Plannen, plannen, plannen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Plannen, plannen, plannen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Plannen, plannen, plannen

Door: Manon

12 Oktober 2008 | Australië, Hervey Bay

Ik zeg een goedendag deze dag!

Soef, wat leuk wat van je te horen, ha, ha, ha! Droom jij maar lekker mee met mijn avonturen, ik ben voorlopig nog niet klaar hiero! Al moet ik zeggen dat de tijd wel voorbij vliegt hoor, ik zou hier echt voor langere tijd kunnen blijven...een jaartje of zo.

Ik ga trouwens idd even kijken bij die touroprator voor de Whitsundays, Bob, zie het nl. niet zitten om met 40 man op zo'n bootje te dobberen, dus....enne: eten is altijd goed!

Deertje: alles bon? Is je meisje weer helemaal opgeknapt?

Goed, lieve kijkbuiskinderen, waar waren we gebleven:
Een zalige tijd gehad in Capalaba, in het huis van Trish, samen met papa.
Zaterdagochtend (11-10) lekker ontbeten op de veranda, het was al 2 dagen aan het regenen, maar dat maakt allemaal niet uit joh, het leven is mooi! Ik zat daar met papa, wat wil je nog meer?
Koffer gepakt en om 12.12 uur in de trein naar Brisbane gestapt met papa en Yvonne.
Na een kleine 5 minuten konden we allemaal weer uitstappen en in een bus overstappen (niemand weet waarom, ha, ha, ha, nu nog niet) maar goed, zo gezegd, zo gedaan (in al de 8 jaren dat papa hier woont heeft hij nog nooit in een bus gezeten, dus da was wel lache)
Anyway, om 13.00 uur kwamen we aan in het Transit Centre waar ik om 14.30 uur de Greyhound bus weer in zou stappen en omdat het toch druilerig weer was zijn we daar maar gebleven. Kopje koffie, vette Quarter Pounder van de Mac (met extra bacon) en om de boel even weg te spoelen een soort van donut met slagroom en jam naar binnen gepropt.
Nog even zitten kletsen en toen naar de 3e verdieping gegaan en ingechecked bij de Greyhound.
Daar afscheid genomen van papa, opes, viel me toch wat zwaarder dan ik dacht, ha, ha, ha. Verschrikkelijk gevoel van...weet ik veel...huilen, snik, snik, ik weet ook wel dat het geen vaarwel is en dat we elkaar weer snel zullen zien, maar omdat ik papa nu eindelijk na al die jaren weer bij me had, wilde ik hem eigenlijk niet laten gaan. Wat een kutgevoel zeg.
Anyway, knuffel, knuffel, kus, kus, nog een knuffel (' voorzichtjes zijn onderweg Bob, zo noemt hij mij) ja, nog 1 knuffel, traan, kus....bah, wat is gedag zeggen toch een vervelend iets.
Met dikke ogen in de Greyhound gestapt voor een 6,5 uur durende trip naar Hervey Bay, vloog voorbij (wel nog bijna een kangeroe platgereden, ik zat voorin de bus te dommelen toen ik ineens dat enorme beest zag opdoemen. Met zijn kleine kraaloogjes staarde hij in de koplampen van de bus, toen deze met 100 kilometer per uur de weg over raasde, gelukkig sprong ie net op tijd weg, ik meteen weer wakker, ha, ha, ha)
Aangekomen in Hervey Bay stond een busje van het YHA al te wachten, en na een minuutje of 3 kwamen we aan: nou, jongens kweet niet wat het is met die YHA, maar wederom een plaatje!!!!! Prachtige tuin met vijver, eendjes, ibissen, kikkers, je loopt het hoofdgebouw binnen, wordt je meteen een biertje voorgezet, no worries mate!
Ik zit in een huisje met eigen badkamer, samen met nog 2 andere meiden.
Erg leuk!

12-10
Vroeg wakker geworden (lag welliswaar om 22.30 uur te slapen, dus ben wel aan mijn uurtjes gekomen hoor).
Gratis ontbijt (dat laten we natuurlijk niet schieten!) en daarna even met Megs (meisje van mijn kamer) naar de supermarkt gelopen om wat boodschapjes te doen.
Daarna terug naar het hostel en de tour naar Fraser Island geregeld: ik vertrek morgen voor 2 dagen naar dat eiland, kom dinsdagavond rond 18.00 uur weer terug bij het hostel, blijf ik daar nog 1 nachtje slapen en dan rij ik de volgende avond om 20.25 uur naar Airlie Beach waar ik de volgende dag om 9.10 uur aan zal komen (ja, da benne geen leuke dinge veur de mens, maar ik ben al veel te lang hier aan deze kant van Oz, ik moet echt even voort gaan maken met mijn reis, ha, ha, ha, vandaar die belachelijk lange busreizen).
Vandaag doe ik helemaal niks meer, heb net even een wasje gedaan, vanavond pak ik mijn spullen voor de 2 dagen Fraser, de rest gaat in een kluis morgenochtend.
Ze serveren hier ook diner, ha, ha, luxe backpacken is ze hier niet vreemd: beter! Dus ik ga vanavond gewoon lekker eten in het hostel.
Het weer begint ietsie beter te worden hier, vandaag was het nog wel bewolkt, maar de voorspellingen zijn goed voor morgen en dinsdag, dus....da komt goed!

Lieve mensen, jullie horen mij weer als ik terug ben van Fraser Island! XXXXXXXXXXXXXXXX Manonovich

• 12 Oktober 2008 - 06:48

Anja:

Hola Guapa!
    Wat een leuke plannen heb je allemaal weer! Wish I was there xx!
    Heeeeel veel plezier op Fraser Island en ik kijk uit naar je verhalen daarna.
    Dikke kuzz van ook bijna vakantieganger, Anja
    XXX

• 12 Oktober 2008 - 11:08

Eve:

Ha Manonna!

Wat maak je toch veel mee! Heel veel plezier verder en ook ik kijk uit naar je verhalen!

Veel liefs vanuit Nijmegen!

• 13 Oktober 2008 - 16:27

Kierayn :

hoi manon hoe gaat het bij australie goed dan geef ik je een dikke xxxxxxxxx plezier van kierayn

• 14 Oktober 2008 - 06:26

Suuske:

Hi Manonnie,

Heeel veeeel plezier op Fraser island!
    Je verhalen zijn echt geweldig om te lezen, ik kijk al weer uit naar de volgende!