...nog even.... - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu ...nog even.... - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

...nog even....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Januari 2010 | Venezuela, Caracas

Zuid-Amerika op z’n ruigst: dat is Venezuela! De Angel Falls, Amazonewoud, Andespieken, tafelbergen èn Caribische stranden. Middenin die weergaloze natuur overnacht je bij cowboys die hun kuddes hoeden en leer je vissen van indianen. Je komt als een ander mens terug. Alle ingrediënten voor een onvergetelijke rondreis!!!

* De Andes! Drie dagen wandelen langs dorpen, akkers en bergpieken. Adem de berglucht in en ontmoet de bergewoners. Een absoluut hoogtepunt op deze groepsreis door Venezuela..
* De typisch Venezolaanse Paramo-hoogvlakte.
* De Llanos: eindeloze grasvelden waar cowboys hun kuddes hoeden. Per boot en per jeep ontdek je capibara’s, kaaimannen en misschien zelfs anaconda’s!
* Ciudad Bolivár: flaneer je een avondje mee langs de Orinoco rivier?
* Als je wilt: de hoogste watervallen ter wereld, de Angel Falls. Overweldigend!
* De Rancho San Andres in de Orinoco-delta, waar je de echte Amazone in kunt, naar dorpen van de Warao-indianen.
* Caripe, waar je duizenden vetvogels ’s avonds hun grot uit ziet vliegen. Een uniek natuurfenomeen.
* Mochima aan de Caribische kust. Zee, zon en snorkelen!

* Slapen bij cowboys In de Llanos hoeden de Venezolaanse cowboys hun vee. Je logeert bij hen in hun ‘churuatas’, de traditionele ronde hutten met palmbladerdak. De hele familie bekommert zich om je verblijf. Dat levert de leukste contacten op én is goed voor de lokale bevolking!
* Naar het onbedorven Henri Pittier N.P. Tussen de bergen, moerassen en het nevelwoud van het Henri Pittier N.P. leven honderden diersoorten. Toch komen hier relatief weinig toeristen. Houd je ogen open voor toekans, tapirs of zelfs de zeldzame quetzal!

Voor degene die het nog niet wisten: Anja en ik gaan het zuidelijk halfrond weer eens onveilig maken!
Heerlijk 24 dagen naar Venezuela!!! Van 09-01-2010 tot 01-02-2010....tussen de 30 en de 35 graden....wat hebben we het toch slecht, ha, ha, ha.
Hopelijk ondervinden we geen gedoe ivm de sneeuwval en kunnen we zaterdagochtend gewoon op tijd vertrekken vanaf Schiphol voor onze vlucht naar Madrid (08.00 uur), waar we over zullen stappen op een vliegtuig naar de hoofdstad van Venezuela, Caracas.
We nemen het zekere voor het onzekere en overnachten vanavond op Schiphol in het Sheraton-Hotel (als we het doen, doen we het goed!), want voor hetzelfde geld zijn de wegen naar Schiphol ondergesneeuwd en missen we het vliegtuig door files enzo...

Helaas schijnen de internetmogelijkheden niet echt voor het oprapen te liggen daaro, dus jullie zullen het met wat minder berichten moeten doen dan jullie gewend zijn van mij.
Tot over 24 dagen!!!!! Liefs, Manon

• 08 Januari 2010 - 12:42

Anette:

He pop,

verstandige keuze om op Schiphol te slapen. Je vakantie, en de voorpret is meteen begonnen!! Ik ga va het weekend sneeuwballen gooien, terwijl jij je met factor 30 insmeert, ach verschil moet er wezen,...hahaha.
    Nou, dikke X

• 08 Januari 2010 - 17:11

Belineke:

Hoe lieverd,

Heel veel plezier, suc6, genot, lol, natuur, zon, cultuur en bovenal geniet van jullie avontuur. Dikke knuffel van Belin
    enne de Dar bestaat ff niet meer hahaha

• 08 Januari 2010 - 23:51

Bob:

Hey Manon,

Sheraton....doe maar:) (Kan je zien waar het geld zit)

Klinkt erg goed wat je allemaal gaat zien daar. Doe voorzichtig (zal je ook wel van oma te horen krijgen) en vooral veel genieten!!!

Bobbeltje

• 10 Januari 2010 - 10:06

Aris En Betty:

veel plezier we volgen jullie gr aris en betty

• 13 Januari 2010 - 20:38

Belineke:

Ha meisie,

Kan alleen maar zeggen 30 GRADEN !!!!!!

Belin