Weekendje Berlijn en papa! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Weekendje Berlijn en papa! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Weekendje Berlijn en papa!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 Juni 2009 | Duitsland, Berlijn

Hoi,

Ben er een weekendje tussen uit geknepen: naar Berlijn wel te verstaan.
Vrijdag 12-06-09 vanuit het werk even snel naar huis gereden om een sporttas met wat kleren in te pakken en toen naar Weeze (bij Düssedorf) gereden om aldaar om 19.45 uur in het vliegtuig naar Berlijn te stappen.
Nog geen uur later landen we op het vliegveld Schönefeld, ik stap daar in bus 171 en rij naar de buurt Kreuzfeld, waar papa en Yvonnen een appartement hebebn.
Ik ben wat eerder dan verwacht en spreek met papa af dat we elkaar ontmoeten in een restaurantje / bar niet ver van hun huis vandaan.
Daar treffen we elkaar rond een uur of 22.00. Zo leuk om papa weer te zien, zo zie je hem 10 jaar niet en nu binnen een aantal maanden 2 x! Eerst in Oz en nu in Berlijn!
Na een borreltje open we de hoek om en staan we voor de deur bij paps.
Daar zitten we tot 02.30 uur 's nachts te kletsen, maar dan is het echt genoeg geweest en duik ik de slaapbank op.
Helaas moet papa werken dit weekend (van 12.00-18.00), maar goed ik ga toch weer de gekke toerist uithangen, dus wij zien elkaar 's avonds.
Ik sta zaterdagochtend wel op met papa en Yvonne om lekker te gaan ontbijten bij een bakkerijtje bij hun in de buurt (nou, dat kunnen die Duitsers wel hoor, lekkere broodjes, koeken etc maken! Jammie)
Genietend van een kwarkbol met een koffie verkeerd zitten we in het zonnetje op het terras (het leven is mooi).
Vervolgens stap ik op de bus naar het centrum voor mijn toeristisch rondje Berlijn: Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor, Reichstag, Alexanderplatz, Unter der Linden, ik heb ze allemaal gehad. Met het openbaar vervoer kom je echt overal waar je maar wil zijn in Berlijn, metro, bus: alles is perfect geregeld daaro, erg fijn.
En wat een leuke, mooie, groene, bruizende stad! Het weer zorgt er natuurlijk ook voor dat alles en iedereen er een stuk vrolijker uitziet, ha, ha, het is echt SUPER-lekker weer, zonnetje aan een strak blauwe lucht, T-shirtje aan.
Er is overal wel wat te doen: muzikanten op straat, BBQ-en in de parken, ontelbare terrasjes, brede straten, erg leuk.
Zaterdagavond eten we thuis en zondagochtend gaan we weer op pad met zijn 3-en.
We lopen naar oost Berlijn, naar een stuk overgebleven Muur waar bijna geen toeristen komen: erg indrukwekkend, dat zo'n muur nog geen 20 jaar geleden gewoon nog overeind stond, in díe tijd! Ongelooflijk, wat een raar idee.
Ik stap na een gezamenlijk ontbijtje in de zon op het terras, tegen 12 uur weer op de bus om een aantal musea te bezoeken op het Museuminsel.
Prachtig mooie gebouwen by the way.
Na een lange dag slenteren door 4 verschillende musea kom ik helemaal kapot thuis aan, ha, ha.
's Avonds plaatsgenomen op het terras van de bar / restaurant waar we vrijdagavond een borrel hebben gepakt, het blijkt een tapas-restaurant te zijn, een ERG goed tapas-restaurant! Zaaalig eggeten, lekker roséetje erbij, yep, leuk!
Maandagochtend weer de bus gepakt en naar de Berliner Zoo gereden (je weet wel, waar Der Knut zit).
erg mooie dierentuin, de oudste van Europa geloof ik.
Lekker gewandeld door de zoo, kopje koffie hier, broodje daar en om 17.00 uur plof ik op de slaapbank van papa en Yvonne, helemaal naar de klote.
Ik val in slaap en lig een dik uur te knorren, hi, hi.
Maar dan moet ik echt weer de ogen openen, want het zit er weer op! :(
Om 18.30 uur pak ik mijn spullen weer in mijn sporttas en zeg ik Yvonne gedag, met de bus ben ik weer een uur later op het vliegveld en zit ik rond 00.30 uur weer op mijn eigen bank in Nijmegen...gek hè?
Anyway: een heel fijn weekend met papa gehad, een erg leuke (maar vermoeiende) stedentrip naar Berlijn ondernomen, die zeker voor herhaling vatbaar is!
Tot de volgende keer!

  • 26 Juni 2009 - 14:26

    Betty:

    hoi manon, leuk om zo weer wat van je te horen. Berlijn schijnt inderdaad een hele leuke stad te zijn ik heb dat al van verschillende mensen gehoord maar zelf zijn we er nog nooit geweest. we zijn wel een paar jaar geleden door oost duitsland heen gereden want aris had gehoord dat de woningen daar spotgoedkoop zijn nou de natuur is prachtig maar hoe de mensen daar nog leven dat trok ons totaal niet. ongezellig, kil en je zag op het platteland nergens donkere mensen alleen in de steden waren allochtonen. het voelde echt zo oost duitsers aan vroeg ik aan een vrouw de weg nou die was zo schuw ze liep zo door. kinderen zag je amper rolde er een bal over de weg dan verwacht je toch een kind er achteraan helemaal niets het was gewoon griezelig. eind sept. nemen we nog een paar dagen vrij en dan willen we op de motor ergens heengaan. thuis zijn we nog druk bezig over 2 weken verhuizen mijn ouders hier naar toe die komen in een chalet bij ons wonen dus erg spannend allemaal. verder gaat alles goed met ons tot mail of horens liefs betty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 56117

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: