Pfoe.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Pfoe.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Pfoe....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 Oktober 2008 | Australië, Airlie Beach

16-10-08
G'day mates,

Nou, ik heb de nachtbus overleefd hoor! 13,5 uur in een bus zitten is geen pretje, vooral niet als je niet kan slapen in een stoel (zoals ik), maar dat maakt allemaal niet uit..
Vanochtend om 9.15 uur aangekomen in Airlie Beach, een prachtig klein kustplaatsje richting het noorden van het land.
Ik heb nu al een behoorlijke afstand afgelegd: 1850 kilometer! (van Sydney naar hier)
Als ik straks in Cairns ben heb ik maar liefts 2500 kilometer afgelegd!
De afstanden zijn hier echt abnormaal lang, ha, ha, ha.
Aangekomen in het hostel bleek dat we er pas om 13.00 uur in konden, grrrr, dus met slaapogen van hier tot Tokio het stadje ingegaan met een Ierse meid die bij mij in de bus zat: even lekker ontbeten en koffie gedronken en een stukje gewandeld.
Om 13.00 uur teruggegaan naar het hostel: een 8-persoonskamer (slik) maar goed, oordopjes doen wonderen in zo'n kippenhok.
Er zitten 2 Nederlandse dames bij mij op de kamer: 1 van 42 en 1 van 27, dus ik kan lekker Nederlands lullen.
Ben nu even achter het internet gekropen om jullie even gerust te stellen, alles is goei, ik ga zo even rondneuzen en wellicht een wandelingetje bij de lagune maken, want als ik niks doe kak ik in en zal ik als een blok in slaap vallen!
Nou, dat was ikke weer, ik ga naar buiten: stralend weer, zonnetje, strakblauwe lucht, zaaalig!
Toedels, Manon!

• 16 Oktober 2008 - 07:48

Anette:

He lief,

jij loopt zolangs de lagune, ik vanmiddah door Artis. Enige verschil,.... het pist hier van de regen !!! Dag begon goed, met man gereisd naar het centraal sation, warm croissantje gehaald, beide door naar het werk, en meteen woorden met een collega. Zit midden in een gesprek, komt hij binnen en begint meteen zijn eigen gesprek met mijn gesprekspartner. Dus ik sta op en loop weg,... waarop hij reageert: Oh was je in gesprek ??? JA DUS. Ik zei tegen hem waarschijnlijk is jouw vraag belangerijker dan de mijne dus ga je gang (oetlul). Je ziet,.... trek maar lekker met de hutkoffer door Australië, leven hier gaat gewoon dor,...hahaha
    Nou lief, tot snel.
    XXXXXXXXXXXxxjes

• 16 Oktober 2008 - 10:29

Jeske:

Pfff...kan me voorstellen dat 13.5 uur in de bus zitten niet het leukste is van deze ontdekkingstocht...maar gelukkig wel helemaal goed aangekomen op de plaats van bestelling!
    Lijkt me wel prettig om tussen het Engels door weer ff lekker in het NL's te lullen! Die Hollanders kom je ook overal tegen he!
    Nou mop...succes daar in het kippenhok!

Dikke kus Jeske

• 16 Oktober 2008 - 12:00

Eve:

Dat is ff afzien, al die uren in de bus! Maar het was weer voor een goed doel!
    Heel veel plezier en welterusten!

xxx

• 16 Oktober 2008 - 12:57

Belinda:

Ha die Manon,
    Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik stront jaloers ben. Zit met open mond jouw verhalen te lezen. Meid wat maak jij mooie dingen mee. Lieverd het is je gegund hoor, geniet er maar lekker van. Wij werken gewoon door hahaha. Doe de Ausies en Aboriginals Many Greatings from Holland..xxxBelin

• 17 Oktober 2008 - 14:43

Aris En Betty:

Ja dat valt niet mee die lange busreizen, wij kunnen ook nooit slapen ook niet in het vliegtuig.De enigste tip die ik je kan geven wat bij mij altijd helpt is een paar glazen sterke drank .Lekker dat je zulk mooi weer hebt.

Groetjes aris en betty

• 17 Oktober 2008 - 16:48

Geraldine:

He meissie!
    Kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ben je niet wagenziek geweest? Maar goed reis achter de rug en op naar de mooie plekjes!Wel gezellig dat er nederlanders bij zitten heb je idd wat te kletsen. Ben benieuwd wat je allemaal nog mee gaat maken klinkt allemaal even leuk. Hier was het vandaag ook wel lekker weer maar vanaf nu gaat het hele koud worden!!BRrrrrrr. Niks aan geniet maar lekker van het zonnetje daar, dan ga ik effe onder de zonnebank haha. Hoor je snel weer.Dikke kus