Laatste uurtjes - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Februari 2007 | Hong Kong, Kowloon

Nihau!

Nou, mijn avontuur in HK zit er bijna op!
Ik moet zeggen: ik ben ook helemaal kapot hoor, jeetje.
Gisteren dus naar Lantau Island gegaan (wat overigens het grootste eiland van HK is).
Met de MTR (metro) naar Tung Chung gereden en vandaaruit met de kabelbaan naar Ngong Ping.
Wist ik veel dat dat ding tientallen meters boven de grond zou bungelen!!! Ja, hoogtevrees he?!
Ik zat met 2 dol-enthousiaste Amerikanen en 2 uiterst verlegen Chinezen in zo'n ding.
In eerste instantie ging het karretje een paar meter boven de grond, maar vervolgens hingen we zo'n 100 meter boven de afgrond! Het enige wat ik heb gedaan is met het zweet op mijn voorhoofd (oksels, rug, bovenlip) strak voor me uit kijken!
Die Amerikanen: Oh, wauw look at that vieuw! There's another airplane taking off, look at that!
Nou, nee, laat mij maar....
Na een half uurtje zweven had ik eindelijk met knikkende knieen weer vaste grond onder mijn voeten, nee, dat ga ik op de terugweg anders doen....
In Ngong Ping Village aangekomen ben ik naar de zittende Budha gelopen, prachtig beeld!
Het is 34 meter hoog en daarmee 's werelds grootste zittende Budha.
Erg indrukwekkend, vandaaruit gaan eten bij het Po Lin Klooster (erg lekker) en toen doorgelopen naar het Wisdom Path, ik laat de foto's wel zien, was ook zeer de moeite waard.Toen wilde ik dus die wandeltocht gaan maken.......erg overmoedig....
De tocht brengt je eerst naar Lantau Peak 934 meter hoog, maar halverwege de berg (als ik mezelf mag geloven..) met de tong op de knieen en geen water meer in mijn fles ben ik toch maar weer omgedraaid en ben ik teruggelopen naar de bussen...nee, dat doen we wel een andere keer, ha, ha, ha.
Met de bus teruggereden naar Tung Chung (een klein uurtje dwars door de natuur, samen met de plaatselijke bevolking, errug leuk!) en vandaaruit weer met de MTR terug naar Kowloon.
's Avonds naar de Sound and Light Show in Victoria Harbour gegaan, was erg leuk om te zien als die verlichte skyscrapers: muziek, laser- en lichtshow.
Toen naar bed gegaan, wat was ik naar de klote zeg, bah, bah.
Vanochtend lekker lang blijven liggen en om 12.00 uur uitgecheckt.
Mijn koffers bij de lobby gedropt en met de MTR naar Mong Kok gegaan om daar een wandeltocht te maken.
Deze wandeltocht neemt je mee door de levendigste buurt van HK en jawel: de levendigste! Je waant je in een menselijk mierennest, maar wel heel leuk om dat allemaal te zien: grote markten, duizenden mensen, allemaal snuisterijen, heeele oude huizen waar gedroogde medicijnen verkocht worden (stinkt!!).
Rond 16.30 uur stond ik weer in 'mijn straat' en ben ik naar een sushi-bar gelopen om wat te eten.
Toen naar de Mc Cafe gegaan en aan de thee gezeten.
Het is nu 18.19 uur en rond een uur of half acht pak ik de taxi naar Kowloon Station van waaruit ik de Airport Express Trein pak naar het vliegveld.
Een beetje vroeg, maar het is leuk geweest.
Het was zeker de moeite waard en ik ben heel blij dat ik deze trip er achteraan heb geplakt.
Om 00.25 uur vertrekt mijn vliegtuig en moet ik 13 uur door zien te komen.....wordt een heeeele lange nacht!
Om 7.30 uur Nederlandse tijd zal ik op Schiphol staan en neem ik de trein naar NIJMEGEN!!!!
Nou, lieve kijkbuis kinderen, dat was het weer voor deze keer!
Tot horens en ziens in ons kikkerlandje!
XXXXXXX Manonovich!
By The Way: hartstikke bedankt voor al jullie berichtjes (blijft leuk!)

  • 13 Februari 2007 - 11:44

    Deerke:

    Dag meid,
    Ik ben heel benieuwd naar de foto. Ik hoop dat je een goede terugreis zult hebben.Wil graag afspreken als je terug bent.
    Dikke kus

  • 13 Februari 2007 - 18:39

    Jeske:

    Hi Wiefke...nog ff een reactie van mij! Ik was ook op reis..naar brussel hihi..dus vandaar dat ik nu pas je berichtjes lees! Maar alles klinkt weer helemaal geweldig!! Je hebt ook allemaal weer mooi aan ons overgebracht! Maar wil wel snel de pics erbij zien! Tot gauw dus xxx jeske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 56421

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: