Dreamland = SUPER! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Dreamland = SUPER! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Dreamland = SUPER!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

Hoi,

Gistermiddag vertrokken op de brommer naar Dreamland, nou jongens: het is ook echt 'dreamland'!
Je loopt via een uitgehouwen trap naar een grote baai, je ziet de kristalheldere zee (prachtige kleuren blauw) en aan die zee staan een paar bamboe-huizen op palen.
Wij namen onze intrek in een bamboehuisje waar ze 3 kamers verhuren, super!
Die kamers (ook geheel uit bamboe) komen uit op een veranda, die dus uitkijkt over de zee.
Wat een fantastische plek zeg! Je komt daar echt helemaal tot rust.
Superhoge golven, maar als je net achter de branding bent kun je over de golven heendeinen. (het water is hier overigens gewoon warm).
Lekker gezwommen en daarna lekker gedoucht en gegeten op de veranda.
De electriciteit wordt door een generator geleverd, maar zodra de benzine op is (rond 21.00) dan komen de olielampen tevoorschijn.
De zon onder zien gaan en lekker zitten relaxen, wauw!
Rond een uur of twaalf naar bed gegaan, met de klotsende zee op de achtergrond, zaaalig!
Ik heb zalig geslapen, wel een paar keer wakker geworden, maar het is gewoon een sprookje waar je je in bevindt, kan het ook moeilijk uitleggen (hopelijk geven de foto's een beetje het sfeertje weer)
Om half tien opgestaan, lekker een bak koffie en 2 tosti's besteld en met mijn boek op de veranda gaan zitten.
Daar hebben we tot vanmiddag half 5 gezeten, gewoon helemaal NIKS gedaan, alleen maar gelezen, naar de zee gekeken en geluisterd, klein paradijsje op aarde.
En dat voor nog geen 8 euro per nacht!
Ze hadden me hier gewoon mogen achterlaten voor een weekje hoor, jezus wat een plaatje!
De prijzen zijn hier sowieso ongelooflijk:
Voorbeeld:
pakje sigaretten, nog geen 1 euro
tosti nog geen 80 eurocent
met zijn allen uit eten: nog geen 5 euro per persoon, da benne leuke dingen voor de mens.
Maar aan alles komt een eind en rond vijf uur weer richting Kuta gereden.
Onderweg eerst nog een Cultural Park ingereden, daar zijn ze bezig en gebouw neer te zetten met daarop een beeld van Vishnu bovenop de Garuda, tezamen groter dan het Vrijheidsbeeld in New York (hoezo ambitiues?)
Verder gereden en onderweg zalig gegeten: voor nog geen euro had ik een bord vol met allemaal lekker Indisch eten.
Nu zijn we thuis aangekomen en strakkies gaan we lekker een filmpie kijken.
Morgen hebben we nog geen plannen gemaakt, dinsdag vertrekken we voor 3 dagen naar Lovina, dan slapen we ook in de kampong.
Ben daar heel benieuwd naar, we gaan snorkelen en hopelijk zien we er ook de dolfijnen (mijn onderwatercamera gaat mee!)
Donderdagavond zullen we weer terug rijden naar Kuta en dan heb ik nog 1 daggie te gaan, want a.s. zaterdag vertrekt mijn vliegtuig weer naar Hong Kong!
Maar eerst nog deze week lekker op Bali vertoeven: HET LEVEN IS MOOI!

Jullie horen mij weer snel, groetjes en nogmaals bedankt voor alle verjaardagsgroetjes!

Doeg! XXXX Manon

  • 04 Februari 2007 - 12:32

    Manon:

    Gerard: ik heb je sms-je idd ontvangen hoor! Ik ontvang volgens mij alle sms-jes uit Nederland.
    Tot over 1,5 week! XXX

  • 04 Februari 2007 - 12:52

    Aris En Betty:

    het klinkt allemaal heerlijk en vooral de zee daar doen we het voor en niet te vergeten het lekkere eten. Hoe leeft en is de plaatselijke bevolking daar? Leven ze daar vooral van het toerisme. Hoe zijn de wegen daar. En vooral zijn er nog leuke mannen! We horen het nog van je. Groeten Aris en Betty.

  • 04 Februari 2007 - 13:04

    Aris:

    de vraag of er nog leuke mannen zijn kwam van Betty
    groetjes Aris

  • 04 Februari 2007 - 18:08

    Aggi:

    Meissie wat gaan de dagen toch snel, zeker voor jou. Dat dreamland doet me denken aan vroeger de reclame van Bounty, maar dan echter en tegelijkertijd fantastischer. Gaaf! Ben zeer benieuwd naar je volgende avonturen, vooral ook hoe HongKong zal zijn. Ik was vroeger een echte Chinafan, maar dat gold voor het vasteland van China. Ben benieuwd hoe Chinees HongKong is. Geniet er maar van. Aggi XXX

  • 04 Februari 2007 - 18:49

    Jeske:

    Hi Wiefke,

    Tering....wat klinkt dit allemaal weer mooi! Kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik denk dat als ik de foto's zie het helemaal geweldig is! Geniet maar lekker verder daar...dat zal niet zo moeilijk zijn!

    Dikke kus Jeske

  • 04 Februari 2007 - 20:37

    Buuf:

    wa heb je weer de mazzel...zou sanne zeggen...klinkt lekker....dikke kus van ons

  • 05 Februari 2007 - 06:31

    Gert-Jan:

    He Manon

    Klinkt inderdaad errug lekker dat Dreamland. We zijn hier erg jaloers. Heb je geen last van het weer of is dat alleen in Jakarta en omstreken?

  • 05 Februari 2007 - 09:18

    Lies:

    hoi schat,
    Wat klinkt dit allemaal ontzettend goed!!!
    Dit is toch wel even wat anders dan een groot feest geven nietwaar? Je verjaardag op Bali vieren is natuurlijk wel lekker decadent.
    Ik vind het zoals gewoonlijk weer heerlijk om je verhalen te lezen, en ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Ik had de afgelopen dagen wel nodig om bij te komen van Sannekes verjaardagsfeestje op vrijdag (eigenlijk jouw feestje, beetje raar idee)
    Doe de groetjes aan Herman en Anna,
    Dikke knuffel en kus van mama

  • 05 Februari 2007 - 10:39

    Nicole:

    Hoi wijffie,

    Klinkt allemaal super!! Relax ze...Veel plezier met snorkelen en je laatste weekje op Bali.
    Groetjes Nicole

    ps. ik ben heeeeeel erg jaloers..........

  • 05 Februari 2007 - 13:42

    Eve:

    Ha Manonski,
    Klinkt allemaal weer geweldig, ik ben reuze benieuwd naar de foto`s!! Heel veel plezier verder!
    Dikke kxs

  • 05 Februari 2007 - 15:41

    OMA EN OPA:

    LIEVERD,WE PROBEREN HET WEER PROFICIAT EN GENIET ER MAAR VAN GEWELDIG LEUK OM HET TE LEZEN, LIEFS GEMES EN KUSJES OPA EN OMA.XXXXX

  • 05 Februari 2007 - 16:17

    Suus:

    Hey Manonnie,
    Dt klinkt weer helemaal geweldig!!!!! Ech supermooi!!!
    Geniet ze nog!!! Dikke kus van Suus

  • 05 Februari 2007 - 19:54

    Anja:

    Hé Manonneke,
    Klinkt weer helemaal geweldig; geniet altijd enorm van jouw enthousiasme. Werkt erg aanstekelijk! :-) Nog heel veel plezier op Bali; hopelijk lukt het om met de dolfijnen te zwemmen (is echt geweldig!).
    Tot schrijfs,
    Anja xxx

  • 06 Februari 2007 - 17:53

    Geraldine En Marcel:

    He meissie!
    Blij dat je het zo goed naar je zin hebt, hoe kun je je 30ste jaar beter beginnen dan in dreamland ha ha. Hoop dat hongkong net zo'n suc6 word. Heel veel plezier nog, geniet ervan en de groetjes aan herman en anna. Dikke kus van ons tot snel

  • 07 Februari 2007 - 05:04

    Deertje:

    Dag m'n sgatje! Alsnog van hartegefeliciteerd met jouw verjaardag! Schaam me diep! Wat gewelgig gaaf dat je het zo naar je zin heb..vink super voor je meis dat je weer bij je maatje bent. Fijn dat je ook goed met Lovina overweg kunt. Ben erg benieuwd naar je volgende bericht. Doe ze de groetjes daar van me
    En geniet van alles ( vooral van het eten..jammy!!)..Dikke kus Deertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 56171

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: