On top of Oz! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu On top of Oz! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

On top of Oz!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Oktober 2008 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Nog even snel een teken van leven vanuit het bloody hot Darwin: 35 graden en een luchtvochtigheidsgraad van 90%, pfoe, niet normaal!
De vlucht is prima verlopen, ruim 2 uur vliegen en ik zit nu helemaal in het noorden van Oz, gek idee.
Gisteravond 26-10 ben ik samen met een kamergenote naar de Mindell Market gegaan, de laatste van het seizoen, want the wet-season is coming!
Hartstikke leuke, grote markt met allemaal kraampjes met art, eten, kleding en druk!
Om 18.15 uur met misschien wel 1000 man naar een prachtige zonsondergang zitten kijken (de markt zit bij het strand) en om 21.00 uur waren we op de kamer en ging het licht uit.
Vandaag 27-10 ben ik om 8.00 uur aan de wandel gegaan en ben ik bij een krokodillen-dierentuin beland: supergaaf! Er is daar een krokodil die helemaal lichtbruin/goud is, waarschijnlijk de enigste in zjn soort op deze hele wereld, van maar liefst 4.70 meter!!
Ook heb ik de reusachtige krokodil Bruce gezien (5.10 meter!!) die in de films van Crocodile Dundee heeft gespeeld, wat een monster zeg, erg gaaf om te zien, vooral als ze te eten krijgen, wat een kracht! Het zijn echt van die oer-dieren die alle tijd en dingen hebben weten te overleven, zo gaaf.
Ik zelf heb een 1,5 jaar oude krokodil vast mogen houden (nog geen meter lang...).

Ik wordt morgen om 06.40 uur opgehaald door Adventure Tours en dan begint mijn 14-daagse Safari-tour via Darwin, door de Outback naar Adelaide (waar het nu een stuk frisser is als ik de weersvoorspellingen mag geloven: 18 graden...raar land!)
Ik heb trouwens mazzel: juist omdat het wet-season begint, worden er over 1,5 week helemaal geen tours meer gedaan zoals ik die wil! Wist ik veel! Dus...het gaat hier allemaal van een leien dakkie heur!
Nou, ik ga stoppen, tot schrijfs! (als er tenminste een pc in de buurt is, ha, ha)
XXXX

• 27 Oktober 2008 - 09:58

Jeske:

Grrr....35 graden! Het is hier alweer aardig koud! Gaaf hoor 14 dagen op safari, dat zal weer mooie plaatjes schieten worden! Meid, ga er van genieten en hopelijk is er een pc in de buurt...dan kunnen wij weer meegenieten!

Knuffel Jeske

• 27 Oktober 2008 - 10:13

Geraldine:

He meissie!
    Super klinkt het allemaal weer, wel lekker dat het zo warm is! Dewinter begint hier, word erg koud nu!Wat een mazzel dat je de tour dan nog kunt maken zoals jij wilt. Veel plezier op je trip en we lezen de verhalen wel weer.Dikke kus van mij

• 27 Oktober 2008 - 10:15

Wilfred & Esmaralda:

Ja inderdaad 35 graden pfffffffff, hier is net de klok verzet naar winterijd, dus ik kan me daar niks bij voorstellen. Nou veel plezier nog en we blijven je volgen

• 28 Oktober 2008 - 08:04

Suuske:

Geniet ervan daar in de jungle!!!!!!!!! (maar dat zal vast wel goed komen)

XXX suus

• 30 Oktober 2008 - 07:47

Anette:

Alweer een jaar getrouwd, en nog steeds geen sleur,.....
    Op de vrijdag voor ons speciale weekendje weg, stond MAN ineens veel vroeger dan normaal met een bosje bloemen voor de deur. De lieve schat had stad en land afgereden om de rozen van ons trouwboeket te vinden. Ik had bij de bakker 2 lekkere taartjes gehaald en al een heel proviand voor het weekend. Op zaterdag met de PT cruiser naar het Kurhaus in Scheveningen gereden, gelukkig was het droog weer met een waterig zonnetje. Bij het hotel aangekomen werd onze auto weggezet. Na ingecheckt te zijn, koffer op de kamer gezet en meteen naar de,....... juist,.... BURGERKING !!! Eerst even een romantische maaltijd naar binnen gewerkt voordat wij het strand opgingen. Na een fikse wandeling, op een terrasje een kop thee genomen, en naar de fotosessie van een net getrouwd stel gekeken. Jeetje wat is een jaar snel gegaan !!!
    In het hotel aangekomen, even het bad vol laten lopen en liggen relaxen. MAN had zijn trouwpak meegenomen, hij wou in stijl dineren. Ik niet mijn trouwjurk aangetrokken maar wel een mooi broekpak. In het Kurhaus stond al een tafeltje voor ons klaar waar wij van een super lekker 3 gangen diner hebben genoten. Na het eten ons geluk beproefd in het casino. Ik ben gelukkiger in de liefde en MAN in het spel,....haha. Na het casino de boulevard over getrokken en nog wat gedronken in 1 van de café's aan de boulevard. Na een lange uitgewaaide dag, moe maar voldaan als een blok in slaap gevallen. MAN had een wat onrustigere nacht, omdat ik snot verkouden ben en lekker heb liggen ronken. Bij ontwaken , elkaar een kadootje gegeven. MAN kreeg parfum en ik een mooie Surinaamse ketting. Na ons ongewassen 's morgens weer in de kleren gehesen te hebben, eerst even genoten van het uitgebreide ontbijtbuffet. Na ons echt rond gegeten te hebben (zalm, pannekoeken, vers fruit, vele soorten broodjes etc etc) terug naar de kamer, MAN in bad gedoken, ik mij gedoucht en terwijl MAN aan het bubbelen was, ben ik nog even de winkeltjes onveilig gaan maken (op naar de neusspray, hoestpastilles). Op zondagavond (vergeten te reserveren) niet meer uit eten kunnen gaan,....... snik. Eerst alle lieve kaartjes gelezen die wij hadden gekregen, en toen lekker op de bank gedoken met een 2 1/2 uur durende DVD.
    Al met al en top weekend,...

XX Anette en Winston