19-09-08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 19-09-08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

19-09-08

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 September 2008 | Australië, Sydney

Allereerst: Pamela, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloriaaaaaaaaa! XXXXXXXXXXXXX (allemaal verjaardagszoenen van mij voor jou!)

Pjotterke, wat fijn te lezen dat je weer thuis bent! Knap maar goed op, doe rustig aan en een dikke zoen voor jou en Alina.

Sietske, wat fijn wat van je te horen meid! Zodra ik op de hotmail kom, zal ik je even persoonlijk mailen.

Voor de rest: Keep 'm coming! die berichtjes, vind het zalig om jullie reacties te lezen hier Down Under!

Heb toch meer last van de jetlag dan ik in eerste instantie dacht....kon vanacht niet in slaap komen en om 01.30 uur ben ik echt schaapjes gaan tellen en mezelf gedwongen om te gaan slapen, met als gevolg dat ik vanmiddag om 13.30 uur wakker werd....maar ja: IK HEB VAKANTIE! ;)
Gedoucht, naar het station gelopen (en nu in 15 minuten of zo i.p.v. de 45 gisteren)en op aanraden van mama naar Paddy's Market gegaan, in Chinatown.
Mama: dit is echt niet goed voor mij, hoor wat een leuke markt! Maar ik heb me in weten te houden...ja, ik moet wel, mijn reis is nog niet eens begonnen, ha, ha, ha. Ze hebben daar echt alles wat je je maar voor kan stellen, kleding, eten, tassen, snuisterijtjes etc. etc. voor een prikkie! Daar ga ik zeker nog terug als ik klaar ben met mijn rondje Oz.
Vervolgens weer George Street afgelopen (dat is de hoofdweg in het centrum) en ik moet zeggen dat de gelijkenis met Hong Kong erg groot is: overal Aziaten en zo'n beetje dezelfde indeling qua straten als daar...typisch.
Ik heb in een surf-winkel (hey dude :) ) even een paar Havaianas (slippers voor de leken onder ons) op de kop getikt voor het mooie bedrag van 11 euro (op Schiphol kostten ze ruim 23 euro!) en in een ander winkeltje nog 2 T-shirts gekocht voor 9 euro (daar kun je er nooit genoeg van hebben...zei ze tegen zichzelf).
Even nog wat boodschappen gedaan in Chinatown, dat zijn echt de leukste winkeltjes om rond te neuzen: Aziatische supermarkten, je komt daar dingen tegen...geen idee wat het is, staat ook geen vertaling in het Engels op of zo, nee gewoon Chinese tekens.
Het is nu 19.22 uur en ben net terug in het appartement van Pam en Simon.
Ga vanavond lekker op de bank crashen en TV kijken, ben kapot van al dat lopen!
Morgen weer een dag, waarschijnlijk ga ik dan naar het Sydney Aquarium, schijnt prachtig te zijn, he mam?
Nou, laterrrrrrr! XXXX Manon

PS Om antwoord te geven op je vraag Eve: het is hier echt super-lekker weer, vandaag was het een graad of 25 en morgen wordt het 30+...ja, da benne leuke dingen voor de mensch!
Ik zal wat zon jullie kant op sturen!
Enne...ik moet zeggen dat ik het ook een heel raar idee vind wetende dat ik 3 maanden lang niet achter de pc hoef te zitten op mijn werk hoor Jes en Suus! XX

• 19 September 2008 - 11:14

Eve:

Zo te lezen vermaak jij je wel, ik had ook niet anders van je verwacht! Klinkt geweldig, lekker slenteren en alles bekijken.
    Hoe is het weer daar?
    Veel plezier en ik hoop dat je wat beter slaapt!

xxx de geerkampjes

• 19 September 2008 - 11:16

Jeske:

Nou die markt klinkt echt als muziek in de oren! Shoppen!
    Dus lekker weer de hele dag rond gesjouwd hihi.
    Mmhh zie het allemaal voor me hier terwijl ik lekker op kantoor zit achter mijn pc'tje ;-(!!
    Nou meid...succes de jetlag!

XXX Jeske

• 19 September 2008 - 12:13

Suus:

He Mannonie,

Ik sluit me helemaal aan bij mijn lieve buuf Jetski. Ik zie het ook helemaal voor me, terwijl ook ik achter mijn pc op t werk zit.....
    Ik hoop dat je jetlag snel over is!!!!

Dikke kus van ons

• 19 September 2008 - 12:54

Geraldine:

Zo te horen is het allemaal super leuk, wel klote dat je nog wat last heb van je jetlag maar gelukkig heb je eerst een paar dagen om bij te komen. Het winkelen daar bevalt dus wel? Hahaha. Geniet ervan en hopelijk slaap je wat beter vannacht maar dat is waarschijnlijk nu voor ons? Dikke kus en veel plezier.

• 19 September 2008 - 19:25

Lies:

Halloooo lieverd,
    Wat kan het leven toch mooi zijn hè? Ik hoop dat je snel van die jetlag af komt.
    Bij darling harbour geloof ik, was een winkel waar ze prachtig bewerkte didgeridoo's verkopen.In ieder geval moet je daar toch zijn voor het sydney aquarium!!! Jij gaat daar zo genieten. Ik geloof dat daar ook de schepen liggen waar je heerlijk relaxed een rondvaart mee kan maken. Gewoon doen! Had Pam ook tegen jou gezegd hè?
    Lieverd, have fun and take care, dikke zoen en knuffel van mama.

• 19 September 2008 - 20:17

Lies:

P.s. Ik heb even op internet gekeken, maar ik zie dat de boten (ook?) vanaf Circular Quay vertrekken voor een city harbour highlight cruise.
    Ik weet even niet meer waar wij vertrokken zijn...
    Maar ik weet zeker dat je de boot niet zult missen!
    Nog een dikke zoen van mama

• 20 September 2008 - 07:20

Gert-Jan:

He Manon,

Ik heb de computer amper aangezet en je hebt al 3 berichten gestuurd. Je gaat weer als een speer. Zo te horen vermaak je je prima. Geniet ervan en nog even een tip; alles wat je nu koopt zeul je de rest van de tijd mee.

Groeten,
    Gert-Jan