27-09-08 Whale Watching Cruise, yeah! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 27-09-08 Whale Watching Cruise, yeah! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

27-09-08 Whale Watching Cruise, yeah!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 September 2008 | Australië, Coffs Harbour

Hello everybody!

Ben net terug van een fantastische dag op de zee!
Om 13.00 uur met een grote boot de zee opgegaan om walvissen te spotten, maar goed er zijn natuurlijk nooit garanties dat je ze kan zien, het zijn en blijven wilde dieren die je niet, zoals in Seaworld met een fluitje het water uit kan laten springen, dus het was maar afwachten op....maar:
Na 12 minuten zagen we ze al!!!! Een mama-walvis met een baby-walvis, echt onbeschrijflijk wat er dan door je heengaat, wauw!!!!! Omdat we natuurlijk geen walvis-jagers zijn; boot uit en wachten tot ze eventueel naar de boot komen zwemmen, maar daar hadden mams en baby geen zin in.

Verder gevaren dan, en maar zoeken, en maar zoeken of je ergens een grote fontein uit het water zag komen....en toen gebeurde er iets wat zelfs de kapitein van de boot nog nooit had meegemaakt: we reden er 1 over! (ja, niet echt natuurlijk, die dieren zwemmen dan onder je boot door) maar we hadden 'm met zijn allen niet gezien totdat hij net naast de boot naar boven kwam en begon te ademen!!! En toen nog 1 en toen nog 1: er zaten 3 grote walvissen om de boot, onder de boot, naast de boot: F$%^N UNBELIEVABLE!!!!! Dit schijnt echt iets speciaals te zijn, vertelde de kapitein: de walvissen waren gewoon een meter van ons vandaan! Je kon ze echt bijna aanraken! En ze waren echt aan het spelen met ons, dan weer onder de boot duiken, dan weer met een grote fontein naar boven komen, nou helemaal te gek!!! Ik hb een heel rolletje volgeschoten met hopelijk prachtige plaatjes!
Dit had ik (en de kapitein ook) niet verwacht, erg gaaf.
Heel apart ook, wat die dieren met je doen (ik was niet de enigste die met een traan in de ogen stond, ha, ha, ha) wat een machtig grote vissen zijn dit, wauw, wauw, wauw, echt onbeschrijflijk gaaf!
En dat voor 39 dollar! Echt een superbeleving!!!!! (ik kan gewoon niet uitleggen hoe gaaf dit was...wauw!)
Ze reageren ook op geluid en bewigingen, dus we stonden met zijn allen te zwaaien en te roepen, ha, ha, als een stel idioten, maar we waren ook allemaal zooo enthousiast, wie had dat nou kunnen denken toen we om 13.00 uur de haven uitgingen?
Ze hebben werkelijk een hele tijd bij ons gezwommen en ineens waren ze net zo snel verdwenen als ze waren gekomen.
Met een grote glimlach op het gezicht een fles bier opengemaakt en met zijn allen geproost op een zeer geslaagde dag! Al met al ruim 2,5 uur midden op zee rondgedobberd, zaaaalig!
Helemaal top, zit nu nog met een gelukzalig gevoel achter de pc ;)
Wat een gave ervaring was dit zeg, machtig!
Rond half 4 weer aangemeerd in de haven, waar een groots vliegspektakel aan de hand was: allemaal acrobaten in de lucht, erg grappig, maar fuck it: ik heb walvissen gezien, op nog geen meter afstand!!!
Nou, dat kon ik jullie natuurlijk niet onthouden, dus bij deze!

Ga nu lekker onderuitgezakt op de bank een boekie lezen, even bijkomen.
Morgen lekker naar het strand 8) denk ik, don't know, we zien wel: ik heb vakantie! Whatever! :)
Liefs, Manonovich!

• 27 September 2008 - 06:44

Anja:

Hola Chica!
    WOW, wat een geweldige ervaring, top! Wat ben jij een gelukspiemel! Zit hier helemaal jaloers te wezen achter de PC....:-)
    XXX Anja

• 27 September 2008 - 09:02

Lies:

Hoi lieverd, wat ben ik blij dat je toch gegaan bent!!!!!!!!!!!!! Helemaal te gek! Dat is een van mijn grootste wensen, walvissen zien. Ik ben zo blij voor je dat je dit hebt mee mogen maken. Hartstikke keigaaf.......
    Dikke zoen van mama

• 27 September 2008 - 09:27

Kierayn:

hallo manon ik ben blij dat jij blij bent ik hou van jou en veel plezier bij australie
    xxx kierayn

• 28 September 2008 - 09:28

Geraldine:

Hi Meissie!
    Wat heb jij een mooie dag gehad! Kan me helemaal voorstellen hoe dat gevoeld heeft het is natuurlijk bijzonder dat je zoiets mee hebt gemaakt! Hoop idd dat de foto's goed gelukt zijn want ben nou wel erg benieuwd! Wij hebben een week op zee gezeten en helemaal niets gezien!Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik had natuurlijk weer de nodige vertraging was om 23.30 thuis vrijdagavond. Ik ben dus weer in het zonnige nederland, want het was gister gewoon terrasjes weer. Marcel komt vandaag thuis hij belde net dat hij er al bijna was. Veel plezier nog geniet van alles, heel veel succes met de duikcursus en hoor je snel weer, Bedankt nog voor je mailtje. Dikke kus van mij

• 28 September 2008 - 10:16

Eve:

Ha ROR,

Wat een geweldige ervaring! Ik ben reuze benieuwd naar de foto`s! Die walvissen hadden natuurlijk door dat jij daar op die boot zat, ze wilden jou nou eindelijk ook wel eens ontmoeten!
    Ga zo door!!!

Dikke kus van ons

• 28 September 2008 - 12:36

Katinka:

Lieve schat wat een ervaring!! SUPER!! Ik ben net terug uit Barcelona maar wow daar maak je zulke dingen dus echt niet mee ha ha. Geniet dubbel en dwars van alles meis, you deserve it!!! Enjoy enne behave ;-)
    Dikke knuf

• 28 September 2008 - 17:00

Aris En Betty:

Inderdaad je weet niet wat je ziet als je ze in het echt ziet wij hebben ze in canada gezien en hebben alles kunnen filmen.
    1 Maart gaan we weer naar bangkok en via de andere kant van cambodja naar vietnam en laos lekker weer de hitte in .
    Canada was erg mooi maar hetzelfde weertype als nederland.

Groetjes Aris en Betty

• 29 September 2008 - 10:56

Nicole:

Hey pop,

Wat een geweldige dag zeg,echt super!
    Ik ben ondertussen aan het aftellen......nog 2,5 week en dan vakantie!

xxx Nicole

• 29 September 2008 - 11:25

Jeske:

Klinkt weer helemaal super! Toch lief van ze om je ff gedag te zeggen!
    Hopen dat de pics goed gelukt zijn!

XXX Jeske