Whitsunday Islands Sailing Tour - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands Sailing Tour - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands Sailing Tour

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Oktober 2008 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Na 2 dagen lekker helemaal niks doen (behalve mijn rug genadeloos verbranden terwijl ik aan de lagune lag te bakken) ben ik vanochtend om 7.10 uur opgehaald door het busje van de organisatie waar ik mijn zeiltocht over de Whitsunday Islands had geboekt.
Whitsuday Island: 74 islands sprinkled around in a cristal blue sea.
Het weer zat gelukkig mee, want de afgelopen 2 dagen had het geregend en vandaag zou het niet veel beter worden, maar: Moeder Natuur was me weer eens goedgezind en bij het instappen op de catamaran scheen het zonnetje al fel aan de hemel en zweefden er her en der wat witte wolkjes rond.
Een geweldige dag gehad! Smooth sailing has a whole new meaning to me now, wat relaxed zeg: een 26 meter lange (knalpaarse) boot met 2 hele grote zeilen die je over het kristalheldere water trekken.
We vaarden langs allemaal eilandjes met de meest witte stranden die je je maar voor kunt stellen.
We kregen thee / koffie geserveerd met scones, brownies, tig soorten koekjes en cakes en toen zijn we gaan varen.
Allereerst hadden we een snorkel-stop bij een groot koraalrif, helaas wat het zicht onder water niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar ik heb wel heeel veel grote en kleine vissen gezien, gaaf!
Na een uur dobberen (en 2 liter zout zeewater naar binnen te hebben gewerkt) zijn we weer aan boord gegaan van de Camiri (zo heet de boot) en zijn we verder gevaren naar Whitehaven Beach: wat een plaatje van een strand zeg.
Parelwit zand dat zoooo fijn is dat je je sieraden er in kan leggen en ze weer helemaal kan laten glimmen! (ik heb dit soort sieraden niet, maar gewoon om jullie een idee te geven hoe fijn dat zand is...;) )
Daar hebben we 1,5 uur lekker kunnen relaxen op het strand.
Weer aangekomen op de boot stond ons een BBQ te wachten (ha, ha, ha) sausages, steakes, fish, allemaal soorten salades, broodjes, noem maar op!
En daarna zijn we alleen nog maar wezen zeilen tot 18.00 uur, wat een zalige prachtige dag, ik heb veel foto's gemaakt, dus ook deze gaan weer ingeplakt worden bij thuiskomst.
Morgen vertrek ik om 9.10 uur vanuit hier (Airlie Beach) naar Cairns, waar ik om 20.30 zal aankomen.
Daar heb ik met Kylie (Australische meid) afgesproken (kamergenootje van hier) om te gaan eten en met Cassandra (Canadese meid), die heb ik ook hier ontmoet en zij gaat met mij mee naar Cape Tribulation voor 3 dagen (en wellicht pakt ze samen met mij het vliegtuig naar Darwin, maar dat wist ze nog niet zeker).
Jullie horen het: wederom een heel geslaagd verblijf hiero, en morgen weer op pad naar het volgende avontuur!
Liefs, Manon XXXX

  • 19 Oktober 2008 - 10:06

    Lies:

    Hoi schat,

    Wat zal ik zeggen? WAUW!!!
    zucht................
    Da's pas genieten..........
    Love you,
    dikke zoen en stevige knuffel van mama

  • 19 Oktober 2008 - 13:11

    Nicole:

    Hey bijna buuf,

    Fijn dat je zo aan het genieten bent! Ga ik vanaf morgen ook doen. Heerlijk naar Indonesië, jippie. Eindelijk is het zover.

    Tot later dikke kus X


  • 19 Oktober 2008 - 15:24

    Geraldine:

    Hola,
    Wat maak je toch allemaal mee! Lijkt me echt super gaaf allemaal je geniet er met volle teugen van en je haalt volgens mij alles eruit wat erin zit! You go for it girl! Leuk dat je met die meiden gaat eten en zou ook wle leuk zijn als ze met je mee gaat naar Darwin lijkt me. Ik hoor het wel weer in elk geval veel plezier nog. Dikke kus mij

  • 19 Oktober 2008 - 16:39

    Betty:

    Goh Manon wat klinkt het toch allemaal heerlijk om jaloers op te worden, ik moet morgen gewoon weer naar `t werk. Maar het is geweldig om je zo te volgen dan kunnen we er toch een beetje van meegenieten.
    groetjes Betty.

  • 19 Oktober 2008 - 17:34

    Buufffffffffff:

    hé meisie!
    Heb net al je verhalen weer bij kunnen lezen, 't klinkt echt super allemaal.
    We zijn erg benieuwd naar je foto's.....fijne tijd verder.....we missen je en doe voorzichtig....dikke kus van ons! x x x

  • 20 Oktober 2008 - 09:41

    Jeske:

    Klinkt allemaal weer top! Je hebt echt het paradijs op aarde daar ontdekt zeg! Kannie wachten om de foto's te zien! Veel plezier in Cairns!

    XXX Jeske

  • 20 Oktober 2008 - 11:46

    Eve:

    Geweldig!
    Ook ik ben benieuwd naar de pics!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 56199

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: