Alles is geregeld t/m Adelaide! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Alles is geregeld t/m Adelaide! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Alles is geregeld t/m Adelaide!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Oktober 2008 | Australië, Airlie Beach

Ik zeg een goedemiddag deze middag!

Gisterochtend (de 20e) om 9.15 uur afscheid genomen van Tanja, waar ik 4 dagen lang mee opgetrokken ben in Airlie Beach, de bus ingestapt en na een lange rit om 20.15 uur aangekomen in Cairns, ik heb nu werkelijk 2500 kilometer afgelegd, bizar toch?
Ik zat in de bus met Jo (een Engelse van 47, die haar auto verkocht heeft, haar huis heeft onder verhuurd en haar spullen heeft gepakt om te gaan reizen, wauw) en zij is met mij meegegaan naar het YHA hostel.
Daar aangekomen zat Kylie al op me te wachten, supergezellig!
Lekker op het terras van het hostel (weer een prachtige locatie, alleen een erg kleine kamer...maar goed, daar slaap en douche ik alleen maar dus...) wat gedronken en sigaretjes gerookt.
Na een uurtje kwam Cassandra binnenlopen en we hebben tot een uur of 23.30 zitten kletsen, Cassandra heeft dezelfde tour naar Cape Tribulation geboekt als ik, dus we gaan lekker met zijn 2-tjes het regenwoud in! Supergezellig!
Toen naar bed gegaan, ik was kapot.


21 okt 08
Erg slecht geslapen (mijn eerste keer boven in het stapelbed, ha, ha, ha).
Ik had tijdens de busrit 3 liter water gedronken en dat moest er vanacht uiteraard om het uur weer uitkomen, fijn! Zo stilletjes mogelijk van een stapbed af klimmen met slaapogen, ha, ha, ha!
Anyway, om 9.00 uur zat ik met Kylie aan de koffie in de patio van het hostel en hebben we op Cassandra zitten wachten.
Papa nog even aan de telefoon gehad, die stond op het vliegveld op het punt te vertrekken naar Londen (met pijn in zijn hart, hij ziet het helemaal niet zitten om naar dat klote-weer te vliegen, regen, kou etc.)
Toen zijn we met zijn 3-tjes de stad ingegaan om het e.e.a. te boeken.
Niet voor Kylie, want zij is zojuist met haar eigen auto vertrokken naar Port Douglas. Zij woont in Melbourne en als ik van Adelaide naar Melbourne ga zal ik haar daar treffen.
Echt, dat alleen reizen bevalt me echt supergoed, je ontmoet zoooveel leuke mensen onderweg, bent nooit alleen, schuift bij iedereen aan, maakt leuke dingen mee, gaat samen op pad, erg leuk.
Cassandra gaat waarschijnlijk met 2 Franse jongens mee in hun campervan naar Darwin a.s. zondag 26-10 (da zie ik nie zo zitte, 4 dagen rijden en camperen) dus we zijn een Flight Centre ingelopen en daar heb ik een ticket geboekt van Cairns naar Darwin voor iets meer geld dan ik voor ogen had, maar goed, dan ben ik er binnen 2 uurtjes (i.p.v. binnen 3 a 4 dagen ;) ).
Toen vroegen ze me daar bij het Flight Centre wat mijn plannen waren: 'Nou, een trip met Adventure Tours van Darwin naar Adelaide.'
'Zullen wij die ook maar meteen boeken voor je dan?'
'Owkee!' zo gezegd, zo gedaan: er was nog maar 1 (!!!) plek beschikbaar voor dinsdag 28-10, dus die heb ik maar meteen geboekt! :)
De volgende optie om met die tour mee te gaan was een week later, dat vond ik een beetje gekkenwerk: een week in Darwin, nou, nee.
De tour brengt me via Darwin naar Kakadu National Park, Litchfield, Katherine, Tennant Creek naar de Outback, waar ik Uluru (Ayers Rock) en Devils Marbles, Kings Canyon en nog veel meer ga bekijken, daarna verder door naar Cooper Pedy en nog wat sight-seeing dingen/plaatsjes/parken naar Adelaide.
Hier kijk ik zooo naar uit! Eindelijk het echte Australie intrekken, slapen onder de sterren in een slaapzakje, kamperen in goede tenten die er al staan (pfoe!ik hoef ze dus niet zelf in elkaar te flansen), alles = geregeld: accomodatie, eten, vervoer, excursies, ik hoef alleen nog maar al het moois en natuurschoon op me af te laten komen!
Binnen 1 uur was ik AUD 2000,- lichter....slik......gaat best snel...
Goed, toen met Cassandra bij een duikcentrum nog een trip geboekt voor morgen (kon er ook nog wel bij ;) ) een volle dag op zee inclusief 2 duiken (want wij zijn certified divers!!) op het Outer Reef!!!! Kannie wachten, ben er gewoon zenuwachtig van!
Dat worden de eerste duiken en dan nog wel in het Great Barrier Reef!!! Spannend!!! Ik denk dat ik nog even snelo een onderwatercamera ga halen om foto's te maken. Haaien, turtles, nemo's etc. etc. wat leuk allemaal zeg, ben er helemaal stil van.
Wat een droomreis is dit, een hele grote wens is in vervulling gegaan en het is alles wat ik er van verwacht had. (en dan moet het mooiste nog komen).
Ben zoooo happy! :)
Morgen vroeg opstaan dus, spullen in de locker zetten en om 8.15 uur moeten Cassandra en ik bij de boot zijn die ons meeneemt naar het Outer Reef, daar zullen we van terugkomen rond 16.00-16.30 uur, lekker.
Dan morgenavond nog 1 nachtje in Cairns en dan gaan we dus met zijn 2-tjes naar cape Tribulation.
Druk, druk, druk!!!!
Nou, lieve mensen, jullie horen mij snel weer, jullie zijn nu in ieder geval op de hoogte van al mijn plannen t/m Adelaide.

Liefs en een dikke zoen van Manon!!!

  • 21 Oktober 2008 - 07:05

    Suuske:

    Lieve Manonnie,

    T klinkt allemaal weer geweldig!!!!
    Fijn dat het alleen reizen goed bevalt. Je leest ook echt tussen de regels dat je ervan geniet!!!!
    Heel veel plezier nog!

    Dikke kus Suus

  • 21 Oktober 2008 - 08:00

    Kier, Mar En Ik:

    Super leuk lieve zuzz..

    Ben helemaal blij voor je.. Maar ben stiekem toch wel blij dat je al op de helft zit.. :)

    Dikke kus!

  • 21 Oktober 2008 - 10:16

    Jeske:

    Fijn dat je alles in 1x zo hebt kunnen boeken! Het kost wat...maar dan heb je ook wat! Dit is echt een reis om nooit meer te vergeten zeg....zoveel moois zie jij gewoon ff in 1 trip!! Daar doet een normaal mens onderhand zijn hele leven over hihi! Nou meid...al dat moois is je gegund!

    Dikke kus vanuit een nat en koud Nijmegen!
    X Jeske

  • 21 Oktober 2008 - 12:20

    Anja:

    Hai Babe!
    Heb eindelijk weer de tijd om alles weer even bij te lezen. Wat een geweldige dingen maak je weer mee en dan al die plannen, helemaal top! En superfijn dat je zulke leuke mensen ontmoet die ook nog lekker een aantal daagjes blijven plakken!!
    Heeeeeel veel plezier, we schrijven!
    Anja XXXXX

  • 24 Oktober 2008 - 05:11

    Geraldine:

    He meissie!
    Fijn dat je zo geniet ik zit vanachter de computer gewoon mee te genieten haha. Als het goed is heb je al gedoken nu en ben je nu alweer met je volgende uitstapje bezig! Hoop dat je deze keer je onderwatercamera nioet vergeten bent, lijkt me supergaaf om te zien. Ik stuur je ook nog effe een gewone mail. Dikke kus en tot snel

  • 24 Oktober 2008 - 12:23

    Deerke:

    Dag Mupke,
    Wat goed om te horen dat je het er lekker van neemt!! Lekker daarmee doorgaan meis!! Leuk te horen dat je nieuwe mensen leert kennen...was er ook niet bang voor dat je aleen zou komen te zitten- Sociaaltje..hahaha!Kun je misscheien aan jouw Zonnetje daar vragen of hij ook een beetje op ons Nederlandje wil schijnen? Tis hier koud en grijs...BAH!!!
    Hier alles goed trouwens

    Dikke knuffel deer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 56212

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: