PAPA!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu PAPA!!!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

PAPA!!!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Oktober 2008 | Australië, Brisbane

Helleu allemaal!

Gisteren wederom een lange rit gehad van Coffs Harbour (snik, snik: het was zooo leuk daar) naar Brisbane.
Kwam om 23.30 uur in het hostel aan (best een bagger ding: kei-harde muziek vanuit de kelder, zatte pubers op de stoep, kuil in mijn bed....pfoe, best heavy als je 7 uur in een bus hebt zitten garen!)
De sleutel lag onder de deurmat en mijn kamer was nummer 26.
Doe de kamerdeur open, zie ik om de hoek 2 harige benen (denk nog bij mezelf: goh, die meid moet haar benen maar weer eens scheren) staat er een Vietnamees op van het stapelbed! Ben ik ipv op een meiden-kamer op een gemengde kamer gezet, ha, ha, ha, is toch om je rot te lachen!? (of niet, na een vermoeide busreis...).
Anyway: Ton (zo heet hij) is een rustige jonge jongeman die (gelukkig) geen feestbeest is en om 00.15 gaan de lampen uit en val ik in slaap.
Erg onrustig geslapen (was denk ik toch wat nerveuzer dan ik dacht) om 06.00 uur alweer wakker, heb maar een boekje zitten lezen en om 08.00 uur ben ik onder de douche gestapt.
Papa zou na 09.00 uur naar mijn hostel komen, dus ik stond om 09.00 uur al mijn 3e sigaret te roken op de stoep.
Vervolgens moest ik van de zenuwen weer plassen (off course) en toen ik van het toillet de hal op kwam lopen zag ik papa de receptie in komen lopen!
Ben hem jankend om de nek gevlogen! Na 8 lange jaren eindelijk weer papa...gewoon naast me! Ben er nu (18.45 uur) nog steeds helemaal van de wap van.
Het voelde ook meteen helemaal goed en happy en fijn en leuk en, ja alles!
Kan het niet uitleggen...heb er geen woorden voor, schiet nu weer vol terwijl ik achter de computer in een internetcafe zit...
Papa.
Knuffel, knuffel, kus, kus en weer een knuffel en niet meer loslaten!
Papa!
Samen met Yvonne (zo raar dat we nu aan de andere kant van de wereld samen zijn) de auto ingestapt en naar een uitkijkpunt gereden waar we zicht hadden op de stad Brisbane, erg grote stad (2 miljoen inwoners) en daar sta je dan met je papa, glimlach van het ene oor naar het andere.
Daarna naar de Botanic Gardens gereden en daar heerlijk gewandeld.
Toen een hapje gegeten in een van de Food Courts (logisch...ha, ha) en toen zijn we nog wat wezen drinken op een terras aan het water, zalig zitten klessebessen...wat ben ik gelukkig.
Yvonne en papa hebben me net afgezet bij mijn hostel (ze hebben een afspraak vanavond) en aangekomen in mijn kamer is er weer een mans-persoon bijgekomen in mijn kamer (ben nu in de minderheid) ik heb hem nog niet gezien, maar volgens mij is het een echte surf-dude 8) want er staan 2 surfplanken midden in de kamer, er hangt een wet-suit aan de deur, dus.....we wachten af!
Morgen komt papa me om 08.00 uur ophalen bij het hostel en ga ik met ze mee naar het huis waar zij wonen, daar kan ik op een kamer blijven logeren.
We hebben morgen een echte Aussi-BBQ bij vrienden van papa en Yvonne.
Papa moet welliswaar maandag gewoon weer aan het werk, maar dat maakt niet uit, hij komt weer terug en ik kan daarna weer aan zijn been aan hangen!
Vandaag was echt een superfijne dag! Ik had ook niet anders verwacht, maar goed ;)
Happy, happy, happy as can be, dus als die mannen vanavond liggen te snurken op MIJN kamer: F%#K IT, morgen ben ik weer weg!
Nou, jullie zijn weer op de hoogte, ik ga zo lekker een happie eten in de stad en dan duik ik er vroeg in, want ik heb vancht geen oog dicht gedaan.
Dag lieve allemaal! Ik meld me later weer, over en uit. :) :) :)


Oh, ja: PS. Anja vroeg me of ik niet af en toe only the lonely ben, nu ik zo alleen aan het reizen ben:
Wees gerust, daar krijg je hier geen tijd voor, ha, ha, ha.
Het zijn overwegend jonge lui die hier aan het backpacken zijn (ik hoor echt bij de 'oudjes', ha, ha) maar ik vermaak me prima!
In Coffs Harbour bijvoorbeeld, zijn we eigenlijk alle dagen van de cursus (5) met onze fellow class-mates wezen uit eten, lunchen, borreltje pakken etc. en heb ik een avond lang bij hun in hun hostel aan tafel gezeten om foto's te branden van duiken in de oceaan, dus ik vermaak me prima hoor!
En als ik 's avonds niet ga uit eten, koop ik wat voedsel bij de supermarkt en kook ik in hostel (niet te vaak, natuurlijk: ik heb vakantie! Maar de echt backpacker kan niet elke avond uit eten, dat staat hun budget natuurlijk niet toe, dus af en toe koken moet) en dan schuif je gewoon bij elkaar aan tafel en maak je een praatje hier, een praatje daar, erg gezellig allemaal! Dus: No worries, mate, Manon vermaakt zich wel! XXXXX

  • 04 Oktober 2008 - 08:05

    Pjotterke:

    Hoi Manona,
    Wat fijn om dit alles mee te maken voor je. Ik ben hardstikke blij voor je en ook voor je vader natuurlijk. Koester deze momenten want ze zijn erg kostbaar. Ik geniet van jouw verslagen, heerlijk.
    Met mij gaat het in kleine stapjes steeds beter en dan zie je maar weer dat onkruid niet te verdelgen is. Geniet maar lekker en Alina en ik volgen je wel.
    Lieve groetjes uit Nijmegen.

    XXXXXXXXXXXX Pjotter

  • 04 Oktober 2008 - 11:24

    Kim:

    Hey Manon! fijn dat jullie herenigd zijn,ik kreeg er kippenvel van..
    geniet van elkaar.

    liefs kim

  • 04 Oktober 2008 - 11:43

    Katinka:

    Honey ik leef zo met je mee! Wat een tearjerker! Mweaaaaaaaaah! Geniet volop van paps en doe hem de groeten! Dikke knuf

  • 04 Oktober 2008 - 16:01

    Eve:

    Snotter, snotter, ik (weekhartig als ik ben) zit natuurlijk weer mee te snotteren! Ik vind het super voor je, dat je na al die jaren eindelijk je paps weer kan knuffelen!
    Geniet van elkaar!

    xxxxxxxx

  • 05 Oktober 2008 - 17:18

    Buuf:

    wat geweldig zeg!!!!!Ik kan me helemaal voorstellen hoe gelukkig je nú moet zijn...helemaal super!!!!geniet er van meisie...veel plezier verder

  • 05 Oktober 2008 - 17:54

    Geraldine:

    He meissie!
    Wat ik ben zo blij voor je dat je michel hebt gezien en dat het alles was wat je hoopte!! Super gaaf nou jou reis kan zo te horen al niet meer kapot! Snap dat je er helemaal stuk van bent is ook wel normaal na zoveel jaar. Ik ben echt kei en kei blij voor je en geniet er maar met volle teugen van. Ook fijn dat je daar gaat slapen dan kun je er nog wat meer tijd met je pa doorbrengen. Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben samen.
    Ik las trouwens ook dat je je Padi gehaald hebt ook super gaaf nu kun je lekker gaan duiken en ik geloof idd dat dat super is... als je geen haaien tegen komt!hahahaha. Ik heb nu wat minder vaak de pc aan want we zijn natuurlijk in nederland en vanaf aankomende vrijdag ben ik(ja ja ik ben niet wijs dat weet ik en jij nu toch ook onderhand wel) weer aan het werk hahaha. Ik hou de mailbox in elk geval in de gaten. Hele dikke kus geniet van alles en de groetjes aan michel.

  • 05 Oktober 2008 - 20:27

    Sanneke:

    Hoi lieve zus,

    ik wou dat ik bij je kon zijn.... :)

    Love you...

  • 06 Oktober 2008 - 07:05

    Nicole:

    Hoi Manon,

    Zit met kippenvel je verhaal te lezen, ik vind het zo fijn voor je! Na 8 jaar je papa weer zien, geniet er van!

    xxxnicole

  • 06 Oktober 2008 - 07:44

    Jeske:

    Nonnie! Wat ben ik blij dit te lezen! Je papa weer in je armen en weer eens samen bijpraten! Geniet ervan met volle teugen!!
    Hahahaa...dat heb jij weer...een paar snurkende en harige mannen op je kamer! Hou ze in de gaten hoor!
    Nou mop...fijn om te horen dat alles goed is en je volop geniet!

    Dikke kus Jeske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 56598

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: