Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Eerste dag Sydney

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 September 2008 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hoe ist?
Hier alles goei, ik heb mijn eerste dag Sydney er op zitten, ben net ' thuis' van een dag regelen en slenteren door de stad: wauw, wat een leuke plek is dit zeg!
Vanacht erg onrustig geslapen (nogal logisch) en om 9.30 uur opgestaan en een uurtje later met de trein naar Sydney Central Station gereden. Pam vertelde me dat het ongeveer 10 minuten lopen was van het appartement naar het station, maar de mensen aan wie ik de weg heb gevraagd hebben er ruim 45 minuten van gemaakt: bastards! Anyway, aangekomen op Central heb ik de eerste dingen geregeld voor de reis: mijn YHA-membershipcard (voor de hostels + kortingen op tours, entreegelden etc.) en de Greyhound Buspas van Sydney naar Cairns.
Kweetnog steeds niet wanneer ik ongeveer zal vertrekken, Pam wanneer kwamen jullie ook alweer thuis? Misschien dat ik op jullie wacht tot jullie er zijn.
Mijn plan van aanpak is dus vanuit Sydney naar Coffs Harbour te rijden (lang eind, maar goed, dat was de vlucht ook) en aldaar een duikcursus te gaan doen, zodat ik mijn PADI heb.
Vanuit Coffs wil ik dan in 1 stuk door naar Brisbane en paps op gaan zoeken.
Dit wordt de 1e keer sinds bijna 8 jaar dat ik hem ga zien (en Lot, San, Kier: ik had zoooo graag gewild dat jullie bij me waren! Vind het best raar dat ik hem nu ga zien en jullie niet....ook een beetje KUT eigenlijk!).
De hotmail werkt niet bij Pam op de computer, dus de komende dagen ben ik alleen op deze website, maar naarmate ik noordelijker ga, zal ik ook op mijn hotmail te pakken zijn.

Goed, na het nodige geregel ben ik de stad ingelopen (als een echt toerist, ha, ha, bergschoenen aan, Lonely Planet in de hand, fototoestel om de nek, maar voor de rest ga ik gewoon op in de menigte hoor....ha, ha, ha)
Een heel eind lopen wandelen en daar wassie dan eindelijk: Sydneys Opera House! (ik had hem gisteren al stiekum gezien toen ik vanuit het vliegtuigraampje naar de miljoenen fonkelende lampjes onder me zat te kijken) maar nu 'live'!!
Erg gaaf om dat gebouw van dichtbij te zien (helaas heb ik geen digitaal foto-toestel, dus de foto's zien jullie pas als ik terug ben: plan er maar een avondje voor in want het zullen er veel worden!)
Vanuit het Opera House naar de Royal Botanic Gardens gelopen: wat een mooie plek zeg, je waant je in een prachtig natuurgebied, terwijl het eigenlijk midden in de stad ligt.
Daar heerlijk gewandeld, koffie gedronken, lekker op het gras gezeten, beetje zitten kletsen met mensen en daarna weer terug naar Central Station.
Let wel: ik heb van 12.00 uur tot 17.00 uur lopen waggelen!
Onderweg even wat boodschappen gedaan en een grote bak sushi gehaald, die ik straks naar binnen ga werken.
Dit is trouwens een hele foute stad: je kunt hier zaaaalig shoppen, zaaaalig eten en n'og meer shoppen en eten....maar dat doen we als ik terug ben van mijn rondreis en ik hopelijk nog wat geld over heb...
Nou, ik stop er weer mee voor vandaag, thankx voor alle berichtjes!
En jullie horen me snel!
XXXX Manonovich


(Love u 2 San, geef mijn mannetje een dikke zoen van me! Ik bel jullie snel!
Lot, Tonnie Huisman is mijn innig geliefde collega bij de DAR ;) dikke lebber terug X)

Oh, ja:
PS: mijn Australische nummer is 0447698208 (wat je ervoor moet draaien weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik geloof 0061 en dan de 0 weglaten van het nummer, maar dat weet ik dus niet (wat een doos...) hou rekening met het tijdsverschil a.u.b.! Het is hier 8 uur later :) XX

  • 18 September 2008 - 08:34

    Anette:

    He lief,.... wat een verrassing zo een leuk bericht op zo'n saaie werkdag!!!! Man is weer uit bed, en is nog maar klein beetje zielig,... (moet wel anders doe ik niets meer voor hem,haha). Geniet en tot mails.
    Dikke X

  • 18 September 2008 - 09:06

    Winston:

    Dag lekker ding,

    Ik ben blij dat jij goed bent aangekomen. Poppetje maak er wat leuks van, maar kijk wel uit lieve schat. Je vriend en wat nog meer.

    Kus Winston

  • 18 September 2008 - 09:35

    Anja:

    Hey Non!
    Goede berichten tot nu toe! Zit hier op een zacht kussentje je bericht te lezen, ben namelijk gisteren uitgegleden in de supermarkt over een sperzieboon (duuh), vol op de k.nt....auuuwww! Deed echt zeer joh, wordt vermoedelijk een hele grote blauwe plek om mijn linkerbil maar mijn stuitje doet het meeste pijn. Lopen gaat prima, maar gaan zitten en opstaan niet... :-( Maar jouw berichtjes fleuren me weer een beetje op. Nog heel veel plezier in Sydney en tot het volgende bericht!
    Anja
    XXX

  • 18 September 2008 - 09:40

    Jeske:

    Hi Wiefke,

    Druk druk heb je het maar weer met alles te regelen! Maar dan heb je wel wat! Klinkt weer indrukwekkend allemaal kwijl kwijl! Geniet ervan!

    Dikke kus Jeske

  • 18 September 2008 - 10:30

    Eve:

    Ha ROR,

    Het grote avontuur is begonnen! Het klinkt allemaal weer geweldig!
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf!

    Dikke Kxs van ons

  • 18 September 2008 - 11:30

    Nicole:

    Hey pop,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ga vooral heeeeel veel genieten.
    Dikke kus xxx
    Nicole

  • 18 September 2008 - 11:32

    Wilfred & Esmaralda:

    He Manon,

    Zover weg, maar door deze mailing toch zo dicht bij we houden je in de gaten geef nog eens je Hotmail adres is altijd makkelijk.

    Groeten Van Wil en Es en uiteraard een pootje van Chelsea.

  • 18 September 2008 - 12:19

    Suus:

    Hi Manonnie,

    Fijn dat je reis vlot is verlopen!!!!!
    Ik lees het alweer, je bent lekker druk bezig om alles te regelenen vermaakt je ook wel!!!
    Geniet van elke minuut en ik lees je snel weer!!!

    Dikke kus van ons

  • 18 September 2008 - 13:00

    Annemieke:

    Hee Manon,
    Klinkt allemaal weer errug goed. Een stuk spannender dan een paar daagjes Wenen ;-). Geniet ervan, veel plezier en ik ben benieuwd naar alle foto's.
    Groetjes,
    Annemieke

  • 18 September 2008 - 13:37

    Opa En Oma, :

    we hebben je gewaarschuwd dat het een geweldige stad is, vooral om te shoppen en heerlijk te eten, geniet er maar van , dikke kus en liefs van ons beidenxxxxxxxxxxxxx

  • 18 September 2008 - 17:14

    Pam:

    he manon!!
    ik wou je nog bellen,maar ik ben weer te laat...ik zal morgen echt effe bellen..haha
    simon en ik zijn trouwens dinsdagavond weer thuis..dus blijf maar iets langer kan ik je nog effe weer zien...vind ik wel leuk!
    xxxxx

  • 18 September 2008 - 17:32

    Pammie:

    hoi..ben ik weer...ik wou effe zeggen dat je mijn digitaal foto toestel mee kan nemen met reizen...toch zo'n goedkoop ding..kan je teminste fotos erop zetten :)..alleen moet je wel wachten tot ik terug ben :)..haha
    en ik ben trouwens woensdag en donderdag nog vrij!


  • 18 September 2008 - 17:42

    Lies:

    Hoi lieverd,
    Ik heb niets teveel gezegd over Sydney hè? Ben je al bij paddy's market geweest? Ook ernstig leuk.
    Geniet er maar van. dikke zoen en knuffel van mama

  • 19 September 2008 - 06:30

    Sietske:

    Hé Manon,

    Wat leuk iets van je te horen. Blij dat je al zo enthousiast bent. Ik hoop dat je onwijs gaat geniet van je reis en veel mooie momenten mee gaat maken in dat oh zo mooie verre land!

    Veel liefs Sietske

  • 19 September 2008 - 13:39

    Deerke:

    Dag skattie,

    Kon je mailtje thuis niet lezen ( storing of zo) maar bij m'n schoonouders lukt het!!!
    Wat fijn te weten dat je heelhuids aangekomen bent! Pak van m'n hard! Klinkt allemaal erg leuk dat Sidney! Waneer ga je je papa zien? Lijkt me best raar idd maar ook best emotioneel.
    Ik hou je in de tjok sgatje...en lees jouw avondturen graag.

    Dikke knuffel Lof joe...and miss joe

    Deertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 56203

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: