20-09-08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 20-09-08 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

20-09-08

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 September 2008 | Australië, Sydney

Hai, ben ik weer (ja, ik weet van geen ophouden...)
Heb vandaag weer een zaaalige dag gehad! Allereerst lag ik om 02.30 uur vanacht nog wakker (heb nu 2 biertjes koud staan, dus wie weet lukt het me vanavond wel om in slaap te vallen...) en met veel draaien, woelen en zuchten vanochtend om 10.00 uur maar opgestaan.
Papa aan de lijn gehad, hij zit nog in Brisbane, dus ik ga hem eind september / begin oktober hoogstwaarschijnlijk treffen!
Het is vandaag 31 graden....pfoe ;)
Op de trein gestapt naar Central, van daaruit naar The Chinese Gardens of Friendship gelopen (de naam alleen al klinkt prachtig) nou de tuinen waren ook schitterend! Wederom een oase in het midden van de stad, erg vreemd.
Daar lekker rondgelopen, gezeten, bakkie Chinese pleur gedronken, foto's gemaakt en toen naar het Sydney Aquarium gegaan: WAUW! Heb daar echt een paar uur lang rondgelopen met een glimlach op mijn gezicht, wat mooi zeg (hopelijk zijn de foto's gelukt...).
Daarna een cruise gemaakt van 1,5 uur langs de baaien van Sydney (mam, je had gelijk hoor: wat heb ik een leuke dag gehad!).
Daarna naar The Sushi Train gegaan, met een meid die ik op de boot heb ontmoet, ze kwam uit Zuid-Afrika, (wat zeg ik: je bent nooit alleen!).
Ik kende het concept, maar heb er nog nooit gegeten: je zit aan een band waar allemaal bakjes met verschillende sushi's voorbij komen op gekleurde bordjes.
Elk bordje heeft een andere prijs...LEKKER!!!! Heb mijn buik rond gegeten voor nog geen 11 euro! (mijn stapeltje bordjes was net zo groot als 2 meiden naast ons met zijn tweetjes hadden gegeten :)!
Daarna de trein weer terug gepakt naar Artarmon (dat is waar Pam en Simon wonen) en even 2 biertjes gehaald, die staan nu dus op me te wachten!

Ik ben idd op dreef Gert-Jan (ha, ha, ha) maar anders weet ik over 2 maanden niet meer wat ik gedaan heb! Enne....alles wat ik nu koop, kan ik bij Pam laten liggen in het appartement, want daar kom ik aan het einde van de trip toch weer terug! Is dat koppie-koppie of euh...ha, ha!
Ik ga denk ik ook een koffer met wieltjes kopen voor het 'backpacken' (20-30 dollar op Paddy's Market),want dan hou ik mijn kleren tenminste netjes....ik zie iedereen met van die koffers rondlopen, dus....en ach zijn we inmiddels niet op een leeftijd dat het allemaal wat luxer mag? ;) Ha, ha, ha!
Dus ik ga wel backpacken, maar dan zonder backpack...het leven is mooi!


Laterrrrr! Liefs Manon.

  • 20 September 2008 - 11:35

    Buuf:

    (eindelijk is t me gelukt om die k..computer virusvrij te krijgen)...klinkt erg goed allemaal daar,lekker warm lekker eten!!wil ik ook!!!raar idee hé dat je zó lang weg bent, maar jou kennende maak je er een leuk feestje van.je krijgt de groetjes van sanne,die staat naast me (met nu hélemaal geen voortanden meer,de tandenfee is bijna failliet..hihi) dikke kus van ons en véél plezier daar

  • 20 September 2008 - 12:36

    Anja:

    Nou je bent zeker lekker op dreef met je berichten; leuk hoor! Klinkt allemaal goed wat je tot nu toe gedaan hebt en inderdaad, er is altijd wel weer een keertje aansluiting met iemand (zeker bij jou :-))! Groot gelijk dat je toch een koffertje met wieltjes koopt, veeeeel makkelijker en .....gemak dient de mensch! ;-)
    Kuzz,Anja

  • 20 September 2008 - 16:48

    Martine:

    Hey Manon, ga vooral door met het plaatsen van je berichtjes, ik wordt er helemaal blij van, keep 'm comming! Fijn dat het ubergoed is daar in het land der skippies en outbackjacks, geniet ervan!
    dikke kus, Martine

  • 21 September 2008 - 00:56

    Teflon Don:

    Heyyyyyy Moppie,
    Nou helemaal toppie hahahaha,is je ik heb je al verschillende keren proberen te bellen maar krijg dat het een incorrect nummer is, geef je het nog een keer, bietje kwijlen met elkaar , genietse daar moppie, en tot ??? laterrrrrrrrss TD xxxx

  • 21 September 2008 - 07:35

    Anja:

    Hoe lang blijf je eigenlijk nog in Sydney is de bedoeling?

  • 22 September 2008 - 07:05

    Jeske:

    Haha...gewoon lekker eten hoor meid! Met al dat gewandel heb je dat wel nodig! Klinkt allemaal weer top!

    XXX Jeske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 56220

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: