23-10 Cape Tribulation and Daintree - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 23-10 Cape Tribulation and Daintree - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

23-10 Cape Tribulation and Daintree

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Oktober 2008 | Australië, Cairns

6.00 uur gaat de wekker, na een zeer goede nachtrust (de duiken hebben ons compleet gevloerd de vorige dag) worden Cassandra en ik om 7.00 uur opgehaald voor ons volgende avontuur.
Na een lange rit (er moesten nog bij 13 andere hotels en hostels mensen opgehaald worden) rijden we door een prachtig landschap.
Je ziet het regenwoud er letterlijk aankomen: tientallen kleuren groen, honderden verschillende soorten bomen, lianen en varens, erg gaaf.
Na ruim 2 uur rijden komen bij onze eerste stop: Mossman Gorge, dit is een creek met prachtig mooie, ronde, grote stenen midden in het regenwoud.
Helaas zijn we daar maar even, voor een mini-wandeling (beetje een teleurstelling, want wij dachten daar een grote wandeling te gaan maken, maar helaas pindakaas).
We moeten namelijk doorrijden naar Daintree River, voor een krokodillencruise die om 10.30 uur vertrekt.
Ik stel me er niet zoveel bij voor, ik bedoel, je zit met 20 man in een bootje dat door een immens groot gebied vaart, what are the odds dat je deze reptielen tegenkomt, right? WRONG!
We zitten nog geen 2 minuten in de boot of we zien onze eerste krokodil al liggen op een zandbank, midden op de rivier: is dat even gaaf or what!?
Klik, klik, klik foto's maken, want voor hetzelfde geldt is dit de enigste krokodil die we vandaag zien...NOT!!!! We komen welgeteld 5 krokodillen tegen! En niet van die lullige kleintjes, nee echte kanjers van zoutwaterkrokodillen die op de rivierbedingen in de zon liggen op te warmen!!!
De grootste die we zien heet (hoe toepasselijk) Scarface, die was echt huge, zoooo gaaf! Op een gegeven moment deed hij zelfs zijn bek open! (ril, ril wat een rij tanden zeg).
Hopelijk zijn de foto's mooi geworden, dit was echt supergaaf!
Na een uur dobberen komen we aan de andere kant van de rivier weer aan wal en stappen we in de bus voor een super-lunch.
Midden in het regenwoud is een Resort en Spa gebouwd en daar krijgen we me toch een lunch geserveerd: warm, koud, een compleet taarten-buffet, jammie, jammie.
Cassandra and I totally stuffed our faces!! (zalige uitdrukking: geeft precies weer wat we gedaan hebben, ons compleet volgepropt, ha, ha, ha).
Na de lunch rijden we naar Cape Tribulation, where the rainforest meets the beach.
Wat een plaatje zeg!
Zo gaaf om die jungle op het strand te zien eindigen, een hele unieke plaats op deze wereld en wie staat daar weer: juist, ikke.....:)
Na dit bezoek aan een prachtig stukkie natuur worden Cassandra en ik afgezet bij Crocodylus Village, een YHA Hostel.
Vertopt onder het bladerdak van het regnwoud, tussen de Daintree Rivier en Cape Tribulation.
Het is inmiddels een uur of 16.00-17.00 en we worden welkom geheten door de eigenaar.
We hebben ons eigen huisje, een soort van tent van dik zeil, midden in het regenwoud!!! Zoooo gaaf!
Je hoort allemaal geluiden, geritsel en je hebt geen idee wat er zich daarbuiten schuil houdt, spannend...
We trekken een fles wijn open: op onze avonturen!
Om 20.00 uur worden we bij de receptie verwacht voor een nightwalk door de jungle. (het is inmiddels pitch black daar buiten!)
Daar staat onze gids, Possum, op ons te wachten.
Met een flashlight in de ene hand en de camera in de andere worden we door deze slightly strange, but funny man het woud ingeleid....best eng eigenlijk als je er over nadenkt!
Een geweldige tocht van zeker 3 uur brengt ons van de ene naar de andere plek waar de meest bijzondere nachtdieren leven (en ja: ook reusachtige spinnen...zo groot als mijn hand...).
We zien ween walliby (kleinste kangaroo van Oz), vogels die als tennisballen in elkaar gedoken in bomen zitten, grote knaagdieren, reusachtige hagedissen, krekels in alle soorten en maten, kikkers, grote padden, echt kicken.
Als een compleet ander mens kom je dat woud uitlopen, ha, ha, ha.
Je gaat erin, beetje huiverig en stiekem een beetje angstig, niet wetende wat je zal tegenkomen.
Je gaat eruit: wauw! Wat een leven daar in dat pikkedonker!
We stappen nog even onder de douche zolang de generator ons nog van licht voorziet en vallen daarna als een blok in slaap terwijl er om ons heen en boven ons in het bladerdak allemaal dieren tot leven komen en hun ding doen en de daarbij behorende geluiden maken....erg gaaf!

• 25 Oktober 2008 - 12:11

Eve:

Het moet niet gekker worden! Wat maak jij een hoop mee daar! Niet te geloven, nu snap ik waarom je zo wild van die reis was! Maar waarschijnlijk is het allemaal nog geweldiger dan je het jezelf voorgesteld had!
    Geniet er van!

xxxx De Geerkampjes