02-10-08 BIG, FAT BUMMER!!&*%$# - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 02-10-08 BIG, FAT BUMMER!!&*%$# - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

02-10-08 BIG, FAT BUMMER!!&*%$#

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Oktober 2008 | Australië, Coffs Harbour

...hoi.....ben een beetje sip....vanochtend is al besloten dat we niet naar die andere duikplek zouden varen, vanwege het weer (wind), dus weer terug naar de plek waar we gisteren hebben gedoken dan maar, het weer heb je nu eenmaal niet in de hand, right?
Vol goede moed naar de haven gereden, daar constateerden we al dat een stuk harder aan het waaien was dan gisteren, maar toch de boot opgegaan.
Om een beeld te schetsen van waar we in terecht kwamen:

Gisteren zijn we de zee opgevaren met een snelheid van 20 knopen, dus aardig hard, a bumpy ride, maar de golven waren te bedwingen.
Nu gingen we met max 12 knopen de zee op om tegen golven van 3 tot 4 meter hoog op (EN AF!) te glijden....dat was geen doen!
Het was zelfs gevaarlijk, want ook al hadden we onze duikplek weten te bereiken (vraag me niet hoe, want dit kleine stuk dat we gevaren hebben, was al een trip to hell) dan waren de golven veel te hoog om veilig het water in en uit te komen en Joost mag weten wat er onder water voor een stromingen onstaan met zulk weer.
So we had to call off the trip! BUMMER! BIG, FAT BUMMER! We waren er allemaal helemaal stil van..:(
De kustwacht vond het ook verstandiger dat we terugkwamen, en ja: safety first, dus...
Helemaal sip aangekomen op de duikschool even samen gezeten wat we nu precies kunnen doen: vandaag dus helaaml niks meer, want het begint steeds harder te waaien.
Hopelijk is het morgen wat minder winderig en kunnen we alsnog de cursus afmaken, dat zou voor mij ideaal zijn, want ik vertrek morgenmiddag om 14.45 uur naar Brisbane!
Maar dat weten we vanmiddag pas, keep my fingers crossed.
Als ook morgen blijkt dat er teveel wind staat, houdt het feestje op voor mij, althans hier in Coffs, want dan moeten we wat papierwerk gaan invullen, zodat ik mijn PADI bij een andere duikschool kan afmaken als ik richting noorden vertrek (ik hoef nog maar 2 duiken....snik, het ligt gewwon binnen handbereik en het kan gewoon niet, frustrerend).
Erg BUD dus, maar goed, ik laat me niet kennen (we hadden de tranen wel in de ogen staan toen we terug voeren naar de kust).
Het kutte van alles is: je hebt nu een vertrouwensband met de instructeurs, je buddy (degene waarmee je de skills uitvoert) en alles er omheen en nu moet je de cursus afleggen bij een andere school, andere mensen etc. etc.
Maar goed, het is niet anders, genoeg gezeurd, er zijn wel ergere dingen op de wereld (maar toch, ha, ha).

Dus: als iedereen zo vriendelijk zou willen zijn om de hele dag te duimen voor ons, alle weergoden aan te spreken en te doen wat je maar kan, wie weet is het ons dan morgen gegund om de laatste 2 duiken te doen en ons certificaat te halen.

XXXXXX Manon (die net een mega-super-big-breakie als troost naar binnen heeft gewerkt: bacon, eggs, grilled tomatoes, sausages and toast with butter en om de boel af te sluiten een mega-size chocolate-chip/macadamia-cookie: you've got to tickle yourself if no one else does...;) )

DUIM VOOR ONS!!!!!

  • 02 Oktober 2008 - 05:25

    AGGI:

    Hee wijffie,
    vandaag gaat het vast lukken en anders toch maar later, maar ik zal in ieder geval duimen tot ik er bij neer val!! Wat heerlijk dat we ons altijd ietwat kunnen troosten met FOOD.Ik zie je voor me, helemaal omringd door schalen vol met aussie lekkers! En daar zit ik dan met mijn bruine bammetje, maar dat ga ik straks wel goed maken met zo´n overheerlijk zomerkoninkje van De Bie. En dan naar Brisbane, ben benieuwd wat je daar weer allemaal gaat beleven. Hoe zijn de mensen daar eigenlijk over het algemeen? Ik keek altijd graag naar die australische series, je weet nog wel Heartbreak High en Police rescue en natuurlijk The flying Docters en
    Macclouds Daughters, juist omdat de poppetjes uit die series me zo aanspraken, maar zijn ze ook echt zo? Voor nu een dikke zoen van mij, take care (ik kan nu eenmaal niet duimen en typen tegelijk!!)Aggi XXX

  • 02 Oktober 2008 - 06:32

    Anja:

    Hey babe!
    Wat ontzettend klote allemaal. Ik ga ook voor je duimen dat het vandaag wel lukt hoor, je verdient het gewoon!!
    Schrans ze! :-))
    Anja XXX

  • 02 Oktober 2008 - 08:51

    Geraldine:

    Dat is klote , maar geloof idd dat het geen goed idee is te duiken als de zee zo wild is. Komt goed morgen gaat het gewoon goed komen en heb je mooi weer! Moet gewoon toch! OOk wij zullen voor je duimen dan heb je in elk geval je Padi op zak en kun je met een gerust hart naar Brisbane. Hoop dat je toch nog een leuke dag hebt gehad en hoor je snel weer veel succes met alles! Dikke kus

  • 02 Oktober 2008 - 08:58

    Lies:

    Wat jammer nou.
    Ik hoop dat het morgen allemaal in rustiger vaarwater gaat komen; dit keer letterlijk!
    Maar...............je zult echt wel, waar dan ook, je brevet halen nietwaar?
    En als je alles bij elkaar optelt ( vooral die aantallen walvissen!!!!) dan is alles toch wel een beetje in evenwicht? Toch?
    Maar dat weet je zelf ook wel; dus kop op.
    Gaat het hier niet lukken, dan is het op weg naar nieuwe ontmoetingen en avonturen! Jippie!
    Dikke zoen en knuffel van mama.
    P.s. ik had die gezichten van jullie wel willen zien met die metershoge golven. Hi hi hi

  • 02 Oktober 2008 - 11:31

    Jeske:

    Ah meid wat k*t zeg! Zit je er net lekker in en heb je de PADI bijna op zak...krijg je dit! Ik zal die weergoden eens ff op het matje roepen! Groot gelijk meid...ff die tegenslag wegwerken met wat comfort food!
    Wij genieten hier ook van aardige wind en regen..bah!
    Nou meid....ik duim voor je en keep us posted!

    XXX Jeske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 56207

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: