22-10 Duiken in het Great Barrier Reef!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 22-10 Duiken in het Great Barrier Reef!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

22-10 Duiken in het Great Barrier Reef!!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Hallo allemaal, het is vandaag 25-10 en ik ben net (21.00) terug van een geweldige trip naar het regenwoud, maar daarover later meer.

Eerst 22-10.
Om 7.00 uur gaat de wekker en om 7.30 uur zit ik beneden in het hostel met Cassandra een kop koffie te drinken: eigenlijk zijn we behoorlijk zenuwachtig, want we gaan dus duiken in het Great Barrier Reef!
Helemaal hyper lopen we naar de haven, waar we op steiger E naar de Sunkist lopen.
Hup, de boot op en dan zit daar een man: ' Dag dames, mag ik jullie Padi-certificaat?' 'NATUURLIJK!!!' Zo gaaf, dat we dat nu hebben.
Vervolgesn vertrekt de boot naar het Outer Reef, zo'n 2 en een half uur varen.
Dan komen we aan bij onze eerste site: The Fishbowl.
Ik besluit om een gids te huren voor mijn eerste duik, want zo zeker ben ik nog niet van mijn duikkunsten om al meteen zonder een gecertificeerd dive-master die grote waterplas in te duiken.
Dit bleek achteraf een supergoeie beslissing te zijn, want Cassandra gaat met 2 meiden het water in en is te druk met foto's maken en elkaar in de gaten houeden (de tijd, de diepte, de zuurstofmeter) en ik hoef dat dus niet te doen omdat Elody (mijn gids) dat dus in de gaten houdt en ik al het pracht en praal op me in kan laten werken.
Nadat ik dus mijn gehele duikuitrusting op mnijn rug heb gehezen, spring ik het water in......WAUW!
Het is gewoon met geen pen te beschrijven in wat voor een sprookjeswereld je je op dat moment bevindt: alle kleuren koraal die je je maar voor kan stellen, grote vissen, kleine vissen en jawel: haaien!!!!!!! FUCKING AMAZING!!!
Ik wil glimlachen van blijdschap, maar daardoor loopt mijn masker vol met zeewater, dus dat doe ik maar niet, ha, ha, ha.
Elody neemt me mee langs de muur van het rif naar beneden: liefde op het eerste gezicht!
Je kent die mega-grote aquaria wel die je in dierentuinen en zo ziet, nou dat moet je dan vermenigvuldigen met 'ontelbaar' en daar zweef jij dan tussen, oop 18 meter diepte!
Koraal: paars, wit, oranje, rood, allemaal anemonen met nemo's, een visibility van 15-20 meter, kristalhelder water, what can I say: I'm in heaven!
Na 30 minuten moeten we naar 5 meter voor de safety stop van 3 minuten, dit doen we door op die diepte rond te zwemmen.
We komen boven, Cassandra en de 2 meiden zijn er al en ik trek dat mond-ding uit mijn mond en begin kei-hard te schreeuwen: WOOOOHOOOO!!!! THIS IS SOOOOO AWESOME!!!!!! YEAH!!!!!!
Man oh man, oh man, ik wil weer!!! Maar eerst moet je een surface interval van 60 minuten houden om de nitrogen uit je lichaam te krijgen.
Er wordt lunch geserveerd en ondertussen varen we naar een ander rif voor de 2e duik: 360 heet deze.
Daar aangekomen ga ik met Cassandra en de andere 2 meiden het water in (ja, je bent natuurlijk niet voor niets een gecertificeerd duiker ;) )
Hier is het water echter een beetje troebel door alle eieren van de jellyfish (die ook prikken op je huid), maar desalnietemin is de vrijheid die je daar meemaakt niet te beschrijven.
We zien weer haaien, clams die wel 1 meter breed zijn, honderden vissen, we hebben de onderwatercamera's bij ons, dus er worden foto's geschoten, maar dat zal nooit en te nimmer het beeld weergeven van wat ik daar heb gezien en gevoeld, je voelt je zoooo gelukkig daar in dat diepe, diepe blauwe water, tussen al dat schoons.
Het idee dat jij daar in die compleet andere weredl aan het rondzweven bent en deel uitmaakt van iets onbeschrijflijks geeft je zo'n gevoel van extase...wauw....
Na 30 minuten gaan we weer naar boven en op het dek van de boot aangekomen gaan we uitgeput maar met een glimlach van oor-tot-oor in de zon zitten.
Ik voel me zoooooo happy, Cassandra en ik zijn zoooo blij dat we dit gedaan hebben!
De boot licht zijn anker en vaart weer terug naar de haven van Cairns terwijl de zon langzaam maar zeker het blauwe water lijkt in te gaan, wat een dag, wat een ervaring.
Ik zit vanaf het dek om me heen te kijken, zie het Great Barrier Reef aan me voorbij trekken, een windje blaast door mijn coupe ontploft en ik denk bij mezelf: wat ben ik toch een mazzelpik, kijk mij hier nou zitten, dit pakken ze me nooit meer af.

XXX Een zeer gelukkige Manon

  • 25 Oktober 2008 - 11:28

    Buuf:

    wat een leuk bericht buuf...klinkt echt geweldig!!!!!!!!!inderdaad dit neemt niemand je meer af, ben zo blij voor je!!!!we beginnen je nu wel erg te missen hoor, maar zijn blij dat t zó goed met je gaat....veel plezier nog hè meisie....dikke kus van ons!!!!

  • 25 Oktober 2008 - 11:38

    Anja:

    Wat een geweldige ervaring weer! Er komt geen einde aan, volgens mij is dit wel je topreis tot nu toe, zo te lezen! Happy for you! xxxx
    Alhoewel mijn groepje in Nepal ook heel gezellig is, mis ik toch regelmatig jouw tomeloze energie, enthousiasme en niet te vergeten de gezelligheid, zeker als ik al deze berichten zo lees...!! Kan niet wachten om weer saampjes op reis te gaan: volgend jaar!!!
    Anja XXX

  • 25 Oktober 2008 - 12:05

    Eve:

    Superrrrrrrrrrr! Ik vind het echt zo geweldig voor je! Fijn dat we ook een beetje mee kunnen genieten! Heel veel plezier verder, ga vooral zo door!

    xxxxx

  • 27 Oktober 2008 - 07:44

    Jeske:

    Wow!!!! Dit is echt super zeg!!! Geniet ervan meid!

    XXX Jeske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 56125

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: