Studeren en zo.... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Studeren en zo.... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Studeren en zo....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 September 2008 | Australië, Coffs Harbour

Ik zeg een goedenavond deze avond!
Hier is jullie ROR (Reizende Oom Roel) of euh jullie TTM (Traveling Tante Manon, verzin ik net even, zo uit de losse mouw) I don't care: het leven is mooi!

Aris, Betty: hartstikke leuk wat van jullie te horen, nou jullie zitten ook niet stil, net terug van Canada, nu weer naar Cambodja en Laos...werken doen we niet meer? ;)
Houden jullie ook nog steeds een site bij, want dan wil ik graag ingekopt worden! Mijn e-mail adres is manon_vanderschaeghe@hotmail.com Dus jullie hebben de walvissen ook gezien? Wat machtig mooi he?
En idd Eve, die beste reuzen-vissen moeten geweten hebben dat IK op die boot zat 8) vandaar dat ze deze stunt hebben uitgehaald, ha, ha, ha, helemaal te gek! Walvissen RULE!

En Katinka babe, weer back in town, was het leuk in Barca? Vrienden opgezocht?

Gerard weer terug in ons kikkerlandje! Marcel ook bijna, nice! (doe je ouders de groeten van me)

Anyway: terug naar waar ik gebeleven was.
Gisteren (28-09-08 ) geen ene reet gedaan (ik heb vakantie) lekker aan het strand gelegen; beetje jammer van al dat zand daar....ha, ha, ha, dus na een paar uurtjes ben ik weggegaan.
Nu was er een hele grote markt/braderie hier in Coffs, met allerlei optredens (er was een comedy-festival, trapeze-artiesten etc.) dus daar rondgehangen en gegeten (zaaaalige curry bij een Indiaans kraampje) en daarna aan het zwembad in het hostel gelegen (vink toch fijnur dan da gedoe met al da sand)
Vroeg naar bed gegaan, want de wekker ging vanochtend om 7.15.

29-09-08.
Opgestaan, gedoucht en een 'latte to go' gehaald en daarmee naar de andere kant van de heuvel gelopen om daaro aan de duikcursus te beginnen: we hebben de hele dag in de boeken gezeten, instructie-filmpies zitten kijken en testen zitten maken (en we zijn enorm opgeschoten: van de 5 hoofdstukken hebben we er nu 3 af) vanavond moet ik hoofdstuk 4 voorbereiden en het e.e.a. aan tabellen die weer betrekking hebben op de druk, volume en dieptes die we gaan duiken enne...alles in het Engels he? Gaat me goed af! Sommige woorden moeten ze me even uitleggen (de technische) maar das logisch.
Na de hele dag in het klaslokaal te hebben gezeten, kwam de dokter: je moet een medische verklaring hebben wil je uberhaupt aan de duikcursus beginnen.
Best een pittig medical exam, al zeg ik het zelf, potje plas inleveren, gehoortest, longtest (ik scheen hierbij een hogere longinhoud te hebben als gemiddeld normaal is bij vrouwen, grappig...heb meteen nog maar een sigaretje opgestoken ;) ), harttest (hoefde geen x-ray gemaakt te worden, hij zat er nog, etc. etc. de hele mik mak: maar ik ben geslaagd! (of hoe je dat dan ook noemt. I passed the medical, zo stom: ik lul hier de gehele dag Engels, dus je kunt op een gegeven moment niet meer op de Nederlandse woorden komen....) Ik heb nu een officiele verklaring gekregen en ik mag doorgaan met duiken.
Morgen gaan we de hele dag in het zwembad dingen doornemen (bij elkaar 27 oefeningen die we onder de knie moeten krijgen) dus dan maken we kennis met de uitrusting etc. Ben benieuwd!
En dan woensdag en donderdag duiken geblazen (we schijnen te duiken in een stuk water waar een kolonie / troep / roedel/ pack / kudde grey nurse sharks zitten.....YEAH!), maar daarover meer als het zover is!

Goed, ik ga nu de boeken in (op mijn vakantie, ha, ha) en weer vroeg naar bed, want om 7.15 uur gaat de wekker weer.
Liefs van mij voor jullie! XXXXXXX Manon

  • 29 September 2008 - 09:11

    Katinka:

    Goodmorning Schnugglepups! Heerlijk om jouw avonturen te lezen. Ik zie inmiddels groen van jaloezie ;-)
    Hier is het vies regenachtig rot weer, kortom lieve schat >je mist hier niks!! Ik had nog wel zon meegenomen uit Barcelona maar helaas, het heeft maar 3 dagen geholpen.
    Duikze!!! Adem in en hoppalee zwemmen maar!! Have fun!!

    Dikke kus

  • 29 September 2008 - 10:23

    Iris:

    hé babe,

    Je hebt het er maar druk mee! Maar er komt weer een droom uit, het houdt niet op! Heel veel plezier tussn de vissies en vergeet Nemo niet de groeten te doen!

    xxx Eve

  • 29 September 2008 - 11:29

    Jeske:

    Hahaha....ROR!
    Nou je mag dus niet zomaar een stukje gaan duiken...flink blokken dus! Fijn dat je onderzoek helemaal goed verlopen is! Spannend allemaal hoor!
    Kijk uit bij Jaws!

    XXx Jeske

  • 29 September 2008 - 16:53

    Deerjte:

    Dag skattie,
    Wat tof dat je walvissen hebt mogen zien!! Echt Super!!
    En nu dus de schoolbank in voor je duikcurcus..toe maar toe maar...hahaha
    Tis geweldig te lezen dat het goed met je gaat en dat je zoveel mee maakt en daar intense van geniet.
    You Go Girl!!
    Ik ben vet gezakt voor m'n rijbewijs. Ja, ik was er erg zuur van. Maargoed, we gaan gewoon door.
    De bruiloft van Roos en Mike was buitengewoon gewelig! Ze waren alle 4( kids niet vergeten) prachtig.Wij ( de meiden) moesten echt wat traantjes wegpinken toen Roos in haar trouwjurk naar beneden kwam.WAUW!!Je zult de foto's nog zien.
    Zo meis, ik ga de afwas doen en ff relaxen. Faya is wat ziekjes en hield me veel wakker vanacht..dus nu ff mamatime en ff helemaal niks..heerlijk!

    Dikke knuffel van ons voor jouw,
    liefs deertje

  • 29 September 2008 - 19:38

    Elma Van Geloven:

    he manon. wat een geweldige vakantie heb jij zeg. geniet er maar lekker van. zet hem op met duiken. gaat goed komen. groetjes elma

  • 30 September 2008 - 06:43

    Suuske:

    Hi Mannonie,

    Wat een geweldige ervaring met de walvissen!!!!!! Ben echt heel erg benieuwd naar de foto's!!
    Duikse de komende dagen!!!!

    XXX Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 56204

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: