01-10-08 Finding Nemo....nou, die niet maar eh... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 01-10-08 Finding Nemo....nou, die niet maar eh... - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

01-10-08 Finding Nemo....nou, die niet maar eh...

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Oktober 2008 | Australië, Coffs Harbour

Buenos noches chicos y chicas, how you doing?

Hier alles bon, ik maak er geen lang verhaal van deze keer, het is nu 22.00 uur en ik ben kapot!

Vanochtend om 6.30 uur opgestaan, met een bak 'latte to go' mijn weg naar de duikschool gevonden (ik wilde echt niet wakker worden, ha, ha) daar in onze wetsuits gesprongen (nou, ja, gesprongen, ha, ha, daar kom je niet zo makkelijk in, maar het ging in ieder geval sneller dan gisteren ;) )
Toen met de bus naar de haven gereden en daar stond onze boo klaar om te water gelaten te worden, het is een boot die ook gebruikt wordt door de navy, cool 8)
Hup de boot in en het water op, met een rotgang!!! Niet normaal, er stond wat wind (ahum) dus er waren ook behoorlijk wat golven en je moest je echt supergoed vasthouden aan de boot en touwen om niet de lucht ingeschoten te worden als we weer via een golf meters de lucht in werden gekatapulliseerrd (hoe schrijf je dat!?)
Anyway, na een tijdje varen kwamen we aan op onze duikplek, met veel passen, meten en moeilijk doen onze gear aangetrokken (sorry: duikuitrusting) en achterover het water in gekukeld (erg raar).
En daar lig je dan! In de grote oceaan, met onder jou een compleet vreemde wereld.
Ja, ik heb de wereld van onze vis-vrienden wel eerder gezien als ik aan het snorkellen was (he Herm, dat was leuk bij jou in Bali!) maar dat zweef je er boven, nu ga je er werkelijk deel van uit maken.
Naar beneden gedoken tot max. 10-12 meter: WAUW!!!! WAT IS DIT INCREDIBLE, AWESOME, FANTASTIC.
We hebben carpet-sharks gezien (3 stuks en erg dichtbij...), een bullray (familie van de stingray: je weet wel die Steve Irwin dood heeft gestoken, maar dit was de goeie kant van de familie) prachtig mooi om zo'n grote vis voorbij te zien komen: ze zweven echt, het lijkt net of ze door het water vliegen met hun grote vleugels, echt wauw, een reuze-schildpad aan de oppervlakte (hopelijk zien we ze morgen van dichrbij onder water) en echt honderden, honderden vissen in alle kleuren, maten en vormen die je je maar voor kan stellen, die in scholen voorbij kwamen (of kwamen wij nou hun voorbij?) prachtig mooi.
En dan al dat koraal, niet normaal mooi, met al die kleuren, en al die beestjes die daar in en op leven, echt gaaf om te zien.
Nemo heb ik helaas niet gevonden, maar morgen weer een kans, right?
Om onze PADI te halen, moesten we ook in de oceaan onze skills uitvoeren en ze gingen me allemaal met redelijk gemak af, behalve dan de oefening waarbij je je masker van je hoofd moet trekken en dan weer op moet zetten en dan het water er uit moet blazen, zodat je je ogen weer open kan doen.....in case you ever lose yours in the ocean, niet dat die dingen zowat vacuum trekken aan je gezicht en er met erg veel geweld pas afkomen, ha, ha, maar goed, je weet maar nooit!
Raakte een beetje in paniek met ademen, maar het is me uiteindelijk wel gelukt (ik vind mezelf eigenlijk ook best stoer :) )
Het is echt prachtig daar beneden, kan het ook niet echt beschrijven, gelukkig zijn er door de duikschool foto's gemaakt onder water, die worden op een disc gezet, dus dan kan ik het jullie laten zien: echt amazing!
We hebben vandaag 2 duiken gemaakt, prachtig, prachtig...prachtig, prachtig.
Daarna weer met een rotgang teruggegaan richting haven en wie kwamen we daar tegen? Mijn vrienden de walvissen! Ha, ha, ha, ze waren er weer: alle 3 (kweetniet of het dezelfden waren, but I like to think so)...ik heb ze ook een naam gegeven: Alvin, Simon, Theodore (je weet wel; The Chipmunks). Helemaal te gek, ha, ha, wat een superdag! Al dat wilde vis-gebeuren, ha, ha, ha, helemaal KICKEN!
De walvissen waren erg dichtbij (niet zo dichtbij als bij de cruise) maar wederom: BREATH-TAKING, wat zijn het toch machtige beesten!!
Wat een schitterende dag, ben er helemaal doodop van.
Aangekomen in de duikschool weer 1 les gehad en vanmiddag hebben we ons examen afgelegd, enne: GESLAAGD voor de theorie, bij deze!!!!!!! Jippie! Van de 50 vragen had ik er 3 fout, nou is dat netjes of is dat netjes?
Morgen gaan we weer 2 duiken maken, waar we nog een aantal skills moeten uitvoeren en als we die hebben gehaald, dan kan ik morgenmiddag mijn PADI-certificaat ophalen!!!!!! WOW!!!!!
Trouwens, als er morgen niet teveel wind staat, gaan we (tegen een kleine meerprijs van 50 dollar) naar een andere duikplek, waar schijnbaar nurse-sharks leven (en nee, die bijten niet!!!...dit blijf ik tegen mezelf zeggen om niet nerveus te worden voor de duik ;) )
Maar dat zien en merken we morgen allemaal wel!

Ik zie dat ik er toch best een lang verhaal van heb gemaakt (ja, als ze eenmaal op dreef is...) maar nu stop ik er echt mee, moet morgen weer om 06.30 uur op, dus....lekker naar bed!
Lieve allemaal, jullie horen me morgen weer!
Dikke zoen XXX van mij voor jullie, ciao!

  • 01 Oktober 2008 - 12:43

    Anette:

    Dag lief,

    ben jaloers, kijk vanuiut mijn werk raam naar het druilige weer buiten, wish i was you,...

    XXXX

  • 01 Oktober 2008 - 13:09

    Jeske:

    Meid wat maak je toch allemaal weer mee en zie je weer veel moois! Kwijl kwijl!
    Maar 3 fout...top meid!
    Kan me voorstellen dat je nu helemaal kapot bent na zo'n lange dag met zoveel indrukken!
    Echt cool allemaal!
    Enjoy meid, dikke kus Jeske

  • 01 Oktober 2008 - 13:37

    Annemieke:

    Hee Manon,
    Nou, zo te horen vermaak jij je wel. Klinkt allemaal erg fantastisch moet ik zeggen. Wij zijn helemaal niet jaloers hoor! ;-) Geniet er nog van...
    xx
    Annemieke

  • 01 Oktober 2008 - 17:01

    Eve:

    Wauw!!!!!!!!!!!!
    Wat ben je toch een stoer wijffie!
    Knap gedaan hoor, die theorie, maar dat had ik ook niet anders van je verwacht!
    Heel veel plezier verder!

    X Iris

  • 01 Oktober 2008 - 18:06

    Roos:

    haaayyyy manon
    ik kijk net op de mail en zooooo jij heb in een paar dagen veel ondernomen hahaha leuk allemaal hoor!!!!
    vooral die walvissen super!!
    veel plezier nog en ga nu de berichten weer goed bij houden hihi
    vond de bruiloft ook echt leuk..lekker weertje ook gelukkig.
    mike en sam zagen er ook heel mooi uit in hun pak:-)
    als je terug ben gaan we ff fotoos kijken he!
    tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 56600

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: