Dag 2 Hiken naar Jim-Jim Falls en Twin Falls - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Dag 2 Hiken naar Jim-Jim Falls en Twin Falls - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Dag 2 Hiken naar Jim-Jim Falls en Twin Falls

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 November 2008 | Australië, Kakadu

29-10-08 Dag 2 van de safari.
Een erg vermoeiende en slopende dag, aangezien we in de heetste periode van het jaar aan het rondreizen zijn....:(
42 graden!!!!!!! En dan gaan hiken! (dat zijn dus 'flinke' wandelingen...)
s'Ochtends vroeg opgestaan (05.45), goed geslapen in de tent, ondanks de hitte.
Gedoucht, zwemkleding aangetrokken, ingesmeerd met factor 30,ontbeten en de waterflessen gevuld,want die hebben we nodig vandaag!
We gaan hiken naar watervallen.
Aangezien we dus nog steeds in Abboriginal land aan het rondtrekken zijn, moeten we over rotsen heenklimmen (en niet over mooi aangelegde paden, ha, ha) met een brandende zon op de kop, krioelende vliegen die in elke holte van je gezicht willen kruipen (!?!WAAROM!?!) en zweten als een otter.
Gelukkig had ik in Darwin een vliegennet gekocht wat je over je hoofd heen kan trekken (charming, maar zoooo fijn dat ik dat ding had meegenomen, want die vliegen zijn echt stinkend irritant, ik heb ze bij deze de oorlog verklaard).
Onze eerste tocht brengt ons naar Jim Jim Falls, nou ja, omdat we aan het einde van het droge seizoen zitten is het geen waterval meer, maar een paar stroompjes die van de metershoge rotsen naar beneden komen kletteren, ha, ha, maar dat maakt niet uit, want dit water klettert in een plunge pool! Kleren uit en plons, in het verfrissende water, wat zaaaalig! Een prachtige plek overigens, je bevindt je dus in the middle of nowhere in een natuurlijk bad van superfris water, super!
Nadat we daar ruim een uur hebben rondgehangen vertrekken we voor onze 2e hike, op naar Twin Falls.
Daar komen we wederom door over een kilometerslange trip over rotsen heen te klauteren.
Dan komen we aan bij een klein riviertje waar een bootje ligt te wachten om ons over een stuk te brengen waar het onmgelijk is om te lopen / klimmen.
Daarna is het nog 20 minuten klauteren en dan komen we aan bij de schitterende Twin Falls, alleen mogen we daar niet zwemmen omdat er zoutwaterkrokodillen zijn gespot (en er is een 4 meter lange krok gevangen!) wat een erge domper is, want inmiddels is het zeker 45 graden en heb ik minimaal al 4,5 liter water gedronken om niet uit te drogen en deze plek vraagt er gewoon om om in te duiken! Maar dat riskeer ik liever niet, ha, ha.
Het is moeilijk uit te leggen hoe deze plekken er uit zien, het zijn een dus een soort van natuurlijke badplaatsen omgeven door superhoge muren van rots, waar watervallen naar beneden komen kletteren.
De foto's maken duidelijker hoe mooi het hier is, dus heb geduld!
Het is zo heet dat ik ondanks al het water wat ik tot me heb genomen, toch lichtelijk uitgedroogd ben (met dat hiken verlies je echt lieters zweet: alles is zeiknat) en ik krijg last van mijn hoofd, au.
Terug via dezelfde weg en in de bus, eindelijk weer wat verkoeling van de airco, ik bneem 2 paracetamolletjes en drink wederom 1,5 liter water.
We rijden vervolgens door naar Point Stuart, naar ons volgende kamp.
Daar krijg ik van Ivonn een middeltje waar allerlei mineralen en zouten zitten om uitdroging tegen te gaan (want mijn kop barste zowat uit elkaar!) en gelukkig hielp dat.
na het eten compleet uitgeput om 20.30 uur als een blok in slaap gevallen.
Het was een slopende dag, maar we hebben wel de meest prachtige plekken gezien!
Als je bijvoorbeeld in je eentje (ik bedoel dan: zonder organisatie) aan het reizen bent, zou je dit soort plekken nooit van je leven zien.
Wat dat betreft ben ik echt superblij met mijn grandioze beslissing een groepsrondreis te boeken voor dit stuk (Darwin naar Adelaide).
Je reist met een gids, die je alles weet te vertellen over de omringende natuur, de gewoontes van de Abboriginals in dit landschap, de dieren die hier leven etc. echt gaaf!

  • 03 November 2008 - 09:21

    Anja:

    45 graden, 6 liter water....jemig! Valt mijn trekking bij in het niet...:-)) RESPECT!

  • 03 November 2008 - 12:34

    Suuske:

    Hi Mannonie,

    Pffff knap hoor, zo'n tocht in die hitte....
    Maar het klinkt allemaal geweldig!!!!
    Ik ga snel door naar je volgende verhaa!!!

    XXX Suus

  • 03 November 2008 - 14:28

    Eve:

    Petje af hoor! Wat ben jij een bikkel!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 56101

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: