03-05-2005 - Reisverslag uit Nazca, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 03-05-2005 - Reisverslag uit Nazca, Peru van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

03-05-2005

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Mei 2005 | Peru, Nazca

Ben ik weer! Kan er geen genoeg van krijgen om jullie op de hoogte te houden van mijn reis!
Ik zag dat opa en oma nu ook weten hoe ze een berichtje moeten plaatsen,hartstikke leuk!

Nou, daar gaan we dan weer.

Gisteren (02-05-2005) weer een kei toffe dag gehad.
06.15 uur opgestaan, met krampen in mijn buik, ja het was zover, je kunt er de klok gelijk op zetten hoor, iedereen wordt gevloerd met de slingerschijt.
In Egypte noemen ze dat de vloek van de farao, en hier zal het wel de vloek van een of andere natuurgod zijn.......
Gewoon veel lauwe cola drinken, dan gaat het vanzelf over.

07.30 uur in de bus op weg naar de Ballestas Eilanden.
Aangekomen in het kleine haventje duurde het even voordat we aan boord konden van de speedboot, maar dat gaf mij weer even d gelegenheid om het toillet te bezoeken en een windjack aan te trekken.
Het was behoorlijk fri en er hing een behoorlijk dikke mist.
Desalnietemin met goede moed in de boot gestapt, die na een kleine 5 minuten varen rechtsomkeer maakte, omdat de motor een vreemd geluid maakte.
We werden overgeladen naar een andere boot, die naar mijn mening veel meer rare geluiden maakte en toch een zeer sterke diesellucht verspreidde, maar goed!
Na zo´n 20 minuten varen stopten we bij een eland om La Candela te bezichtigen.
Dit is een soort van Nazca'lijn in de vorm van een kandelaar. Deze afbeelding bevond zich op de helling van het eiland en is echt meters groot, heel appart.
Uiteraard even een ´Kodak'momentje en toen door naar de Ballestas eilanden.
Dit zijn beschermde rotseilanden - leefgebieden van duizenden, maar dan ook echt duizenden soorten vogels, zeehonden en zeeleeuwen.
Dit was zoooo gaaf!!!
De zeehonden en - leuwen hadden ook jonkies, van die kleine dikkertjes waar de vetrolletjes van ziet zitten, schattig.
Je keek je ogen echt uit, ik heb nog nooit zoveel vogels bij elkaar gezien als hier, wauw!
We hebben daar zo´n 1,5 uur rondgevaren en dit was echt genieten geblazen, er zwommen zeehonden om en onder de boot, echt van die ´show-pikkies´ die even wilden laten zien wat ze allemaal konden, schitterend en zo dichtbij.

Terug in de bus, was het weer ´dallas´ met mijn buik en toen er onderweg een stop werd gemaakt bij een wijnboederij ben ik lekker buiten in de schaduw gaan zitten in het gezelschap van een klein vroilijk Peruaans mannetje die mij tekst en uitleg gaf over de omgeving. Wel in het spaans, dus de helft heb ik niet begrepen, hi, hi.
Hup, weer de bus in op naar onze volgende stop, de fata morgana van Ica.
We reden via de woestijn en zijn tientrallen meters hoge zandduinen, een plaatje!
En jawel hoor, in the middle of nowhere was daar dan de fata morgana, het was nret een sprookje van 1001- nacht.
Aldaar geluncht, wel simpel gehouden vanwege mijn buik...
Vervolgens splitste de groep zich op, de ene helft ging met een zandbuggy de woestijn in en de andere helft kon gebruik maken van het zwembad van een nabijgelegen hotel.
Daar lag ik dus lekker te bakken in de zon, jongens het is hier echt bloedheet!!!
Even gedoucht en toen ben ik een wandeling gaan maken in de omgeving, schitterend.
Een meer met daaromheen groen, groen, groen en dan die immens hoge zandduinen.
Rond een uur of 16.30 zijn we weer de bus ingestapt om onze weg te vervolgen naar Nazca.
Via de Pan American Highway eerst doior de woestijn en toen door de bergen.
Om 19.30 uur waren we in ons hotel, wederom een plaatje van een stekkie.

03-05-2005.
Vanochtend om 06.45 uur op, lekker ontbeten (het gaat weer iets beter met mijn buik) en toen zouden we eigenlijk de vlucht over de welbekende Nazca-lijnen gaan maken, maar omdat het zo mistig was hebben we het programnma even omgegooid.
We zijn net terug van de Chauchilla begraafplaats, een paar kilometer buiten Nazca.
Hier zijn over een onmetelijk terein verschillende graftombes gevonden met mummies.
Heel appart om te zien, de mummies zitten in een foetus-houding helemaal ingepakt in textiel en katoen.
Huh hoofd komt boven de doeken uit en je ziet de haren nog zitten.
Daar een rondleiding gehad van een gids, heel intressant.

Nu zitten e dus in het internet cafe te wachten totdat we met het vliegtuigje ( zo´n klein Cesna - Flying Docters ding) de lucht in kunnen, het is nu 12.00 uur en over een half uurtje is het zover, spannend.
We gaan dus de Nazca-lijnen bekijken, de pré-Inca beschaving, de Nazca´s hebben deze afbeelingen in de woestijn gemaakt.
Je vind er afbeeldingen van een kolibrie, een aap, een uil en geometrische figuren.
Niemand weet tot op de dag van vandaag wat nu de eigenlijke bedoeling is van deze afbeeldingen.
Er bestaan verschillende theoriën, de een zegt dat het ze in verbinding staan met de sterren, de andere zegt dat het een soort landkaarten zijn om ondergrondse waterstromen aan te geven en weer anderen zeggen dat buitenaardse wezens deze afbeeldingen hebben geplaatst in de woestijn.
Mij maakt het allemaal niet uit, ik stap straks in dat vliegtuigje en ga er van genieten.

Jullie horen mij weer snel!
Dikke zoen en heel veel liefs van mij voor jullie allemnaal! XXX Manon

  • 03 Mei 2005 - 17:52

    Geraldine En Marcel:

    he wijffie!!!
    Het klinkt allemaal super goed, de reis is wel het wachten waard geweest dus! Hoop dat je veel fotos maakt dan kunnen we een beetje meegenieten van je avontuur.Lijkt me echt gaaf om dat allemaal mee te maken hoor. Hoop at je je weer een beetje beter voelt we horen je snel weer. Dikke kus van ons

  • 03 Mei 2005 - 18:24

    Lies:

    Hoi lieverd, wat een avonturen beleef jij zeg!!
    Geweldig!! Ik heb de hele middag op jouw bericht gewacht; toen het zover was gooide ik jou bijna ergens uit. Ik heb een noodstop/computer-uit gemaakt en heb je met (telefonische) hulp van Pedro weten te redden. Dat was mijn avontuur vandaag.
    Dus schat, blijf doorgaan met zo te genieten. Beterschap met jouw buik,
    dikke kus van mama

  • 03 Mei 2005 - 20:00

    Je Zussie+aanhangseltje:

    En heb je nog geen geinig Peruaantje gezien?! Hihihi! Je weet maar nooit, zo'n leuk bosmannetje!! We missen je wel hoor!! Geniet er lekker van, en poepse! Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 56443

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: