Cultuurshock! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Cultuurshock! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Cultuurshock!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Februari 2007 | Hong Kong, Kowloon

Hallo allemaal,

Nou, gisteren thuis afscheid genomen van Herman, want die lag met hoge koorts op bed (by the way Herm: ik heb je huisdeursleutel nog in de tas zitten.....STOM!! Geef 'm wel mee aan Diana).
Echt een supertijd gehad daar in Bali, de tijd is echt voorbijgevlogen!
Anna heeft me om 12.30 uur weggebracht op de brommerd en met een kwartiertje stonden we op het vliegveld.
Daar afscheid genomen van Anna en met een wip en een scheet ingecheckt.
Op het vliegveld nog even wat gegeten en gedronken en om 16.00 uur vertrok het vliegtuig naar de volgende bestemming: Hong Kong.
De vlucht was met 4 uur en 16 minuten (2 filmpies) zo voorbij.
Uitgestapt, naar de bagage-band gelopen waar mijn koffer al meteen op de band lag en naar het Tourist Information Centre gelopen, daar kreeg ik echt ik weet niet hoeveel info-folders in mijn handen gedouwd, ha, ha, ha.
Buiten een taxi gepakt naar Kowloon, waar mijn guesthouse gelegen is.
Nou, jongens Hong Kong is echt precies wat je je erbij voorsteld!
Vanaf het vliegveld rij je dus downtown HK in, hoogbouw, neonreclame, een mierennest aan mensen, tering Jantje!
Aangekomen bij mijn slaapplekkie (een ienie-mini kamer, met een badkamer, heb ik mijn spullen op de kamer gezet en ben ik naar buiten gelopen om een supermarktje op te zoeken.

Het is allemaal wel heel erg overweldigend hoor, je voelt je in eerste instantie best een beetje verloren hier.
Toen weer terug naar mijn kamer, het was inmiddels 23.00 uur en ik had de pijp echt leeg.

Vanochtend om 9.30 uur wakker geworden, lekker geslapen (wel een paar keer wakker geworden), gedoucht en toen de plattegrond van HK erbij gepakt.
Vandaag ben ik de omgeving een beetje aan het verkennen gegaan.
Wederom: je voelt je verloren in zo'n grote, drukke stad....
Er is 1 grote straat hier (Nathan Road) en dan heb je dus honderden, maar dan ook echt honderden zijstraten.
Ik had bij het info-centre een boekje meegekregen met wandelroutes en ben dus de route gaan lopen in de omgeving.
Deze bracht me via via langs allerlei leuke straatjes, lekker koffie gedronken bij een Italiaans cafeetje, vervolgens doorgelopen richting The Avenue Of Stars (een soort Walk of Fame) ik heb de handafdrukken van Jackie Chan op de foto staan, ha, ha, ha.
Ben naar het HK Museum of Art gegaan, naar het HK Space Centre (met een super 3-D voorstelling van ons zonnestelsel) en ben vervolgens in een mega-super-groot winkelcentrum (lees: 700 winkels!!!) gaan Dim-Summen.
Het eten is qua prijs te vergelijken met ons kikkerlandje, by the way.
Nadat ik gegeten had, de map terug in de tas gedaan en dezelfde route terug naar Kowloon gelopen (als je eenmaal doorhebt hoe de straten hier in elkaar zitten loop je ook een stuk zelfverzekerder rond, if u know what I mean...niet meer als die verloren toeriste....)
Het is hier trouwens een shopping Walhalla van heb ik jou daar! Er is nu Big Sale ivm het nieuwe Chinese Jaar van het Varken en je kunt je hier in de boetiekjes echt helemaal de schompes kopen (helaas heb ik geen plek meer in mijn koffer, grrrrrr).
Het is nu bijna 19.30 uur en ik heb de pijp leeg.
Ik heb wat broodjes / donuts gekocht en die ga ik strakkies onder het genot van een filmpie naar binnen werken.

Morgen staat Lantau Island op het programma, het grootste eiland van HK, waar zich het grootste, zittende Budhabeeld van de wereld bevind, daar ga ik ook een wandeltocht maken van een uur of 4. Dan wil ik morgenavond om 20.00 uur naar de grootste lichtshow ter wereld in de haven van HK, schijnt super te zijn.
Dinsdag moet ik om 12.00 uur uitchecken, dan zet ik de koffer bij de receptie neer en ga ik naar HK District, daar bevindt zich The Peak (het uitzichtpunt van HK) en ga ik nog een beetje wandelen.
Vervolgens moet ik om 21.00 uur 's avonds weer op het vliegveld zijn, en om 24.00 uur vertrekt mijn vliegtuig weer naar het koude kikkerlandje, ik heb gelukkig een trui en een winterjas bij me, maar leuk is anders!
Ik denk niet dat ik nog een berichtje ga zetten op de site, jullie zijn bij deze helemaal op de hoogte van mijn plannen, dus.......we zien en horen elkaar weer als ik thuis ben!
Groetjes XXXXX Manon

  • 11 Februari 2007 - 11:49

    Aggi:

    Vind het keijammer voor je dat je vakantie er bijna op zit, maar voor mezelf vind ik het in ieder geval heerlijk dat ik je binnenkort weer ga zien. Ik heb je wel gemist hoor. Lijkt me inderdaad overweldigend HKcity, maar je moet het een keer meegemaakt hebben, zei ze.... Kan je vast weer een heel heel klein beetje wennen aan dat drukke kouwe thuisland van je. En wat die kou betreft, het is hier ondertussen weer zo´n 10 graden, dus dat valt ook wel mee. En wij zullen je hartverwarmend ontvangen!! Wens je alvast een fijne terugreis en ik bel je als je weer thuis bent.
    PS dus met die taxi naar je guesthouse ging wel goed? Weet je nog dat gedoe met dat heenenweergemail? Ben wederom zeer benieuwd naar je reisverhalen. Aggi XXX

  • 11 Februari 2007 - 12:02

    Anja:

    Weer goed om te horen dat je veilig in HK aangekomen bent! Ze klinken allemaal heel leuk die plannen van je. Heel veel plezier nog de komende dagen. Wees voorzichtig en een goede reis terug!
    Dikke kus,
    Anja

  • 11 Februari 2007 - 14:28

    Aris En Betty:

    Ooh wat geweldig allemaal, nou Manon dit neemt niemand je meer af en ik vind het ontzettend dapper dat je dit in je eentje allemaal doet, petje af hoor. Geniet nog van je laatste uurtjes in HK en dan een hele goede reis terug. We spreken elkaar weer als je thuis bent. xxx aris en betty.

  • 11 Februari 2007 - 15:10

    Buuf:

    veel plezier nog even en alvast een fijne vlucht terug...én kiek n bietje uut hè...groetjes suus,bart,sanne en dani

  • 11 Februari 2007 - 16:59

    Ik:

    Fijne vlucht toegewens mevrouw.. en tot woendag!! Dikke kisssss

  • 12 Februari 2007 - 07:42

    Anette:

    He Non.

    Jeetje, 1 weekendje ben ik vrij, zit nu weer op mijn werk en jij in Hong Kong. Enne, nog ff en je bent al weer terug. Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad, en weer een mooi album kan samenstellen met foto's en nieuwe indrukken. Nou pop, ik bel je van de week wel even als je bent bijgekomen.
    XXXX Anette

  • 12 Februari 2007 - 17:29

    Marcel En Geradine:

    Ja zit het er alweer bijna op jammer hoe snel dat altijd gaat he.Ben blij dat je het zo leuk hebt gehad en dat je nu een heel andere vakantie hebt gehad als de vorige keer bali!Wel gemeen trouwens las net hoeveel dolfijnen je hebt gezien en wij hebber er op de boot geen een gezien!!! Maar goed vermaak je maar lekker in hong kong en ik ben ook wel weer blij als je weer thuis bent hoor. Dikke kus en tot overmorgen.

  • 13 Februari 2007 - 08:29

    Suuske:

    Hey Manonnie,

    Nou dat klinkt zeker als een cultuurshock, maar ook wel heel gaaf!!!
    Geniet nog ff van je laatste dag en alvast een hele goede terugreis!

    XXX Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 56130

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: