Het Noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Het Noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Het Noorden

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 Mei 2006 | Thailand, Chiang Rai

Hallo, daar is ze weer,

Gisteravond 25-05-06 nadat ik mijn berichtje had geplaatst weer een avondvullend programma ondergaan.
Om 19.00 uur stonden een 30-tal riksja's (bakfietsen) op ons te wachten, met veel hilariteit achterin zo'n bakkie gestapt.
Zooo sneu: ik had een manneke die 2 koppen kleiner was dan ik voorop zitten en die moest mij....inmiddels alweer wat kilo's zwaarder door het eten en sowieso geen lichtgewicht door die stad heen fietsen!
Goed, onze eerste stop was bij een insectenkraam, er stonden borden met gefrituurde bamboe-wormen, knisperende kevers, kikkers met een deeglaagje en nog meer onherkenbare bugs voor ons klaar.
Nou, dacht het niet! Enkele onder ons waagden zich er aan en aan het einde van de avond zaten ze nog pootjes van kevers tussen de tanden vandaan te peuteren, hi, hi, hi.
Hup, weer achterop het bakkie naar het restaurant.
Het water was sinds onze aankomst meer dan 5 meter gestegen en het gerucht ging dat we misschien toch wel om zouden moeten gaan rijden....
Maar eerst eten, uiteraard, we zaten in een lokaal restaurant met lokaal eten, zalig!
Na het eten weer met die bakfiets naar de volgende stop gereden: de Morning Glory Vegetables Show, echt zo'n toeristenattractie:
Er staat een kok met een gloeinde hete wok, waar hij een soort tuinkers ingooit dat vlam vat en metershoge vlammen veroorzaakt (en het is al zo heet!) vervolgens draait hij zich om met zijn rug naar een hoge stellage waarop weer iemand anders staat te wachten totdat de kok de waterkers metershoog de lucht ingooit en dat wordt dan weer opgevangen door de ander (snappen jullie het nog?)
Daarna terug naar het hotel, biertje gedronken en snel naar bed gegaan, want de wekker zou om 06.00 uur weer afgaan....

26-05-06
Rise and shine en naar het ontbijt, daar werd ons verteld dat de chauffeur van onze bus contact had gehad met anderen die de weg naar het Noorden hadden genomen en we hadden groen licht.
Eerst naar een schooltje in Pitsanulok, waar honderden kinderen in rijen het
volkslied stonden te zingen, zo leuk.
Vervolgens naar de tempel tegenover het schooltje gelopen, weer een moeilijke naam die ik niet heb onthouden.
Toen de bus in voor onze lange, lange reis naar het noorden van Thailand.
We zijn dus door het getroffen gebied gereden en het is echt mega-sneu om te zien hoe anders helemaal onder water staat.
En echt onder water: het stroomde mega-hard door dat gebied.
Huizen staan onder water, ik heb mensen met hun hebben en houden tot aan hun knieen in het water naar de weg zien lopen, hele rijstvelden staan blank, bah.
Maar ze blijven lachen en zwaaien naar je, ongelooflijk hoor!
Ik heb er foto's van gemaakt, dus die zien jullie als ik terugkom.
Sommige wegen waren gewoon verdwenen, dammen doorgebroken, ja, bud.


Oh, ja helemaal vergeten: een mega-leuke excursie gemaakt op de fiets door het Sukotai Historical Park, fantastisch!
In dit park staan allemaal oude tempels, die we met de fiets zijn wezen bekijken, kei-leuk! Een Boedistische tempel gezien, een Hindoestaanse, schitterende foto's gemaakt!

Naarmate we verder naar het noorden reden werd de omgeving steds heuvelachtiger en mooier, ik ben geen stadsmens, ik moet de natuur zien, proeven en ruiken en dit is erg gaaf!
We hebben vandaag zo'n 450 kilometer afgelegd (als ik me niet heb vergist).
Aangekomen in een mega mooi resort in Chiang Rai: 't Golden Pine Resort.
Ik heb een eigen bungalow, met een schitterend hemelbed, een ligbad alles er op en er aan, wauw, hier slapen we vanavond en morgenavond.
Morgen gaan we naar de bergstammen, lunchen aan de Mekong, naar het 3-landenpunt en dan weer terug naar het resort om lekker aan het zwembad te liggen.
Het is overigens nog even afwachten of wij over 4 dagen wel met de trein terug naar Bangkok kunnen, want deze schijnt ook op bepaalde gedeeltes weggeslagen te zijn door de overstromingen.
De groep die nu ook in dit resort zit, moet morgen met de bus dat hele pokke-eind terugrijden, ik hoop dat dat niet voor ons geldt...
Anders pak ik het vliegtuig hoor, mits dit niet teveel kost, want ik moet er niet aan denken om 24 uur in de bus te zitten / slapen / chagerijnig te wezen, maar dat zien we dan wel weer.
Ik sms-te mama gisteren ook met de mededeling dat het geen 'Manon-reis' zou zijn als alles soepeltjes zou verlopen.
Als je je daarop voorbereidt (zoals ik gedaan heb) valt het allemaal wel mee, ha, ha.
Ik hou jullie weer op de hoogte!
Ik ga nu douchen want ik heb een lekke koppakking....Er zit trouwens een Nederlands stel naast me achter een andere pc bonje te maken, ha, ha, wat een eikel is die man zeg: loopt zijn vrouw gewoon in het bijzijn van iedereen af te snauwen....

Dikke kus Manon XXXX

  • 26 Mei 2006 - 16:51

    Aggi:

    Jezus als ik het zo lees, dan moeten jouw dagen veel langer zijn dan 24 uur toch? Ik wilde je trouwens net vragen hoe de mensen daar nu zijn, maar als een echte soulsister heb je al antwoord gegeven voordat ik het kan vragen. Daar kunnen wij nog wat van leren: altijd blijven lachen, terwijl het dagelijks leven meer ellende kent dan geluk. Aan de andere kant: toen wij het vroeger niet zo breed hadden, leken we wel meer lol te hebben dan nu soms! Een echt clichee, maar wel waar: geluk is niet te koop, maar moet je zelf maken! Kijk je wel uit met al dat water, ik wil je hier over 3 weken echt terug zien, al moet ik je zelf komen halen (hahaha)Pas goed op jezelf, veel plezier en read you soon. Dikke zoen van Aggi

  • 26 Mei 2006 - 17:30

    Bart:

    leuk verhaal maar haal er toch een second upinion bij vind het allemaal nogal wazig (geintje)geniet ze en wat betreft die kerel die zijn vrouw afzeikt waar iedereen bij is.
    gewoon in de prikkel struiken gooien (je weet wat ik bedoel he)

  • 26 Mei 2006 - 18:27

    Lies:

    Hallo lieverd.
    Het is me wel weer een avontuur hè?
    Wat afschuwelijk wat die mensen allemaal meemaken daar; ze hebben al niets.
    Ik kan me wel voorstellen dat ze blij zijn dat ze nog leven.
    Voor jou is het genieten. Een eigen bungalow, lekker ligbad, en niet te vergeten heerlijk eten; de thaise keuken is echt heel lekker nietwaar?
    Had je dat mailtje van Kierayn nog gelezen een paar dagen terug?
    Ik zal hem een dezer dagen nog een keer laten schrijven, je zou het gezicht van hem moeten zien als hij bezig is; geweldig.
    Ik hoop dat de weg naar het zuiden voorspoedig zal verlopen, ik ben blij dat het goed met jou gaat.
    Een dikke knuffel van mama

  • 27 Mei 2006 - 11:08

    Poerus:

    Hee Nonnie,
    Mmmmmmmmmmmmmm, het ligbad in Chang Rai, ja heerlijk.
    Hee, wees een beetje lief voor de Thais. Vergeet in Chang Mai de Simon show niet
    Geniet ze (sprak hij vol jaloezie).
    Poerus

  • 27 Mei 2006 - 12:51

    Eve:

    Wat maak je toch veel mee daar! En hoe krijg je het idd in die 24 uur gepropt! Ik vind het super om je avonturen te volgen vanachter de pc! Lijkt me wel naar om te zien hoe erg het daar is. Knap dat ze blijven lachen.
    Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!
    Dikke kus den&eve

  • 27 Mei 2006 - 13:25

    Suus:

    Manonnie, Het is idd weer een echte Manon vakantie!!! Het kan ook nooit helemaal goed gaan he? Maar gelukkig begrijp ik verder dat je volop geniet (op die eventuele busreis na dan) en dat is het belangrijkste!!!!
    Dikke kus Suus

  • 27 Mei 2006 - 18:08

    Geraldine En Marcel:

    He meissie!! Wat maak je toch weer allemaal mee, het gaat inderdaad nooit allemaal zoals het zou moeten gaan he maar at maakt het wel weer extra spannend toch. Lijkt me wel raar hoor al die mensen dakloos en zoveel water!1 Het is inderdaad te hopen dat je niet dat hele pokkeneind weer terug moet in de bus (vooral voor jou), dan kun je inderdaad beter gaan vliegen. In elk geval vinden we het wel heel leuk dat we je weer kunnen volgen overal en je avonturen met je bakfietsje door de stad lijken me ook erg leuk, kun je je hier toch niet voorstellen he! Maar goed ik hoop dat de rest van de reis een beetje loopt zoals die hoort te zijn en hoor snel weer wat van je. Dikke kus van ons

  • 29 Mei 2006 - 09:33

    Jeske:

    Sjallo daar!

    Wat een avonturen weer daar! Manon...echt heerlijk weer om het allemaal een beetje mee te beleven achter het pc'tje! Ben erg benieuwd naar de foto's...
    Maar kijk wel uit ja met het wassende water daar!

    XXX Jeske

  • 30 Mei 2006 - 14:22

    Geraldine En Marcel:

    He meissie, als ik het goed heb zou je vandaag met de trein terug gaan naar bangkok. We zijn erg benieuwd of dat gelukt is of dat je toch met de bus moest.Hoop dat je een paar leuke dagen gehad hebt, hoop snel weer iets te kunnen lezen. Veel plezier nog!! Tot snel dikke kus ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 56454

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: