Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Mei 2006 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

Ik ben vanochtend vroeg heelhuids en goed en wel aangekomen in Bangkok.
De vlucht was peanuts (10 uurtjes) en ik had 2 stoelen voor mezelf, dus....
Aangekomen in Bangkok weer een stempel in mijn paspoort rijker geworden en meteen een zooi Bahtjes gepind.
Met de bus door Bankgkok heengereden om naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Siam te gaan.
We zitten in een leuk, simpel hotelletje, waar we vanavond blijven slapen.
Na me een beetje opgefrist te hebben de bus ingestapt om naar de overblijfselen van de tempels en pagodes te kijken die allemaal vernietigd zijn door de Birmezen in 1600 nog wat (pin me er niet op vast). Erg mooi, met allemaal Boedha beelden etc. deed me een beetje denken aan de Prambanan tempels op Java.
Het is bloedheet, ik dacht dat ik aangevallen werd door een zwerm vliegen, maar dat waren grote zweetdruppels die me aan alle kanten ontsprongen, ha, ha.
Vervolgens zijn we naar de Chao Praya rivier gereden om daar in een bootje te stappen, zalig: anderhalf uur lang met een briesje op je gezicht over de rivier heenglijden.
Ben alleen zo moe dat ik weinig in me op kan nemen, we hebben net gegeten in het hotel en de reis doorgenomen met de gids (we gaan zoveel leuke dingen doen!!!!!).
Nu even jullie op de hoogte stellen en dan mijn nest in, ja je slaat toch een nacht over he......

Jullie horen snel weer wat van me! XXXXX Manon

PS Mama, wil je Pedro's emailadres toevoegen aan de lijst, want ik kan het apestaartje niet vinden op dit Thaise toetsenbord!

  • 21 Mei 2006 - 16:10

    Geraldine En Marcel:

    He meissie!!Ben blij dat je goed aangekomen bent,maar dat je al gelijk op stap gaat, had gedacht dat je wel eerst effe zou gaan uitrusten. Heel veel plezier in thailand en probeer ons lekker op de hoogte te houden! Heb je een leuke groep? Ben erg benieuwd naar je avonturen. You go for it girl! Geniet ervan!! Dikke kus en hoor je snel weer

  • 21 Mei 2006 - 17:53

    Sanneke En Kierayn:

    Hellow! Geniet ervan! Kort maar, krachtig ;)

    Dikke kussen van ons!

  • 21 Mei 2006 - 18:17

    Kim:

    manon,had je eigenlijk in levende lijve n supertijd willen wensen,maar ja... ,
    geniet ervan! ik ga je avonturen lezen op de site, x kim

  • 22 Mei 2006 - 05:32

    Aggi:

    Keimaf idee dat je dan weer daar zo ver weg zit, maar wel gaaf. Je moet natuurlijk wennen aan die hitte, maar jij bent er gek op, dus dat moet goed komen. Hier is, ongelooflijk maar waar, de herfst ingetreden, met windhozen, stormen, veel regen en onweer. Mooi werkweer in ieder geval. Ben zeer benieuwd wat je nog meer gaat zien, dus kijk je ogen uit, want zo maak ik het ook allemaal mee. Take care en tot binnenkort. Aggi XXX

  • 22 Mei 2006 - 06:03

    Suus:

    He Mannonie, Peanuts zegt ze over 10 uur vliegen!!! Pfff moet er (nog)niet aan denken. Maar goed om te horen dat je een goede reis hebt gehad en heeel veeel plezier nog!!!!
    Dikke kus van Suus

  • 22 Mei 2006 - 07:20

    Iris:

    Hallo Mannoneke!
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Voorzichtig doen,hè? En een hele fijne vakantie verder! Het regent hier, en Emporium was dan ook erg nat!!! Gelukkig is het daar mooi!

    Veel liefs Eve

  • 22 Mei 2006 - 07:57

    Anette:

    He pop,

    je mag best een boedha beeldje voor mij meesneaken (haha) Geniet en je weet dat Robert Ten Brink een kerstspecial heeft met liefdes in het buitenland,....

    XX A.

  • 22 Mei 2006 - 08:13

    Anja:

    Hé Manon,
    Fijn te horen dat je veilig bent aangekomen. En meteen begonnen met de rondreis, ik word al moe als ik het lees...:-) Hoe is de groep? Ik lees graag je verdere avonturen! Groetjes,
    Anja

  • 22 Mei 2006 - 08:49

    Nicole:

    Hayo!! Was ik nou toch maar meegegaan! Duurt nog zo lang. Geniet ervan meissie!!! Ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes Nicole xxx


  • 22 Mei 2006 - 08:53

    Winnie:

    Lekker ding maak er wat leuks van,en ik zie je snel wel weer. en doe geen dingen die ik ook niet doe. Groetjes uit Amsterdam. xxxxxxxxx

  • 22 Mei 2006 - 09:17

    Lies:

    Hallo schat, wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Heb je lekker gegeten op de boot/restaurant?
    Fijn dat je weer in een leuke groep zit.
    Ik heb net aan Kierayn gevraagd of hij ook wat zou willen schrijven, maar hij is een film aan het kijken; hij schrijft jou straks dus.
    Dag lieverd, dikke knuffel van mama.

  • 22 Mei 2006 - 09:20

    Kierayn:

    mamayyfdflgkkrgkfkfxcnfft[ghoh[hp[ypo[ypo[yoh[hhyh[hyhyh[yho[yy[ho[yoohy[hyoh[oyho[opohpyhkdkltsdyufyfdhblkf;kdygnkcfkgjglkkjgvhkkbkknknbkkv;;kgbgkbkggooigigffoof
    hij kan dus mama schrijven!!
    Dikke zoen van Kierayn voor Manon

  • 22 Mei 2006 - 09:30

    Poerus:

    Heeeee Nonnie, heb je nog gezien dat ik je naam op de spiegel op de plee van het vliegtuig heb geschreven? (Je bent met hetzelfde vliegtuig gevlogen als waar ik smorgens mee aan kwam).
    Hee, hoe heet je gids, misschien ken ik haar/hem wel.
    Heel veel plezier.
    Poerus

  • 22 Mei 2006 - 09:32

    Jeske:

    Sjallo daar Manonnie! Fijn dat je veilig bent aangekomen...het avontuur kan weer beginnen! Wij kunnen hier weer met je meekwijlen! Genietze!!

    XXX Jeske

  • 24 Mei 2006 - 11:29

    Roos:

    haay manon fijn dat je een goeie reis gehad hebt en bent weer goed op avontuur he hihi klinkt allemaal erg leuk en mooi.tot je volgende mailtje veel plezier nog xroos

  • 26 Mei 2006 - 13:37

    Jill:

    Hey meid! Ik wil je vanaf het onwijs koud en nat Nijmegen een super fijne vakantie wensen, GENIET ervan!!!

    Veel liefs, Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 56216

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: