06-05-2005...Kink in de kabel - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 06-05-2005...Kink in de kabel - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

06-05-2005...Kink in de kabel

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 Mei 2005 | Peru, Arequipa

Hajo daar,

Eerst weer wat huishoudelijke mededelingen:

Mama, Lot, San en mijn kleine vriend: ik mis jullie wel hoor, solo mio aan de andere kant van de wereld! Heel hard gemes!!!!
Mama: ik heb Pedro niet op mijn mailinglist staan, zou jij hem daar even op willen zetten?
San: leven mijn vissen nog? Vergeet Moederdag niet! Geef de kleine man een hele dikke knuffel!
Deer: wat fijn te horen dat alles goed is met je vader!
Gerard en Marcel: inderdaad nog een paar weekjes en dan kunnen we weer lekker cocktails drinken bij jullie aan de bar!
Aggi: heb je alles nog een beetje onder controle?
Pam: wat gaaf om vanuit Australie een berichtje van jou te krijgen!
Jeske: het zijn ook altijde dezelfde die moeten werken!


Volgens het progamma zouden we morgenvroeg moeten vertrekken richting de Colca Canyon, een van de diepste ravijnen van de wereld, 3182 meter diep.
Volgens zeggen zelfs dieper dan de Grand Canyon.
De Colca Canyon ligt in de schaduw van de met sneeuw bedekte bertoppen -meestal vulkanen- en wordt doorsneden door de zilverig glanzende rivier, de Colca.
Het populairste deel van de Canyon is de Cruz del Condor, ´De oversteek van de Condor´, waar je in de ochtend deze majesteuze grote vogels op de thermiek van de wind over je hoofd heen ziet vliegen.
Verder zo ver als je om je heen kan kijken, groene terassen die al in de Inca-tijd zijn aangelegd en nu nog steeds door de plaatselijke boeren worden gebruikt.
Een schiterende omgeving waar je echt geweest moet zijn als je Peru bezoekt.

Nou, klinkt dat allemaal niet geweldig!?
Maar!....en nu komt het: het gaat waarschijnlijk niet door.
De Peruanen hebben hier een uit de klauwen gelopen hobby: protesteren en wegblokkades neerzetten.
De boeren in de Canyon hebben sinds gisteren alle wegen geblokkerd en niemand komt er meer in of uit.
Ik ben naar Peru gekomen voor de natuur, die steden met zijn ontelbare kathedralen, kerken en pleinen komen me inmiddels de keel uit! Ik heb verdomme nog geen lama gezien!!!
Als het goed is horen we vanmiddag meer, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat deze trip niet door.
Ik ben echt zwaar aan het balen.
Als deze trip dus niet doorgaat (wat 99 % zeker is) zitten we morgen WEER een dag in Arequipa en moeten we dus een vlucht voor 16 man zien te regelen naar Puno. (onmogelijk natuurlijk, we zitten dus best wel vast hier...).
Puno ligt 4300 meter hoog, oftwel, de rit naar de Colca is er om aan de hoogte te wennen, maar dat kan dan dus niet en we zullen waarschijnlijk allemaal hartstikke ziek gaan worden, lekker vooruitzicht.
In Puno zullen we dan ook 1 dag extra blijven, ik kan geen stad meer zien, ik ben echt verdrietig, denk ook dat ik straks maar even een potje ga zitten janken als de kogel door de kerk is, bah.

Vandaag dus om 9.00 uur met Annemieke, Gert-Jan en Anja de taxi gepakt naar Cayma, net iets buiten Arequipa (want hier hebben we dus alles al gezien...).
In Cayma aangekomen, worden we door de taxichauffeur afgezet bij een kerkje (trouwens, bij elk kerkje dat we binnen komen doen we een wens: laat a.u.b de trip doorgaan! En we branden een kaarsje).
Hier krijgen we een rondleiding door een lief klein Peruaans mannetje en we worden via een trap naar een Mirador, uitkijkpost, gestuurd. We staan op het dak van de kerk! Erg mooi uitzicht over de stad met daarachter de 2 vulkanen, een paar foto's genomen en toen zijn we door het stadje gaan lopen.
Vervolgens met een taxi terug naar Arequipa gereden voor de plaatselijke markt, geheel overdekt en geen toerist te zien, heel leuk om over zo'n markt heen te lopen, wel de rugzak op de buik dragen!
Je ziet daar van alles, een fruitmarkt met kramen van een paar meter hoog en de meest uiteenlopende fruitsoorten uitgestald, een visstraatje, en uiteraard de vleesafdeling van de markt: opengereten varkens, levers, harten, halve kippen, echt alles wordt gegeten, niks wordt weggegooid.
Daarna naar Plaza de Armas gelopen om te lunchen.
De andere 3 willen nog naar een mannenklooster, maar ik heb het echt gehad met al die godsdienstige gebouwen en ben dus even het internetcafe ingedoken, zij komen mij hier straks weer ophalen.

Echt ik moet er niet aan denken, morgen hier weer een dag door te moeten brengen.
Ik heb al naar alternatieven gevraagd, je kunt hier gaan raften (dat ga ik dus doen, eindelijk wat natuur om me heen) en misschien gaan Patrick en ik een motor huren en richting bergen rijden.
Je hoeft hier geen motorrijbewijs te hebben, dus dat kan nog lachen worden.


Oh, jongens, ik ben echt aan het balen (maar dat zal inmiddels wel duidelijk zijn).
Sratks weet ik dus meer en als het niet doorgaat horen jullie mij morgen waarschijnlijk weer.
Mochten jullie mij de komende 3 dagen niet horen, dan zit ik dus wel in de Canyon, daar hebben ze nl. geen internetcafe.
Ze hebben daar eigenlijk niks, behalve ongerepte natuur!!!!!!!!!
Hele dikke zoen van mij voor jullie XXX Manon.

  • 06 Mei 2005 - 19:39

    San En Kiet:

    Hoi lieverd, ik zal voor je duimen dat die trip wel door zal gaan voor je!!! Maar zoniet, dan ga je toch lekker raften en motorrijden in Peru. Dat kan ook bijna niemand zeggen dat ze dat gedaan hebben. En dat zal vast ook wel weer een heel avontuur worden!!!! Met je vissen gaat alles oke, je kreeg de groetjes en ze missen je heel erg!! En moederdag vergeet ik niet, hoor!! Ik hoop je de komende 3 dagen niet te horen, want dat zou inhouden dat de trip wél doorgaat!!! I'll ceep my fingers crossed!!! Dikke kus!!

  • 06 Mei 2005 - 20:14

    Lies:

    Hoi lieverd, ik hoop zo voor jou dat die reis doorgaat. Ik kan me voorstellen dat je er flink de balen van hebt, ik vind het zo sneu voor je. Laat je niet kisten hoor. Je moet maar zo denken: je heb nog twee weken vakantie te gaan dit land.Ik zal voor je duimen.
    Dikke kus en wees voorzichtig,
    mama

  • 07 Mei 2005 - 09:22

    Aggi:

    Lieverd,
    volgens mij heeft men nooit iets/alles onder controle (moet je ook niet willen), maar het voelt wel zo! Don't worry about this old girl! Ik heb vandaag alle goden bekend en onbekend voor je aangeroepen om je trip door te laten gaan, maar zoals je weet zijn zij grillig en ondoorgrondelijk en krijgt de kleine, nietige mens wat voor hem "geregeld" is! Ik voel wel aan mijn water dat er nog veel meer avontuur daar voor je weggelegd is, dus wie weet....! Het komt allemaal goed, alleen weten wij zelf vaak niet wat dat "goed" dan wel is, gewoon moed houden. Luv joe, take care, lots of hugs and kisses from Aggi and Frank

  • 08 Mei 2005 - 14:28

    Deertje:

    Meid...laat je hoofd niet hangen. Geniet v.d Canyon en laat het maar op je af komen..Tot horens lieve schat..xxx

  • 08 Mei 2005 - 17:21

    Pejo:

    Hoi Manon. Bedankt voor je felicitaties.
    Wat ontzettend balen dat jet trip naar de canyon niet doorging vanwege vreemde inheemse hobby’s.
    Onze eigen trip naar Maastricht ging uiteindelijk ook niet door (ook vanwege vreemde hobby). Leg het nog wel een keer uit hoor.
    Je moet maar denken nog twee weken te gaan en gekker dan tot nu toe kan het niet worden (toch?).
    Dikke kus. Pejo

  • 08 Mei 2005 - 19:49

    Lotus:

    Ha die lieve Manon, met je stevige stappers zomaar de grote boze wereld ontdekken, en dat allemaal alleen! Ouwe trucker van me

  • 09 Mei 2005 - 06:32

    Jeske:

    Ah Manon....zit hier achter mijn pc'tje echt met je mee te leven!! Het is inmiddels alweer 9 mei...dus wie weet ben je wel de Canyon in..we wachten af! En anders horen we graag hoe het motorritje is verlopen!
    XXX Jeske

  • 09 Mei 2005 - 06:33

    Suus + Ed:

    He Manon,
    We hebben je een paar dagen niet gehoord, dus volgens mij is je reis toch doorgegaan!!!! Ik hoop het zo voor je!!!!
    Geniet verder nog lekker van alles! en ik zie je snel weer! Dikke kus van Suus

  • 09 Mei 2005 - 11:20

    Lies:

    Hallo lieverd, ik hoop dat het allemaal toch leuk is geweest in de canyon. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal over te vertellen hebt. Hartstikke bedankt voor de mooie bos bloemen voor moederdag. Dat je daar nog aan gedacht hebt! Een dikke kus daarvoor,en ik hoop snel weer van je te horen.
    Liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 56231

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: