Ben weer redelijk boven Jan... 10-05-2005 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Ben weer redelijk boven Jan... 10-05-2005 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Ben weer redelijk boven Jan... 10-05-2005

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Mei 2005 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik zat er echt even helemaal doorheen...
Ik ga nooit meer naar landen met bergen, hi, hi. (serieus!)
Gisteren aan allemaal pillen en een vieze rode vloeistof van een liter gezeten.....
Ik heb de hele dag op bed gelegen en geslapen en om 19.00 uur zijn Anja, Patrick, Annemieke en Gert Jan langsgekomen om verslag uit te brengen van hun trip naar het meer.
Ze hebben gelukkig heel veel foto's gemaakt, dus die komen in mijn plakboek.
Vandaag om 05.40 uur opgestaan met nog enig gerommel in mijn buik, maar wel 85 % beter als de dagen er voor!
Om 07.00 uur in de bus gestapt en vanuit Puno richting Cuzco, wat 500 meter lager ligt en ik merk het verschil echt, beter, veel beter!
Onderweg een paar keer gestopt, want het was ruim 10 uur rijden!
Ik zat uiteraard voorin, voor het geval dat ik er uit zou moeten springen...
Het landschap veranderde al snel in groene heuvels, stromende beekjes en heel veel lama's!!!! Eindelijk!!!
Als eerste gestopt bij de graftorens van Sillustani, deze graftorens zijn gemaakt door de pre-Inca's en de Inca's.
Deze torens bevinden zich op de top van de heuvels en het uitzicht was echt schitterend!
Hier kom ik voor hoor, ik heb nog wel moeite met inspanningen op deze hoogten en ben nog wel aan de diarree, maar de rit van vandaag maakte de afgelopen 3 dagen wel aardig goed (ja, we blijven optimistisch!).
Hierna door een schitterend landschap met hoge groene bergen en besneeuwde bergtoppen naar een klein tentje gereden om te lunchen.
Klein beetje gegeten, maar dat viel al te zwaar op de maag, wc-stop!
Om 17.00 uur zijn we aangekomen in Cuzco, een schitterend stadje, wat we nu alleen nog maar in het donker hebben gezien, dus dat voorspelt wat als we morgen de boel gaan verkennen met zijn 4-tjes.
We zijn net terug van de Mexicaan, waar we met zijn vijven hebben gegeten en ik wilde jullie even op de hoogte brengen.

Ja, het heeft me niet echt meegezeten de afgelopen 3 dagen, ik had het ook helemaal gehad, ben nog nooit zo beroerd geweest, heel vreemd die hoogteziekte en zo'n darminfectie maakt het er natuurlijk niet makkelijker op, maar daar hoop ik over een dag of 2 wel vanaf te zijn.....

Morgen dus Cuzco verkennen, daarna een weekendtasje pakken voor de Heilige Vallei, waar we 1 nachtje zullen blijven slapen, maar daar schrijf ik snel over!
Ik kan gelukkig weer lachen en ik heb hele lieve mensen bij me, daar ben ik heel blij mee.
De gids, Patrick, heeft echt zijn benen onder zijn lijf vandaan gelopen om me te helpen en de andere drie zijn schatjes!
De rest van de groep is eigenlijk een beetje raar, maar dat zullen ze waarschijnlijk ook van ons vinden, hi, hi.
Jullie horen mij dus weer snel, heel veel liefs Manon XXXX

  • 11 Mei 2005 - 05:46

    Aggi:

    Hee lekker ding,

    fijn om te horen dat het weer wat beter gaat, maakten ons best wel zorgen. Maar goed, inderdaad weer vooruit kijken naar oa lama's toch! Ik ben ooit eens ondergekotst door een lama, herinner ik me ineens weer. Hier gaat alles zijn gewone gangetje: opstaan, werken (mis je in ons hokje) naar huis, op de bank liggen en naar bed gaan! Hoe avontuurlijk kan een leven zijn! Hoop dat je van nu af aan alleen nog maar leuke en mooie dagen tegemoet gaat. Dikke zoen van Aggi en Frank

  • 11 Mei 2005 - 06:19

    Suus + Ed:

    He Manon,
    Fijn om te horen dat je je weer beter voelt! Anders hadden Jeske en ik je moeten komen ophalen hahaha (dat hadden we niet zo erg gevonden hoor) Maar ja, het is beter dat je je weer goed voelt en dat je nog lekker van de reis kan genieten!
    Kus Suus

  • 11 Mei 2005 - 06:36

    Jeske:

    Morning!

    Dit is fijn om te horen! Gelukkig voel je je al beter en zie je weer mooie dingen! Want inderdaad..anders waren Suus en ik wel ff op en neer gevlogen om je op te halen :-D ...want een beetje avontuur is hier best welkom...hier gaat alles maar zijn gewone gangetje! Nou geniet weer lekker verder en sterkte met de buik!
    XXX Jeske

  • 11 Mei 2005 - 08:07

    Lies:

    Hallo lieve schat,
    Ik ben echt blij dat je je weer beter voelt. Geniet er maar weer van.
    Fijn dat je mensen om je heen hebt die lief voor jou zijn toch?
    Dikke kus van mama

  • 11 Mei 2005 - 11:40

    Oma En Opa:

    hi manonneke , we hebben je een mail gestuurd, fijn dat alles nu beter gaat, hhel veel sterkte en plezier nog de komende dagen liefs, kusjes en gemes van opa en oma xxxx

  • 11 Mei 2005 - 13:51

    Peter Huting:

    He meisie,

    Je kunt in ieder geval toch weer een beetje lachen. Jammer dat je dit moet meemaken, maar jou kennende laat je je niet op je kop zitten.
    Maak ondanks alles toch maar plezier en geniet van de dingen die goed voor je zijn. Ik denk elke dag weer aan je. Hou je goed en probeer gezond te blijven. Veel liefs van jouw Pjotterke. xxxxxx

  • 13 Mei 2005 - 18:02

    Deertje:

    Ach meisje toch...wat n pech!!!..Echt heel sneu dat je zo broerd bent geweest!!. Maar het is heel fijn om te weten dat het nu beter met je gaat!! En het is fijn om te weten dat er mensen zijn die zich om je bekommeren als het nodig is...das n hele opluchting. Nu je je beter voeld kun je weer genieten van je reis. Ik heb nieuws:Ik heb n baan als oproepkracht in n klooster. Ga daar de spinnenwebben tussen de ballen v.d paters weghalen..hahah..GEINTJE! Ik ga poetsen daar.Tis nog voor weinig uur maar het is een begin,toch!Pas goed op, dikke kus, Deertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 56108

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: