Jetlag....... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Jetlag....... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Jetlag.......

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Januari 2007 | Indonesië, Sanur

Hajo!

Allereerst wat huishoudelijke mededelingen;
De hotmail werkt niet, dus als jullie berichtjes hebben gestuurd: ik blijf het proberen, maar....ach Bali.
Dan: Marcel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van!

Gisteravond op de brommer gestapt en met zijn viertjes (Herman, Anna, een huisvriend en ik) naar een restaurantje gereden.
Daar een pizzaatje genomen (ja, ja, ik weet het; ik zit in Bali...)
Na het eten lekker gaan cruisen op de brommer door allerlei straatjes, beetje sightseeing, zo grappig: Herman kent hier de weg inmiddels op zijn duimpje.
23.00 uur thuis en na een uurtje mijn bed ingedoken.
Om 05.00 uur weer wakker en tot half twaalf liggen luimen, echt zwaar irritant hoor die jet-lag, bah, bah. Ik had echt van die kikker-ogen toen ik opstond....charming....
Toen zijn Herman en ik gaan lunchen in Sanur (lekker soto gegeten in zo'n eettentje langs de weg).
Ook heb ik een kijkje genomen in het atelier waar de kleding wordt gemaakt (Herman's werk) leuk om te zien waar hij nu mee bezig is.
Hup, weer op de brommerd gestapt (mijn rug verbrand..uiteraard, ha, ha) Toen weer richting Legian gereden (daar woont Herman) en onderweg een kakkatoe gekocht!
Herman heeft een stuk of 20 vogeltjes in kooien hangen, maar een kakkatoe had hij nog niet!
We hebben hem Tinus Tussengas genoemd (met dank aan ome Ron ;).
Tinus in een geimproviseerd kooitje gedaan,doek eromheen en op de brommerd naar huis.
Tinus voelt zich inmiddels helemaal thuis, hij lult tegen zichzlf in de spiegel en vind het zalig om te kroelen, kei-leuk!
Vervolgens weer de zee ingedoken, alleen is het geen rustig duikje dat je hier neemt: echt woeste golven!
Per jaar komen hier ook een man of 50 a 60 om in de zee (voornamelijk overmoedige toeristen).
Ik kiek wel uut heur! Ha ha, echt gaaf! Ben blij dat mijn bikini strak zit (net een rollade, laat ik maar eerlijk zijn) maar ik raak hem niet kwijt in de zee, ha, ha!
En als je dan die zon onder ziet gaan, supermooi!
Anna had lekker gekookt, dus nu zit ik uit te buiken en even te schrijven, Herman ligt te snurken op de bank en Anna is met Tinus aan de gang.
Morgen gaan we naar Tanah Lot, ik ben daar 3 jaar geleden ook geweest: het is een tempel gebouwd op een rots die boven de zee uitsteekt.
Met eb kun je er bij komen (je kunt niet in de tempel komen, mogen alleen monniken komen) en met vloed is het echt zo'n sprookjesaangezicht.
Bussen met touristen komen hier foto's maken als de zon onder gaat, erg mooi.
Vanavond gaan we, als het goed is, nog even stappen, bandje kijken, biertje drinken etc.
Nou, jullie lezen het: ik heb het hier wel naar mijn zin!
We gaan volgende week een paar dagen naar het noorden van Bali: snorkelen (hopelijk met de dolfijnen!) ik heb een onderwatercamera gekocht, dus....
Maar zover is het nog lange niet, nog lange niet!
Jullie horen van mij, toedels! XXX Manon