..en we gaan nog niet naar huis..nog lange niet... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu ..en we gaan nog niet naar huis..nog lange niet... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

..en we gaan nog niet naar huis..nog lange niet...

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

In 2,5 maand:

zo'n 15.000 kilometer te hebben afgelegd
4 zonnebrillen te hebben gesloopt :oops:
3 petjes te zijn kwijtgeraakt :?
1 paar slippers totaal op te hebben gelopen
19 rolletjes van 36 opnames vol te hebben geschoten
2 onderwatercamera's gebruikt te hebben
1 kilo aan folders, papiertjes, kaartjes en andere troep te hebben gespaard :D
1 koffer tot zijn laatste rustplaats te hebben gebracht
1001 ervaringen rijker te zijn, komt aan mijn grote avontuur dan nu toch helaas een eind. :cry:
De tijd is voorbij gevlogen, werkelijk waar!
Ik kan me de maandagavond 15 september dat mama me op het station in Nijmegen afzette nog zo voor de geest halen: 'Mam, waar ben ik in Godsnaam aan begonnen?! 2,5 maand helemaal alleen naar de andere kant van de wereld!' :shock:
Maar ik heb een verschrikkelijk mooie, fijne, soms vermoeiende, maar prachtige trip meegemaakt, die ik simpelweg voor geen goud had willen missen. :lol:
Ik had eerlijk gezegd ook niks anders verwacht op het moment dat ik in Australie landde, maar deze keer moest deze meid het helemaal in haar eentje zien te klaren, maar dat is gelukt! 8) Ik vind mezelf echt vet-cool!
Ik heb er echt alles uit gehaald wat er in zat, duiken, paardrijden, zeilen, klimmen en klauteren, grote wandelingen door de meest prachtige landschappen, vliegen in een klein vliegtuigje, snorkelen, pfoe!

En nu vlieg ik maandag om 15.45 uur weer vanuit Sydney naar Nederland, om daar vervolgens dinsdagochtend om 05.55 uur weer voet op Nederlandse bodem te zetten.
Slik, dat zal wel even wennen worden! Ik loop nu nog op mijn slippertjes, T-shirtje aan, zaalig...maar das strakkies afgelopen...
Als het weer een beetje meezit komen Sanneke en Kierayn mij ophalen op Schiphol: SUPER!!!!! Kannie wachten! :D
......................maar helaas: er zit niks ander op: ik heb vertraging! :(
En niet zomaar een beetje...nee...
Ik sta dus op 1 december om 12.30 uur op Sydney Airport, check mijn bagage in en loop door de douane naar de International Terminal, pak een bakkie koffie, een broodje, koop een tijdschriftje om de tijd te doden, je kent dat wel en om 14.40 uur moet ik bij de gate zijn om te boarden, 15.40 uur vertrekken.
Zo gezegd, zo gedaan, en rond die tijd gaan we met zijn allen het vliegtuig in, een lange reis tegemoet.
Maar er is wat aan de hand, want we stijgen niet op... :shock:
We krijgen van de piloot te horen dat we 20 minuten vertraging hebben, nou geen probleem.
Na die 20 minuten krijgen we te horen dat we een uur vertraging hebben, ja, dan wordt het al minder leuk, maar goed, een uurtje kan er ook nog wel bij (we zitten immers tot aan Amsterdam alles bij elkaar 23 uur in het vliegtuig, dus...).
Na een uur worden we vriendelijk verzocht met al onze handbagage het vliegtuig uit te stappen, want het gaat toch nog iets langer duren.
Wat is er dan? :???:
En dan krijgen we antoord in de wachtklamer van de gate: er is iets goed mis met het hydrolische systeem van het vliegtuig, dat gaan ze nu repareren, maar dat zal toch enige tijd in beslag gaan nemen, zo'n 4 uur denken ze wel. :roll:
Nou, daar gaat mijn aansluiting naar Amsterdam, ha, ha, ha, het zal ook niet waar zijn! ;)
We krijgen allemaal een voucher om wat te gaan eten en drinken en daarna neem ik weer plaats bij de gate.
Om een heel lang verhaal kort te maken, is de reparatie klaar om 21.00 uur 's avonds!!!!
Vind het ook een beetje een eng idee om weer in datzelfde vliegtuig te stappen, wetende dat er iets mis is met het hydrolisch systeem. :oops:
Eindelijk gaan we dan de lucht in (eng, eng, eng) en nar 8 uur vliegen komen we midden in de nacht, 02.30 uur plaatselijke tijd in Kuala Lumpur aan.
Daar worden we opgewacht door een medewerker van Malaysia Airlines, die ons nieuwe tickets geeft voor de volgende vlucht: een dag later!!! :evil:
Nou, ja, daar heb je je dan maar bij neer te leggen he?
We worden (na nog meer wachten, grrr)met een bus naar een prachtig hotel gebracht The Royal Bintang Resort & Spa, waar ik om 05.30 uur eindelijk mijn hoofd op een kussen kan leggen, gebroken, doodop.
Ik schrik net wakker en kijk op de klok van mijn telefoon: 12.00 uur! Ik heb het ontbijt gemist, maar no worries om 12.30 uur is er lunch.
Even gedoucht en toen naar beneden gegaan, waar een mega-buffet me op stond te wachten ETEN!!!!! Ik had me een honger! :p
Komt een stelletje waar ik gister mee in de bus zat bij mij aan tafel zitten, zegt hij; ' Lekker ontbijtje hoor!'
' Ontbijtje?' zeg ik, ' dit is toch de lunch al!'
Blijkt dat ik mijn klok nog op Sydney tijd had staan, ik zat dus alweer om 9.00 uur aan tafel....heb dus pas 3 uur geslapen........knetter! :mad
Aangezien ik nu toch wakker ben, dacht ik, ga ik even internetten en het thuisfront even op de hoogte stellen: HOI!!!!! ALLES GOED MET JULLIE?
Ik duik zo even lekker in bad (een prachtige luxe kamer heb ik!) en ga daarna gewoon weer naar bed, want we worden pas om 19.00 uur opgehaald om om 20.00 uur op het vliegveld van Kuala Lumpur te staan.
Vervolgens gaan we (mits alles meezit) om 23.45 uur de lucht in en zal ik met een beetje mazzel op 3 december om 5.55 uur voet zetten op Nederlandse bodem.
En we gaan nog niet naar huis....nog lange niet...nog lange niet....
Always look on the bright side of life!....zei ze, terwijl ze langzaam instortte :)

Toedels!

  • 02 December 2008 - 08:51

    Anja:

    Jeetje Non, wat een toestand. Vreselijk dat gewacht op zo'n vliegveld...en dan niet even een uurtje, nee, bijna 9 uur later!!!
    Gelukkig heb je in KL een lekker luxe hotel, kan je daar even bijkomen. Zie het maar als een extra dagje vakantie ;-))
    Nou, tot morgen dan maar!!
    XXX Anja

  • 02 December 2008 - 10:01

    Jeske:

    Hihihi...wat een gedoe allemaal weer! Denk dat je de eerste drie dagen hier in NL maar ff moet bijslapen! Maar dan is er toch echt een eind gekomen aan het avontuur..time flies! Meid..goede reis en tot snel!

    Dikke kus Jeske

  • 02 December 2008 - 10:38

    Anette:

    He lief, tijd je avontuur niet kunnen volgen, zit met een hersenschudding thuis en mag niet WERKEN,computeren, tv kijken, lezen etc. Doe het af en toe stiekum toch. Ben er klaar mee,... baal als een stekker, zit al een maand thuis. Bel je van de week wel.

    XXXXXX Anette

  • 02 December 2008 - 12:13

    Eve:

    Nou,nou, jij maakt weer wat mee! Ik was je al aan het bellen! Maar het duurt dus nog ff! Goede reis en tot morgen dan maar!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 December 2008 - 17:41

    Geraldine:

    He meissie!!
    Vandaar dat ik je niet te pakken kreeg! Probeerde je al 5 keer te bellen haha. Nou heb jij weer dat is balen! Maar ja extra dagje vakantie is ook niet gek toch zeker niet in zo'n mooi hotel. En nu hoef je niet meer zo heel lang te vliegen toch? Nou ga ik je morgen eindelijk weer horen!! Succes met het laatste stukje reis en hoor je morgen.
    Dikke kus en knuffel mij

  • 02 December 2008 - 23:01

    Elma:

    hoi manon.
    ben weer helemaal bij, wat een mooie verhalen en een hoop mooie ervaringen. wat heb jij een geweldige tijd gehad zeg. wat een onderneming, heel erg knap dat jij dit allemaal doet, mijn petje af. rust nog even lekker uit en geniet nog maar lang na van deze mooie vakantie. tot ziens
    groetjes van elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 56186

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: