30-09-08 ...eerste duikles (in the pool) - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 30-09-08 ...eerste duikles (in the pool) - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

30-09-08 ...eerste duikles (in the pool)

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 September 2008 | Australië, Coffs Harbour

Hallo lieve allemaal!

Thankx voor al jullie berichtjes, super! Wat jammer dat ik er niet bij was bij The Wedding, ben ook heel benieuwd naar de foto's!

Hier alles goei, heb een erg lange dag gehad...in the pool.
Vanochtend wederom vroeg op: wat schetst mijn verbazing: REGEN! (en niet zo'n beetje ook....euh, maar das nie de budoeling).
Anyway, naar het duikcentrum gelopen, daar even wat dingen doorgenomen en een wetsuit uitgezocht (die dingen zitten STRAK!!!! Niet normaal meer, ha, ha, ik voelde me meteen 2 maten dunner ;)
Toen naar het Olympisch zwembad gereden en daar gingen we dan: compleet uitgerust met alles er op en er aan: zuurstoffles, toeters, bellen, snorkelmasker, weightbelts (ik had extra, extra gewichten nodig om me onder water te krijgen, ha, ha, ik drijf gewoon 'van nature'! Dat komt natuurlijk door die love-handles, ha, ha, nu maar hopen dat Greenpeace me morgen wel weer uit het water laat komen en me niet terug de zee intrekt....
In de stromende regen begon het dus allemaal. Het water in het zwembad was gelukkig warmer dan de regen, dus...
Daar hebben we de hele dag alle basisoefeningen doorgenomen, zoals wat je moet doen als je zuurstof op is, als je masker van je hoofd wordt geslagen, eigenlijk alle noodscenarios zijn de revue gepasseerd.
(ik dacht: piece of cake dat duiken, nou; NO WAY JOSE!).
Echt super-vermoeiend, en ook nog eens allemaal in het Engels (en das nie moeilijk, maar wel als het allemaal technische dingen betreft) maar euh: gewoon alles meegedaan he! De duikinstructeur heeft wel het e.e.a. 2 of 3 keer moeten uitleggen aan mij, maar ja: wat moet , dat moet!
Met een paar oefeningen had ik wel moeite (ik bleef naar boven drijven, ha, ha, dus da hebbe wu effe geoefend en nu lukt het me ook om net boven de bodem te cruisen ;) ) Het hele idee ook, dat je onder water aan het ademen bent. Je brein wilt dat gewoon niet aannemen, dus je bent je echt helemaal aan het concentreren op duizend-en-1 dingen tegelijk.
Gelukkig hield het rond lunchtijd op met regenen en begon de zon er weer doorheen te komen, maakt alles meteen een sruk vrolijker!

Lang verhaal kort te maken: om 15.00 waren we het water uit (vanaf 10.00 uur hebben we dus rondgedobberd...pfoe) was helemaal naar de klote! Terug naar het duikcentrum, complimentjes van de duikinstructeur (we schijnen een erg goeie groep te zijn, maar ja, deuh....is toch logisch, ha, ha, ha)
Morgen nog eerder op (om 6.30 uur) en dan gaan we voor onze eerste duik in het grote, open water wat zich de oceaan mag noemen! JIPPIE!!!!! Ben zooo benieuwd hoe dat is, spannend.
Wordt vervolgd dus....

Heb vandaag ook meteen wat voorbereidingen getroffen voor de volgende trip: Brisbane.
Hoe graag ik hier ook zou willen blijven, echt waar: wat een super relaxde plek is Coffs zeg, zou hier nog daaaaagen langer kunnen blijven, maar ik moet door!
Het YHA in Brisbane zat (helaas) helemaal volgeboekt, bummer, dus op zoek naar een ander hostel: heb nu een kamer geboekt (een 3-persoonkamer, want ik ga dus echt niet met 16 man op 1 zaal liggen, ben ik te oud voor, ha, ha) in The Yellow Submarine (stond ook in de Lonely Planet, dus...zal wel een redelijk ding zijn) voor 5 dagen, wellicht dat ik er langer blijf, maar dat zien we later wel weer.

Goed, nou, ik ben afgepeigerd en uitgeluld, dus ik stop er mee voor vandaag lieve kijkbuiskinderen.
Jullie horen mij (uiteraard) morgen weer met het vervolg van mijn duik-avontuur!

Hasta la vista! Adios, Manolo 8)

  • 30 September 2008 - 09:46

    Jeske:

    Nou meid dan hebben we iig iets gemeen...het regent hier ook aardig hard! Kan me voorstellen dat je de pijp aardig leeg had na z'on lange dag in het wassende water!
    Dus morgen het echte werk in de oceaan...jaws manon is coming!
    Spannend wat Brisbane gaat brengen, dat zal ook wel super gaan worden!

    Nou mopke...geniet jij maar lekker verder daar, wij genieten mee!

    Dikke kus Jeske

  • 30 September 2008 - 10:01

    Sietske:

    Hé Kanjer,

    Wat een leuke verhalen, wat maak je veel mee. Leuk hé duiken? Oh ik vind het zo mooi. Alleen jij en de zee dat is zo'n aparte ervaring.
    Geniet er van want de tijd gaat snel als je lekker weg bent.

    Liefs Sietske

  • 30 September 2008 - 10:16

    Lies:

    hallo lieverd,

    nou nou, dat klinkt allemaal reuze goed. Ik wist wel dat het allemaal errug vermoeiend zou zijn; vooral dat adem halen onder water is ontzettend wennen hè? Ik denk dat wanneer dat automatisch gaat, je vanzelf meer gaat ontspannen toch? En dan komt Het Grote Genieten!!
    Ik ben zo benieuwd hoe je het morgen in DE OCEAAN!!! gaat doen! Ik hoop van harte dat de haaien morgen ergens anders iets te doen hebben; en dat degenen die blijven hangen dat alleen voor de gezelligheid doen.
    Have fun and take care,
    dikke zoen en knuffel van mama.
    Ps.love you

  • 30 September 2008 - 11:27

    Eve:

    Hé meissie,

    Je kijgt het niet voor niets, geloof ik! Maar in the end ben je dan alleen maar trotser op jezelf! Ik ben iig wel trots op je! Ik ben benieuwd naar het vervolg! Have fun!

    xxx

  • 01 Oktober 2008 - 10:59

    Buuf:

    hé buuf wat klinkt het allemaal leuk....groetjes van ons en veel plezier hè meisie .dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 56596

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: