26-09-08 No worries mate! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 26-09-08 No worries mate! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

26-09-08 No worries mate!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 September 2008 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal!

Ja, ja, eerst even de huishoudelijke mededelingen:
Roos en Mike stappen vandaag in het huwelijksbootje: Ik wens jullie een onvergetelijke dag met heel veel pracht en praal (en ik heb Roos d'r jurk gezien jongens: een plaatje!!!!) Maak er dag van om nooit meer te vergeten! Ik drink er vanavond 1 (of2, of 3) op jullie!


Dan zijn we weer terug bij mijn grote avontuur:
Gisteren (25-09-08 ) om 13.00 uur in Sydney op de bus gestapt naar Coffs Harbour. Een rit van 11 uur (!!) ja, ja, dat zijn de echte tripjes, ahum.
Anyway: ik had 2 stoelen voor mezelf, dus da was wel lekkuh, en de rit ging eigenlijk ook helemaal goei.
Ik heb mijn eerste kangaroes gezien: tegen zonsondergang komen ze tevoorschijn en wij reden zojuist met de bus langs een groot bos en daar stonden ze dan, ha, ha, de grijze kangaroes! In het wild, erg grappig ;)
Er zat een jongen uit Zwitserland bij me in de bus (en nee dames: geen potentieeltje....gewoon: een jongen! ;) )
Die had ook een kamer geboekt bij het YHA hostel, dus toen we gisteravond laat aankwamen hebben we samen een taxi gepakt naar het hostel, daar lagen onze lakens al klaar samen met de sleutels.
Ik lig op een 4 persoonskamer met nog 1 vrouw die hier in Coffs op zoek is naar een baan, een hele relaxde meid (toch fijn!), ze heeft vanmiddag zelfs bloemen geplukt om er een echte ' thuis-kamer' van te maken, want dat is deze kamer de komende 7 nachten en 8 dagen: mijn nieuwe huis, ha, ha.
Als een blok in slaap gevallen (zalig bed overigens...) en vanochten om 08.30 uur wakker geworden.
De zon schijnt fel en er is geen wolkje aan de lucht.
Opgestaan, gedoucht: erg schone gezamelijke dames-ruimte.
Om 10.00 uur met Urs (die zwitserse jongen) afgesproken in de lobby, lekker koffie gedronken aan het zwembad (jaaaaa, echt een vakantiegevoel hoor, wauw!) en daarna ben ik naar het duikcentrum gelopen om het e.e.a. af te spreken en te regelen, super relaxde kerel daaro, 8) even zitten kletsen over die nieuwe wereld die ik ga bezoeken a.s. maandag t/m donderdag, spannend.
Daarna kwam ik Urs tegen in de straat en zijn we met zijn tweetjes naar het strand gelopen en hebben we daar een paar uur zalig in het zonnetje zitten klessebessen.
Om 13.00 uur kregen we honger en zijn we naar de boulevard gelopen om te lunchen (gelukkig heeft hij dezefde instelling: food is important! ha, ha, ha).
Nu zitten we in het hostel achter de pc het thuisfront op de hoogte te houden. (dit hostel is trouwens net een hotel: je bataalt er dan ook wel beduidend meer voor als voor een ander hostel, maar ja: gemak dient de mensch...)
Urs vertrekt vanmiddag weer naar Byron Bay, maar heeft er nu al spijt van, want dit is echt een zwaar relaxed stadje. Prachtige stranden, blauwe zee, superweer, ja: vakantie.
Voor de rest weinig nieuws, ik ga dit weekend alleen maar luieren aan het zwembad, beetje wandelen (ze schijnen hier erg mooie wandelroutes te hebben, dus die gaan we maar eens opzoeken: ik moet wel in bewiging blijven hoor, met al dat gevreet hier) en dan maandag om 8.30 uur gaat mijn duikcursus van start.
Volgens de duikinstructeur zijn er wel haaien (COOL!!!!!!), maar die vallen niet zomaar aan, dus ik hoefde me er geen zorgen over te maken en jullie dus ook niet en ach: als ze er 1 been af bijten heb ik er altijd nog 1 over, right? No worries mates! :)
Jullie horen me snel weer, en een heel fijn weekend!
Liefs, Manon

  • 26 September 2008 - 06:22

    Anette:

    He pop,

    Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt,.... wij spekken de staatskas wel hoor !!! Hier verder geen nieuws, zijn gisteren naar the tribu for Bob Marley geweest,.. waanzinnige coverband,... zit nu zwaar verrot op het werk. Gelukkig schijnt ook hier een waterig zonnetje. Fijne "vakanie". Dikke X

  • 26 September 2008 - 07:24

    Anja:

    Fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen! Veel plezier in Coffs Harbour en veel succes met de duikcursus volgende week!
    XXX Anja

  • 26 September 2008 - 11:27

    Buuf:

    héé buuf...doe je wel voorzichtig daar met die haaien(lijkt me kei eng)als je brutus(nemo)tegenkomt, doe m de groeten van sanne!veel plezier verder....o ja hier schijnt de zon,lekker joh..dikke kus van ons

  • 26 September 2008 - 18:41

    Aris En Betty:

    hoi manon wat geweldig dat je weer op reis bent en dan nog wel 3 mnd lang, gaaf hoor. we zijn zelf net terug uit canada, waar we 3en halve week rondgetrokken hebben. weer harstikke leuk om je zo te volgen, groetjes aris en betty.

  • 28 September 2008 - 10:08

    Eve:

    Ha wijffie!

    Het klinkt allemaal weer geweldig! Heel veel plezier verder en pas op voor die haaien, want 2 benen zijn toch best handig!

    De bruiloft van dhr. en mevr. van den Ing was geweldig! Alles was tot in de puntjes verzorgd! Ze zagen er ook super mooi uit en de kids ook!

    Geniet er van, daar aan de andere kant van de wereld!

    xxx ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 56615

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: