Update - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Update

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Juni 2006 | Thailand, Jomtien

Goedemorgen allemaal,

Zo, ik heb heerlijk geslapen vannacht! Voor het eerst deze reis dat ik 10 uur achter elkaar heb liggen knorren, zalig!
Ik ga jullie even updaten wat mijn reis betreft, heb een internetcafeetje gevonden aan de overkant van het hotel en de papieren meegenomen, dus ik weet ongeveer weer wat ik wanneer gedaan heb, ha, ha.

Ik was gebleven in Chiang Rai.
27-05-06 Wederom vroeg opgestaan, om een trip te maken naar de bergstammen.
Eerst met de bus naar Mae Chan gereden waar we zijn overgestapt op Songteaws (overdekte pick-up trucks).
Hiermee zijn we een stuk de bergen ingereden en daar hebben we de Akha en de Yao bergstammen bezocht.
Ze leven allemaal in hutjes en zijn eigenlijk een soort van toeristische attracties.
Als je de Thai er ook over hoort praten zijn ze ze liever kwijt dan rijk, onze Thaise gids liet ook duidelijk een denegrerende toon doorschemeren toen hij over hen vertelde.
Deze bergstammen komen uit Tibet, Laos en andere omliggende buurlanden en wonen in deze gemeenschappen in de bergen.
Ik heb wel hele mooie foto's weten te maken (waar ze uiteraard allemaal geld voor wilde vangen).
daarna zijn we doorgereden naar de Gouden Driehoek, het beroemde/beruchte drielandenpunt waar Laos, Thaland en Birma samenkomen.
We zijn met een boorje de Mekhong rivier opgegaan en zijn aan land gegaan op een aan Laos behorend eilandje (geen stempel in mijn paspoort, maar op een los papiertje, jammer).
Hier een beetje rondgelopen en de plaatselijke economie gespekt.
Terug de boot op en aan de rivier in een lokaal restaurantje geluncht (heel eerlijk: ik kan me die lunch niet meer herinneren, ha, ha, dat staat in de reispapieren...)
Vervolgens doorgereden naar een vlindertuin en een orchideenkwekerij (dat weet ik nog) erg mooi, maar iedereen dook meteen de bar in om wat te gaan drinken, we wilden alleen nog maar terug naar het Golden Pine Resort om daar aan het zwembad te gaan liggen!
dat hebben we dus ook maar snel gedaan, zalig: even relaxen.
We hebben tot 20.00 uur 's avonds met zijn 5-en aan het zwembad zitten keuvelen (het begon op een gegeven moment zelfs te druppelen, maar we zijn gewoon blijven zitten).
daarna lekker gegeten en ik ben rond een uur of 22.00 als een blok in slaap gevallen.

28-05-06.
Met de bus verder naar het noorden gereden, door de bergen naar Chaing mai, ook wel de 'roos van het noorden' genoemd.
Onderweg hebben we verschillende huisindustrieen bezocht als een juwelier, zilversmid, parassolmakers) van die fijne commerciele stops, waar je niet onderuit kan....).
Voordat we bij het hotel aankwamen zijn we eerst nog naar de 'Wat Doi Suthep' tempel gegaan, boven op de berg vlak buiten Chiang Mai, een van de mooiste tempelcomplexen van Thailand.
Daar hebben we een ceremonie uitgevoerd met wierook, kaarsen en bloemen en hiermee 3 maal om de tempel gelopen. Vervolgens zijn we gezegend door de monnik en hebben we een touwtje om ons linkerpols gekregen dat ons geluk moet brengen.
Volgens gebruik moet je dit touwtje om je pols laten zitten, totdat het er vanzelf afvalt.
Aangekomen in het Lanna hotel besloten wij (de jonge honden van het stel) niet mee te gaan naar het Khantoke-diner, maar lekker te relaxen en om 18.00 uur naar de plaatselijke Night-Baza in het centrum te gaan shoppen.
Om 18.30 uur voor bij de Mac Donalds afgesproken, ons daar te buiten gegaan aan cheese-burgers, friet en frisdrank en vervolgens de markt opgegaan.
je weet niet wat je ziet, allemaal hebbedingen! net zoiets als in Peru, alleen zit je dus wel met een koffer met kleren voor 3 weken en moet je echt rekening houden met ruimtegebrek en gewicht^*#@!@^%%*( Godverdorie! Ik heb me ingehouden.....
Om 22.30 uur weer terug in het hotel, lekker in bad gezeten en naar bed gegaan.
De volgende dag vroeg op voor weer een avontuur.

29-05-06
05.30 uur ging de wekker!
Dit, omdat we eten gingen brengen naar de monniken.
Deze gaan 's ochtends vroeg de staat op met een grote kom en de bevolking (en wij) geven hen eten.
Ik vond dit wel heel bijzonder om mee te maken en dan maakt het ook niet uit om zo vroeg op staan.
Je doet je slippers uit en doet het eten in de kom (als vrouw zijnde mag je de kom en de monnik NIET aanraken) en vervolgens ga je op je knieen zitten.
Dan spreekt de monnik een gebed uit, wat jou dan ook weer geluk moet brengen (ik ben wat gezegend deze reis zeg, en eerlijk gezegd heb ik het idee dat het wel werkt, want ik ben nog steeds niret ziek geworden!)
Na het geven van het eten zijn we met de bus naar de tempel van deze monnikken gereden, heel hoog op de berg, schitterend uiticht en van daaruit met de bus naar het hoogtepunt van de reis:
DE OLIFANTENTOCHT DOOR DE JUNGLE!!!!!
Dit was helemaal geweldig.
Aangekomen in het Olifantenkamp, kregen we eerst een olofantenshow.
raar gezicht om die olifanten allerlei kunstjes te zien doen, aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer zielig.
Ze speelden voetbal, basketbal, hebben schilderijen gemaakt etc. etc. dat zien jullie wel op de foto's.
Toen op de rug van de olifant.
Ik had 1 olifant helemaal voor mezelf (o solo mio).
Met mijn fototoestel, een flessie water en 2 trossen bananen in het bakkie gestapt en toen van een schitterende tocht door de natuur genoten.
Ik had mijn slippers uitgedaan en kon met mijn voeten de nek van de olifant aaien, zoooo leuk! Ik had de brutaalste olifant van het hele stel, want als hij van mij geen banaan kreeg, ging hij het met zijn slurf wel bij een ander proberen af te troggellen, geqweldig!
Ik heb van begin tot eind met een fglimlach op mijn gezicht op die olifant gezeten, helemaal verliefd!
Daarna werden we met een ossen-wagen terug naar het olifantenkamp gebracht waar we hebben gegeten.
Vervolgens op een bamboevlot gestapt, waar we genietend van de natuur de rivier zijn afgezakt.
Terug in het hotel even opgefrist en toen naar een massage salon inn de buurt gelopen om daar van een 2 uur durende massage te genieten.....zalig! Er werd volgens de acupressuur methode gemasseerd, een ontspanningsmassage, welke datteert uit de Ayuttaya-periode. Tijdens de massage waren we gekleed in een zijden broek en een bloesje, geweldig genoten.
Daarna diner in het restaurant van het hotel.


30-05-06
De koffers voor de deur gezet om 7.45 uur en ontbeten.
Om 8.30 uur werden we opgehaald door Etienne, een Belg die sinds 16 jaar in Thailand woont en fietstochten organiseerd.
Dit was wederom een kei-leuke excursie.
Met een mountainbike een tocht van 30 kilometer gemaakt in de landelijke omgeving van Chiang Mai.
Door rijstvelden, dorpjes, langs riviertjes.
We zijn zelfs nog midden in een crematie terrecht gekomen, eerst dacht ik dat er een feestje was: muziek, lachende mensen, eten, drinken, maar toen bleek dat het een crematie was en er een hele ceremonie van 3 dagen aan vooraf was gegaan (inclusief drank, wat verklaart dat de mensen zo vrolijk waren).
Vervolgens met de fiets naar een plaatselijk eettentje gereden waar we hebben gegeten.
Toen om 13.30 uur terug in het hotel.
we zouden deze dag eigenlijk met de trein terug naar Bangkok zijn gereden, maar de overstromingen hadden hele stukken spoor weggeslagen en we moesten dus met de bus terug......
Met 30 man hadden we 2 wisselkamers tot 19.00 uur tot onze beschikking, maar dat werkt natuurlijk hniet als iedereen een half uur of langer loopt te koten in zo'n kamer.
Ik heb via een kamermeisje een eigen kamer geregeld, ha, ha, ha, en heb rustig kunnen douchen zonder dat ze aan de deur stonden te kloppen totdat de volgende kon (verschil hoort er te zijn!)
Toen met een stel naar een mega-groot shopping centre gereden, daar een beetje rondgelopen, pasfoto's laten maken voor mijn trip naar Cambodja (hopelijk) en toen bij de Pizzahut weer schandalig lopen vreten......
20.00 uur de bus ingestapt voor een lange reis terug...


31-05-06
6.00 uur aankomst Bankok.
In het ontbijthotel met zijn allen gegeten en toen splitste de groep zich op: de ene helft naar Hua Hin en de andere helft (en ik) naar Jomtien.
De hele middag liggen lamballen aan het zwembad en 's avonds met Madeleine en Willem in een Holaands Restaurantje gegeten, waar anders!?
Tevens op zoek gegaan naar een touroperator die me naar cambodja kunnen helpen.
Om 21.30 uur naar bed toe gegaan, slapie, slapie doen.

01-06-05
Vanochtend om 7.30 uur wakker geworden (10 uur geslapen!!!).
Lekker ontbeten en nu achter de pc.
Ik wil 3 juni (zaterdag) naar cambodja vertrekken om daar 2 dagen (4 en 5 juni) naar Angkor Wat te gaan en 6 juni weer terug naar Jomtien.
Ik heb net via internet een reservering gemaakt bij een guesthouse en daar hoor ik binnen 24 uur van of dat doorgaat ja of te nee.
Zo ja, dan ga ik naar de touroperator en boek ik een plekkie in een bussie die me 3 juni bij dat guesthouse af zet en me 3 dagen later weer op komt halen.
Als alles een beetje meezit hoeft niemand zich dus zorgen te maken.
Ik heb een surrogaat papa en mama (Aris en Betty) die ook in mijn groep zitten, die geef ik alle gegevens (adres en telefoonnummer) van waar ik zit en mocht er iets gebueren dan komt Aris naar Siem Reap toe.
Maar dat zal allemaal wel loslopen, jongens, ik heb er zo'n zin in!!!!
Jullie horen dus nog van kij.

Ik stop ermee, want ik heb pijn aan mijn poten en rug van het typen.

Hasta la vista! i'll be back!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXManon.

  • 01 Juni 2006 - 06:39

    Suus:

    Hey Manonnie,
    Ik kan niet anders blijven zeggen dan dat dit weer helemaal geweldig klinkt!!! Vooral die olifanten dat lijkt me echt supergaaf!!!!! Ik hoop voor je dat je zaterdag lekker naar Cambodja kan, maar pas op he daar in je eentje......
    Ik kijk weer uit naar je volgende berichtje!!!
    Dikke kus Suus

  • 01 Juni 2006 - 06:55

    Anette:

    He pop, wou dat ik bij je was,... alles beter dan deze herfst in Nederland. Mag vannacht ook nog aan de bak. (ruilen ??) haha
    Hoop dat je naar Cambodja kan, weer een ervaring erbij !! Je bent een rijk mens zo !!

    Love u XX Anette

  • 01 Juni 2006 - 07:35

    Iris:

    Ha Manonneke!! Wat een avontuur!! Klinkt allemaal super!! Fijn dat je met de bus gaat en niet helemaal in je uppie, zoals je eerst zei! Heel veel plezier! En probeer alvast wat zon in je koffer te proppen voor hier!! We hebben het hard nodig.
    Dikke kxs Iris

  • 01 Juni 2006 - 09:10

    Jeske:

    Hi Lucky Bastard!!!

    Ik zit hier gewoon jaloers te wezen achter mijn pc'tje als ik dit allemaal lees...kwijl kwijl!!
    Maar het klinkt allemaal weer geweldig! Hoe kan het ook anders..manon op de meest brutale olifant hahaha!
    Hopelijk gaat het allemaal lukken zaterdag naar Cambodja, maar kijk wel uit ja!
    Wiefke....geniet lekker verder daar en keep us posted!

    Dikke kus vanuit ons koude kikkerlandje xxx Jeske

  • 01 Juni 2006 - 11:01

    Lies:

    hoi lieverd,
    Het klinkt allemaal weer errug goed. Maar aan de junk-food in een land met zulk lekker eten?
    Geweldig die olifanten, ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat de reis naar en van cambodja lekker relaxed zal gaan.
    Dikke knuffel en zoen van mama

  • 01 Juni 2006 - 11:52

    Corine:

    Hai wijffie, Ooh geweldig allemaal. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je inderdaad niet ziek bent geworden. Kreeg nl. een bericht van Mirjam dat ze een buikvirus in bangkok heeft opgelopen. Ze komt 5 juni terug. Ik hoop dat het lukt om naar cambodja te gaan, dat zou echt helemaal kicke zijn. Pas je wel goed op jezelf? Enne doe mij alsjeblieft ook z'n massage, ik ben jaloers!!!!!! By the way kan mijn armen niet gebruiken, heb gisteren de prikken gehaald en het doet bij mij super pijn in tegenstelling tot bij Niki. Nou ik wacht je volgende bericht met smart af. Dikke kus uit een vreselijk deprimerend koud kikkerlandje. (nog steeds geen zon en zomer hiero) xxxxx

  • 01 Juni 2006 - 12:19

    Kim:

    manon! zo leuk om te lezen ,dat jij ook gegeten hebt daar bij de mac in chiang mai,vind t lachen omdat ik dan precies weet waar je was enzo,tof he de nightbazaar...krijg er echt weer helemaal de kriebels van,als t lukt om naar seam reap te gaan weet ik nog wel n leuk guesthouse voor je:popular genaamd, goedkoop, schoon wat wil je nog meer? als je per tuktuk ANKOR WAT gaat bezoeken weet ik nog n hele goeie tuktuk driver voor je die ook wel goed engels spreekt,hij heet vuti (voetie)en is echt

  • 01 Juni 2006 - 12:23

    Kim Part2:

    relaxed ,hij laat de prijs aan jou over en wilt met het geld dat ie verdient zn studie bekostigen,hij heeft als t goed is n bord bij zn tuktuk waarop dat ook staat,we hadden hem beloofd om m aan te bevelen als er bekenden die kant op gingen,bij deze dus....het guesthouse heet popular (zag dat de p was weg gevallen) heel veel plezier! xxx kim

  • 01 Juni 2006 - 12:25

    Manon:

    He Kim, als je bovenaan ' chatbox' aanklikt kunnen we effe lullen, kweetniet of je er nog bent?

  • 01 Juni 2006 - 17:03

    Aggi:

    Hee meissie, wat een verhaal. Ik word er al moe van als ik het lees, maar tegelijkertijd ook wel een beetje (veel) jaloers, vooral op zo'n dikhuid zitten lijkt me heel geweldig. Ik hoop dat de reis naar Cambodja gaat lukken en zo niet, niet getreurd, want ik heb zo'n gevoel dat je Thailand nog wel een keer zult bezoeken.
    Ben al weer benieuwd naar je volgende avonturen, wacht met spanning af en voor nu: take it easy, take care, read you soon, luv joe.
    Aggi XXX

  • 01 Juni 2006 - 17:53

    Buuf/bart:

    Hé meisie,
    wat heb jij t druk zeg!!!!, zal ik de dar bellen dat je n week later komt,want je moet hier nog wel effe van uitrusten toch...Die olifantentocht klinkt geweldig(ik zie er inmiddels een beetje uit als n olifant trouwens)Zorg goed voor jezelf hè buuf!!dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 56192

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: