We zijn er! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 September 2007 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal,

Jawel hoor, ze zijn alweer aan de andere kant van de wereld!
Woensdag 19 september waren Anja en ik alle 2 rond een uur of 5 ´s middags op Schiphol, waardoor we dus alle tijd van de wereld hadden om een hapje te gaan eten en koffie te drinken voordat we aan onze lange vlucht naar Chili zouden beginnen.
Om 20.50 zijn we met Air France eerst naar Parijs gevlogen, daar hebben we enorm moeten haasten om de aansluiting te pakken te krijgen naar Zuid-Amerika.
Na een lange nachtvlucht maken we eerst een tussenlanding in Buenos Aires (Argentinië) en vervolgens vliegen we door naar Santiago, waar we donderdagochtend 20 september om iets voor 10.30 (Nederlandse tijd 16.30 uur) aankomen....een erg lange vlucht dus en behoorlijk naar de klote!
Op het vliegveld van Santiago maken we kennis met de groep. We zijn in totaal met 12 man (inclusief Anja en ik).
Wat zal ik zeggen over de mensen, ha, ha, we hebben er weer een aantal apparte figuren bij zitten.
We hebben een kabouter Plop en Dora-stel (Gert-Jan en Annemieke, denk aan Quasimodo en Yoko Ono) een Corky (kan hij ook niks aan doen I know, maar ik probeer een beetje een voorstelling te maken voor jullie, ha, ha) en dan hebben we ook nog 2 kerels waar ik niet echt hoogte van kan krijgen, ik noem ze even de Dikke en de Dunne, ze komen (en zijn waarschijnlijk) erg vreemd over....de rest van de groep gaat allemaal wel hoor.
De reisleider heet Michel, lijkt ons ook een aardige peer, hij kent Patrick (de reisgids van Peru van 2 jaar geleden) en mijn hoogteziekte-verhaal, ha, ha, hoezo toevallig?
Goed, na een half uur in de bus te hebben gezeten komen we aan in ons hotel, Hotel Vegas, waar we eerst een briefing krijgen over het verloop van de reis, met al meteen een domper; op 21 september zouden we met een rechtstreekse vlucht naar Santa Cruz, Bolivia vliegen, maar dat gaat nu met een ´kleine omweg´: we vliegen nu op 21 september om 16.00 uur eerst naar Lima (jawel: de hoofdstad van Peru....hadden we dat al niet gehad en afgestreept op onze lijst?) die vlucht duurt een uur of 5, vervolgens moeten we daar 2 uur wachten op de vlucht naar Santa Cruz, maar tussendoor maken we nog wel 2 tussenlandingen, waarvan eentje in La Paz.....oftewel we zijn 1 dag kwijt aan reizen.
We komen op 22 september om 05.00 uur dus aan in Santa Cruz, waar we ons even op kunnen frissen in het hotel, want om 9.30 uur vertrekt de bus weer naar Camiri, ja, wat ik zeg: een domper, maar het is niet anders.........

Waar was ik: na de briefing is iedereen van alles gaan doen, maar wij zijn eerst op ons gemakje gaan douchen en tutten, na zo´n lange reis wil je eigenlijk je nest induiken, maar das nie goe, want dan wen je niet aan het tijdsverschil, dus we zijn met de Bijbel (lees: Lonely Planet) de stad ingedoken.
Lekker gaan wandelen richting Bella Vista, een hele leuke wijk met allerlei leuke eettentjes, we wilden eigenlijk Mexicaans gaan happen, maar dit restaurantje was nog niet open, waardoor we ergens op een plein bij een eetentje zijn gaan zitten en een pizza hebben verorbert.
Vervolgens zijn we naar het hoogste punt van Santiago gegaan d.m.v. een kabelbaantje (hoog).
Boven op die berg (waar een mega-groot beeld van Maria staat) prachtig uitzicht over Santiago, paar foto´s gemaakt en een beetje rondgewandeld en toen weer met de kabelbaan naar beneden.
Naar een schitterend park gelopen, Santa Lucia, en daar een wandeling gemaakt.
Via de supermarkt weer terug naar het hotel gelopen, waar we om 19.00 met de groep zouden verzamelen om te gaan eten.
Erg leuke stad Santiago, heel gemoedelijke sfeer, mooie gebouwen, leuke straatjes, jammer dat we hier maar 1 dag zijn, maar goed.
Wij hadden uiteraard geen honger meer en na 36 uur wakker te zijn geweest, een hele pizza naar binnen te hebben gewerkt en ruim 5 uur door Santiago te hebben gelopen, wilden we eigenlijk alleen nog maar knorren.....maar we hebben over ons hart gestreken, ha, ha.
Dus zaten we om kwart over zeven met zijn allen bij, jawel: de Italiaan!
Wij (Anja en ik) hebben alle 2 een carpaccio genomen en een stukkie brood en om negen uur lagen we op bed, compleet gevloerd zijn we in slaap gevallen en vanochtend om half 8 waren we wakker.

21-09-2007
Net lekker ontbeten, nu even achter de computer om jullie allemaal gerust te stellen, ha, ha, en zometeen gaan we met zijn tweetjes naar Plaza de Armas om lekker te relaxen, mensen te kijken en foto´s te maken, voordat we aan de helse trip naar Santa Cruz beginnen.

Jullie horen mij snel weer!
Dikke zoen en tot snel, liefs Manon XXXX

PS We komen net het hotel binnenlopen omdat we om 13.30 uur zouden vertrekken naar het vliegveld, maar dat wordt later, we vertrekken nu om 16.30 uur, waardoor we niet zo lang hoeven te wachten in Lima....leuk he, reizen, ahum.

Het weer is hier trouwens erg zonnig, maar wel fris, als het goed is is het een stuk warmer als we in Bolivia zijn.
Ik zou (eigenlijk) stoppen met roken zodra ik het vliegtuig zou instappen, maar heb er gisteren toch 2 gerookt en net 1 (want ik kan niet naar de WC, wat een rotsmoes zeg...)
Laterrrrrrrrrrrr!

• 21 September 2007 - 14:03

Anette:

He pop,

ben blij dat jullie goed zijn aangekomen. Je mist hier weer eens niets, regen, wind, kou, s 'avonds gezellig onder een dekentje op de bank, TV kijken, en last but not leat,...WERKEN. RUILEN ??? Nog 1 maand en wat dagen en dan zit ik ook in de zon. feurteventura is geboekt !!! Liefs van ons, Anette en Winston

• 21 September 2007 - 14:42

Jeske:

Fijn om te horen dat jullie die lange vlucht overleefd hebben! Nou de groep klinkt gezellig haha...juist goed die omschrijvingen, zie het al helemaal voor me! Maar het klinkt allemaal weer super..alleen jammer van de vlucht naar Santa Cruz....maar dat mag de pret niet drukken! Geniet ervan en wij genieten zo stiekem weer een beetje mee!

Dikke kus Jeske

• 21 September 2007 - 15:13

Opa En Oma:

lieve manonneke, geweldig wat je weer allemaal meemaakt, geniet er van en tot je volgende verhaal geweldig, liefs en kusjes en gemes, xxxxxxxx

• 21 September 2007 - 17:17

Gloria Del Angel:

Hoi Manon,

goed dat alles goed gaat. Geniet ervan en tot je volgende e-mail.

un abrazo y saludos a Anja
    cuidense mucho
    Gloria

• 21 September 2007 - 18:26

Buufsuus:

Hé buuf!!!!
    Ben blij dat je goed bent aangekomen,wat 'n lange reis zeg!Maar 'k heb bewondering voor je hoor!Maak maar veel plezier en pas goed op jezelf....groetjes en 'n dikke kus ook van bart, sanne en dani

• 21 September 2007 - 20:15

Aggi:

Hee Nonnie, keigoed te horen dat je weer veilig geland bent op de 1e plaats van bestemming. Maar zo te lezen ga je alweer snel een paar keer opstijgen en dalen. Enfin, dat hoort er ook bij. Zag Lies vanmorgen bij het CWZ, die zag er keigoed uit, met korte haren en weer op beide benen. Meid, als ik het allemaal lees, wordt ik al moe van jouw gereis. Maar je komt tenminste nog eens ergens. Hier is het aardig weer geweest vandaag en het weekend schijnt ook mooi te worden. Natuurlijk blijft mijn omgeving dezelfde, maar in gedachten ben ik met jullie mee gewandeld. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Geniet ervan, dikke zoen van mij.

• 22 September 2007 - 10:54

Lies:

Hallo lieverd,

Nou, het is wel meteen weer flink aanpoten hè?
    Ja ja, reizen gaat nooit zoals je gepland had, zoals het leven is toch?
    Maar zo te horen amuseren jullie je wel weer hierom.
    Aggi heeft al laten weten dat ik van mijn gips af ben. De arts vond het een twijfelgeval, 3 weken vond hij wel kort, maar als ik mijn bergschoenen de komende week gebruik en geen gekke dingen doe, moet het volgens hem geen probleem worden.
    Ben gisteren meteen weer op de fiets gestapt; vond het nog wel een beetje eng, vooral het afstappen, maar het ging goed.
    Fijn dat die italianen overal op de wereld restaurantjes hebben geopend.
    Have fun and take care,
    Dikke zoen voor jullie allebei,
    Mama Lies

• 22 September 2007 - 15:20

Geraldine En Marcel:

He meissie!!
    Kei leuk daar zit je dan weer aan de andere kant van de wereld ha ha ha!! Jammer van de dingetjes die tegen zitten maar de rest word vast en zeker super!!Het komt hier nu ook een keer met bakken de hemel uit, maar dat is ook wel eens lekker! Heelveel plezier nog en hoor je snel weer.
    Dikke kus van ons

• 23 September 2007 - 06:16

Teflon Don:

Je bent erweer vandoor hahahaha gekkehuus, genietse daar.
    Heb je smsje 14 x gekregen alleen kreeg ze allemaal gisteren haha hoezo kloppen de verbindingen in Indo niet.Hier rommelt het en beetje in de omgeving maar op Bali niet. Nou Moppie wacht weer op een mooi verhaal van je,ik rook er een lekker zwaar shaggy op.
    Dikke kus T D XX

• 23 September 2007 - 16:47

Eve:

Ha Manonski!!

Fijn dat je goed bent aangekomen (doe ik ook!!!)
    Uitrusten is er geloof ik niet bij!!! Wat hebbie t weer druk! Maar je doet en ziet genoeg en daar gaat t uiteindelijk om, toch?

xxx Eve

• 24 September 2007 - 07:38

Deertje:

Hey lievie,

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Maar wat jammer dat jullie 1 dag kwijt zijn :( Maare..de groep klinkt wel spannend..hahah! Tis zoals altijd weer een genot om van jouw avonturen te lezen.Jij kan echt goed en prettog je verhaal schrijven. Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven..kijk uit naar je verhaal.
    Geniet lekker van alles en pas goed op elkaar.

Dikke Knuff Deer xxx

• 24 September 2007 - 09:26

Nicole:

Hoi Wijffie,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen na een erg lange vlucht. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. De groep klinkt erg apart...
    Geniet ervan en tot je volgende mailtje.

Groetjes Nicole

• 24 September 2007 - 19:07

Het Mannetje En Ik!:

Hello daar....

Jullie hebben het daar helemaal voor elkaar, ik heb het al door!! Geniet er lekker van en doe de groetjes aan Anja!!!

Dikke kus!!!!!

• 24 September 2007 - 20:40

Bob:

lange reis ,erg spannend, have fun
    michel