXX Suus en Ed

  • 03 Mei 2005 - 15:54

    Deertje:

    Meiske wat is het luek om te horen hoe jij het allemaal beleefd!!! Ik word helemaal meegevoerd in jou verhaal!GEWELDIG dat je alsnog de Incatrail kan lopen!!!! Dat vind ik echt geweldig voor je. Enne...je moet echt iets met je schrijfkunst gaan doen 8D. Je hebt het in je !!!! Ik kijk nu al uit naar je volgende avondtuur..Dikke kus Deertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 56168

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: