....het schiet al op.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu ....het schiet al op.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

....het schiet al op....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 November 2008 | Australië, Melbourne

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen zaterdag in Adelaide het vliegtuig gepakt naar Melbourne, vlucht was prima op tijd, maar ik heb de hele weg turbulentie gehad! Verschrikkelijk! En naast mij zat een kerel die helemaal wit weg trok met zweet op zijn voorhoofd en vervolgens begon hij te hyperventileren, ja een erg aangenaam, rustig vluchtje van 50 minuten....
Ik was blij dat ik uit kon stappen, pfoe.
Met de shuttle-bus naar mijn hostel gereden, weer een YHA, deze is erg groot (en dus ook erg druk) maar van alle gemakken voorzien.
Ze hebben zelfs een restaurant voor het ontbijt en het avondeten (waar ik pas achter kwam, nadat ik voor 40 dollar boodschappen had gedaan, ha, ha, ha).
Zaterdag niet veel gedaan, ben rond 20.00 uur lekker op bed gaan liggen met een boekkie.
Zondag (gisteren) werd ik om 11.30 uur opgehaald door Kylie en samen met haar heb ik de hele dag rondgehobbeld door Melbourne, altijd fijn om met iemand op pad te zijn die weet waar de leuke plekjes zijn!
Hele leuke dag gehad, maar toen ik thuis kwam (stom, dat je je hostel je 'thuis' noemt, ha, ha) werd ik helemaal niet lekker, diarree, spierpijn en zoooo moe. Niet fijn, dus.
Ik heb gisteravond dan ook maar besloten om vandaag niet met een 1 day trip naar The Great Ocean Road te gaan, ik blijf vandaag gewoon een beetje rundum hause hangen en dan hoop ik dat ik me aan het einde van de middag beter genoeg voel om de trip voor morgen te boeken (12 uur durende trip....) anders zou dit het eerste plannetje zijn van mijn hele trip dat niet door zou gaan! Uniek, want ik heb tot nu toe alles gedaan wat ik mezelf had voorgenomen...
Maar dat zien we vanmiddag wel.
Woensdagochtend vertrekt mijn vliegtuig naar Sydney en dan is de klok rond! Lijkt me wel weer heel raar hoor, om op de plek aan te komen waar mijn grote avontuur 2 maanden geleden is begonnen.
Als ik in Sydney ben ga ik nog op 1 avontuur, namelijk de Bleu Mountains, daar wil ik nog een dag of 3 naar toe, dus dat staat nog in de planning, maar dan komt de datum van de terugreis toch wel erg dicht in de buurt...

Jullie horen van me, liefs Manon

• 17 November 2008 - 08:19

Sietske:

Hé Manon,

Heerlijk om al die verhalen van jou te lezen. Net of ik zelf elke keer even in Australië ben.
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en dat je nog onwijs kan genieten.

Liefs Sietske

• 20 November 2008 - 15:44

Fé:

Hallo lieve tante Manon!
    Hartstikke bedankt voor je lieve cadeautjes! Ik ben er heel erg blij mee! Als je teug bent moeten we samen maar een stuk taart gaan eten!

xxxxxx Feetje