We zijn er!! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Oktober 2012 | Jordanië, Amman

Hallo allemaal,
Hierbij het eerste berichtje vanuit het zonovergoten Jordanie!
Zoals de meesten van jullie weten staat me in november weer een hel van jewelste te wachten, dus deze trip komt nu eigenlijk best goed uit.
De chirurg heeft me groen licht gegeven om te vertrekken, dus donderdagochtend de koffer gepakt en met de trein naar Schiphol gereden.
Donderdag 11-10-2012
Om kwart voor twee stond ik dus bij vertrekhal 3 en toen kregen we al meteen bericht dat we vertraging zouden hebben….heerlijk zo’n goed begin.
We zouden om 16.30 vertrekken, maar uiteindelijk vlogen we tegen half 7 de lucht in.
Prima vlucht, alleen is dat zitten geen pretje hoor, heb een paar paracetamolletjes achterover moeten slaan en aan het einde van de rit was het ook echt klaar.
Half twee ’s nachts lag ik op bed in de Jordanese hoofdstad Amman….moe….en pijn…
Vrijdag 12-10-2012
Om 08.15 ging de wekker, heb aan een stuk door geslapen (6 uurtjes welliswaar, maar goed), dus voelde me alweer wat beter.
Ontbijtje gepakt en toen de bus in: Stadstour door Amman om de hoogtepunten van deze eeuwenoude stad te gaan bekijken.
Allereerst zijn we naar de moskee gereden, waar alle vrouwen van de groep in een zwart gewaad werden gehesen: alles moest bedekt zijn inclusief de haren, anders mochten we de moskee niet in.
Zo gezegd , zo gedaan en daar stonden we dus met zijn allen in zwarte, polyester jurken….en mochten we de moskee toch maar niet in….raar volk, ha, ha, ach leuke foto, toch?
Vervolgens zijn we doorgereden naar de citadel, wat een prachtige gebeuren allemaal: Romeins amfitheater, Tempel van Hercules.
Daarna lunchen (heerlijke salades en mezzes met versgebakken brood).
Na de lunch doorgereden naar Jerash, een indrukwekkende stad uit de Griekse en Romeinse oudheid. In de 8e eeuw werd deze stad tijdens een aardbeving geheel onder het zand bedolven, zodat alle tempels goed bewaard zijn gebleven.
We maken een wandeling langs de theaters, tempels en het unieke ovale forum. Ik had er plaatjes van gezien, maar had niet verwacht in zoiets groots en moois terecht te komen! Echt prachtig, oh, ja en had ik verteld dat het WARM is hiero? Heerlijk!!
Al met al een leuke dag gehad met de zon op mijn bol, vriendelijke mensen en veel foto’s gemaakt. Het gaat voor de rest wel redelijk met ‘mijn bouwwerk’ maar na een dag aan de wandel gaat het toch wel behoorlijk pijn doen hoor en nu zitten we(gedoucht en wel) in de lobby te bloggen en schuiven we zo aan bij het welkomstdiner.
Volgende keer krijgen jullie een langer bericht van me, voor nu hou ik er mee op!
An en ik hebben het naar de zin, heerlijk zo’n weekje weg met zijn tweetjes!
Liefs, Manon

• 12 Oktober 2012 - 18:58

Jeske:

Hi R.O.R.

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen..jammer vd vertraging!
    Hahaha..helemaal omgekleed en kom je nog de moskee niet in..nou dan maar niet ;-)
    Lekker warm, nou hier dus niet!! Bah regen!
    Let je goed op jezelf (en bouwwerk)!!!

Veel plezier en dikke kus!!

• 12 Oktober 2012 - 19:08

Elma:

na wat tegenslagen, wat erg vervelend is, toch weer een mooi verhaal, waarin ik merk dat jullie het erg naar jullie zin hebben. geniet ervan, je verdient het. fijne reis verder, met veel supermooie belevenissen, die ze jullie niet meer af kunnen pakken.

• 12 Oktober 2012 - 20:21

Anette:

Poppetje,...
    Hier regen,...stuur maar wat zon voor zondag! Dan ga ik kennismaken met mijn "misschien wel nieuwe" hondje Baloe. Pas goed op jezelf,....en geniet!
    X love you

• 12 Oktober 2012 - 21:34

Eve:

Hey babe!!!

Fijn om weer iets te horen van je! Balen van de vertraging, pijn en de weigering in de moskee! Maar ik heb in de gaten dat je weer aan het genieten bent, doe je goed, heb je dubbel en dwars verdiend!!!

Heel veel plezier verder! En zorg goed voor jezelf ;-)

Dikke kus van ons

• 12 Oktober 2012 - 21:34

Eve:

Hey babe!!!

Heel veel plezier verder! En zorg goed voor jezelf ;-)

Dikke kus van ons

• 12 Oktober 2012 - 21:37

Alina En Peter Huting:

Hoihoi,
    Heel erg fijn dat je goed weer en het naar je zin hebt. Geniet nu maar lekker van al het moois en de warmte. Denk goed aan jezelf. We zitten hier wel lekker bij de warme kachel. hihihihi....
    Lieve groetjes van ons en dikke xxxxxxx

• 12 Oktober 2012 - 22:09

Geraldine:

Fijn om van je te horen ik zat gister of te denken f je er al zou zijn.... Nee dus! Ahhh begon dus weer goed! Fijn dat je mooi weer hebt en jullie gaan vast en zeker een super week hebben! Veel plezier ook voor Anja natuurlijk! Dikke kussen. Vanuit het koude regenachtige donkere Nijmegen.

• 13 Oktober 2012 - 02:56

Bob:

Hey manon, klinkt goed. Goed om te horen dat het enigszins goed gaat. Ben erg blij met jou verhalen, want dan heb ik wat te lezen in de nachtdienst

• 13 Oktober 2012 - 10:09

Annemieke:

Hee dames,

Klinkt goed tot nu toe! Wel stom van die verkleedactie, maar ja... Hopelijk heb je verder niet al te veel last van je jeweetwel en heel veel plezier samen, groetjes ook aan An!
    Annemieke

• 13 Oktober 2012 - 10:59

Pam:

hey manon!! vind het altijd zo leuk om je reis verhalen te lezen! :) geniet er nog van!!! x

Nicole:

Hey pop, mooi he!! En je gaat nog meer mooie dingen zien:) geniet ervan! Dikke kus Nicole x

• 13 Oktober 2012 - 15:17

Carmen:

oh, staat die foto met gewaad er al op?? ben beneiuwd! Klinkt interessant en knap hoor dat je dit toch maar weer ff doet, geniet van het moment en we denken aan je! Liefs car en Taat