16-05-2005 Morgen weer naar huis.... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 16-05-2005 Morgen weer naar huis.... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

16-05-2005 Morgen weer naar huis....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Mei 2005 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal,

Het is vandaag 16-05-05 rond een uur of half vijf in de middag en ik zit weer in Cuzco.
Even jullie bijpraten:

14-05-2005 ging om 05.00 uur de wekker in Aguas Calientes.
Snel gedoucht en even wat gegeten, onze spullen opgeslagen en naar de bus gelopen.
Om 06.15 uur vertrok de bus de bergen in richting Machu Picchu.
Best een eng weggetje met allemaal haarspeldbochten waar je af en toe de kriebels van in de buik kreeg.
Na ruim een half uurtje omhoog gereden te zijn, kwamen we aan bij de ingang.
77 sol de man.
Door het toegangspoortje en via een smal weggetje naar het hoogtepunt van onze reis!
Jongens, wat is dit mooi!!!!!
We wilden uiteraard een mooi plekkie hebben om de zon te zien opkomen en zijn nog verder naar boven gelopen (met de tong op de knieen).
Op een van de terrassen gaan zitten met een subliem uitzicht op deze stad hoog in de bergen.
De zon kwam op en langzaamaan werd Machu Picchu verlicht.
We hebben ruim een uur met de mond vol tanden naar dit plaatje van een aangezicht zitten kijken, we waren er helemaal stil van.
Machu Picchu is in 1911 ontdekt door Hinam Bingham, welliswaar overwoekerd door de natuur, maar in een klap wereldberoemd.
Omdat Machu Picchu, omgeven door hoge bergen, zo uit het zicht ligt, is deze stad tijdens de Spaanse verovering niet ontdekt en intact gebleven, echt wauw!
Omdat we dus zo vroeg hier naar toe waren gegaan, waren er gelukkig maar een handjevol mensen, dus ik heb heel veel mooie plaatjes kunnen schieten zonder al teveel van die rot toeristen er op (zei ze...hi, hi)
Vervolgens hebben we ruim 2,5 uur met zijn vieren over het terein rondgelopen, het is echt machtig mooi, dit was heel bijzonder hoor, inderdaad het hoogtepunt.
Ik kan ook niet wachten op de foto´s!

Om 10.30 uur hebben we de bus terug gepakt naar Aguas Calientes, de stroom dagtoeristen kwam met busladingen aanrijden, wij waren zooo blij dat we zo vroeg waren gegaan!
In Aguas Calientes aangekomen, waren we helemaal kapot, we zijn op een teras gaan zitten en na een tijdje zijn we bij een Mexicaans eettentje wat gaan eten, ja, we hadden er inmiddels al een halve dag opzitten.
Daarna naar ons hotel gegaan en zitten relaxen tot dat we met de trein weer terug naar Cuzco zouden rijden.
En toen sloeg het noodlot weereens toe: zwaar aan de diarree! Ja, story of this journey! Denk je er net van af te zijn en is het er weer. (waarschijnlijk van de Mexicaan...) Ik ben echt nog nooit zoveel ziek geweest op een reis als nu.
Goed, gewoon negeren die krampen, ik ben een bikkel sinds die hoogteziekte, hi, hi en om 15.30 uur zijn we in de Vistadome gestapt; een luxe trein die er 4,5 uur over heeft gedaan om in Cuzco te komen.
Wel heel gaaf, er zaten van die panorama ramen in het dak, dus je ziet de bush bush en de bergen met zijn gletsjers aan je voorbij trekken, trienreizen in het buitenland zijn altijd gaaf!
Rond 20.00 uur in Cuzco naar ons hotel gereden en plat gegaan!

15-05-2005
Goed, de hele nacht op de wc gezeten en met mezelf afgesproken dat ik mee zou gaan ontbijten en dan even zou afwachten wat er dan zou gebeuren.
Als het bud zou zijn zou ik maar weer een bezoekje brengen aan de dokter, maar het ging wonder boven wonder goed!
Na het ontbijt onze Peruaanse Bijbel (De Trotter) erbij gepakt, want we wilden een cultuurdaggie houden en de 16e gaan shoppen.
Alleen was het dus zondag en is vrijwel alles dicht.....even niet over nagedacht.
Nou, dan maar de boel omgooien, toch?
De hele dag over een geweldige souvenirmarkt rondgestruind en allemaal leuke dingetjes gekocht voor in de vitrinekast.
Het liefst wil je hele koffers vol met spullen meenemen naar Nederland, alleen zitten daar dus kleren en spullen voor 3 weken in, dus je moet keuzes maken, en dat is erg moeilijk hoor, allemaal hebbedingen!
Daarna weer naar ons tentje op de Plaza de Armnas gegaan voor een kop thee en een groot stuk appeltaart, jammie.
Vervolgens terug naar het hotel, even relaxen en om 19.00 uur met zijn allen en Patrick bij een lounge-bar curry gegeten, zalig.

16-05-2005
Annemieke is heel ziek geworden vannacht en is met Gert-Jan naar het ziekenhuis, dus Anja en ik zijn er vandaag met zijn tweetjes op uit gegaan.
Een heel gezellig cultuurdagje gehad.
We hebben allerlei kerkjes, musea en een Incafort bezocht met allemaal moeilijke namen die ik niet heb onthouden, hi, hi, dus daar kom ik nog wel op terug.
We gaan zometeen naar het hotel en vanavond gaan we met zijn tweetjes naar de Jap om sushi te eten.
En dan zit deze reis er weer op!
Morgen om 05.00 uur op en om 08.30 uur met het vliegtuig naar Lima, daar de hele dag rondhangen om vervolgens om 20.45 uur weer met het vliegtuig naar Nederland te vliegen.
Jullie horen mij weer als ik terug ben in ons kikkerlandje!
Hartstikke bedankt voor al jullie berichtjes en opkikkertjes, ik was ver weg, maar jullie waren heel dichtbij!
XXXX Manon.

• 17 Mei 2005 - 05:28

Aggi:

Misschien lees je dit eerder dan dat we elkaar al zien:
    Ik heb veelal genoten van je verhalen( al viel het niet altijd voor je mee en maakten we ons enigzins zorgen!) en verheug me dus op nog meer details en mooie plaatjes! Maar vooral:
    WELKOM THUIS!
    See you soon, lots of hugs and kisses, Frank en Aggi.

• 17 Mei 2005 - 08:15

Cor:

Hoi wijffie, wat is de tijd voorbij gevlogen. Welkom thuis! Hoop dat de terugreis goed verloopt en dat je inmiddels van de dia afbent. Ik hoor je snel en dan kom ik een bakkie doen om alles te horen. Dikke kus x

• 17 Mei 2005 - 08:31

Jeske:

Hi Manonnie,

Weet niet waar je nu bent...maar hopelijk wat dichterbij! Hopelijk is de reis goed gegaan en ben je weer in het gewone NL.
    We horen het wel.....

XXX Jeske

• 17 Mei 2005 - 09:07

Suus + Ed:

He Manonneke,
    Ik weet niet of je al weer in ons koude kikkerlandje bent, maar goed om te horen dat je laatste dagen super waren!!! Dat maakt alles weer goed!!!!!!!!!
    Tot snel!!! XXX Suus

• 17 Mei 2005 - 13:53

Geraldine En Marcel:

he wijffie!!! Als het goed is zit je nu al in het vliegtuig,we waren gisteren voor de eerste keer vrij in 2,5 maand dus kon je geen fijne reis meer wensen maar hoop dat je vlucht goed verloopt. We vinden het super fijn dat je toch nog zo genoten hebt de laatste dagen!!! Maakt weer een hoop goed he. Horen je snel weer en in elk geval tot over 4 weekjes.Dikke kus van
    ons