07-10-08 ...nog steeds bij papa! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu 07-10-08 ...nog steeds bij papa! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

07-10-08 ...nog steeds bij papa!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Oktober 2008 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het warme (34 graden), zonnige Down Under.
Zaterdagavond heb ik geen oog dicht gedaan: de surf-dude lag bovenin het stapelbed, ik onderin en met elke beweging die hij of ik maakte schommelde het bed heen en weer en kraakte het enorm.
Ben dan ook heel vroeg opgestaan en onder de douche gesprongen, papa een berichtje gestuurd dat ik helemaal klaar was om opgehald te worden, wilde daar weg! Ha, ha, ha.
Rond 08.00 uur waren papa en Yvonne er.
We zijn naar het huis gereden waar zij logeren: echt supergaaf, een heel groot huis, paar hectare land eromheen, kippen, hond, papgaaien in de bomen, super.
We zaten buiten gezellig te kletsen toen Trish (de gastvrouw) ineens aan kwam rennen: Snel, snel pak je camera!
Uh? Wat is er dan?
Een koala! Een koala!Ik snel mijn camera gepakt, de telelens er op gezet (ging er van uit dat die koala in een van de eucalyptusbomen zat achter op het terein) komen we daar aanlopen, zit daar een kleine, grijze, fluffy koala op de grond!!!!!
Er zijn gewoon Australiers die hun hele leven nog nooit een wilde koala hebben gezien, ik ben hier net mijn 3e week ingegaan en er zit er gewoon 1 op de grond!!!!
Heel voorzichtjes dichtbij komen, fototoestel erbij, foto's maken (close-ups!!!!) zoooo schattig.
Ja, zegt Trish, maar volgens mij is er iets niet goed met Teddy (de koala) want hij zou nu onderhand toch echt de boom in moeten klimmen...maat Ted bleef op de grond zitten....we konden gewoon helemaal bij hem komen.
Er was dus iets mis met deze kleine fluffy-beer.
Trish heeft Ted in met een handdoek opgepakt en in een kooi gedaan.
Toen heeft ze het koala-hospital gebeld, die zouden met een uur Ted op komen halen (want ze woont echt op het land, niet in een stad of suburb)
Hier in Oz zijn dieren beter af in de gezondheidszorg dan de mensen, dus.....
Nou, dat was dus mijn eerste encounter met een koala-beertje, zoooo zielig! Ik ben maar bij hem gaan zitten in de schadus, arm klein ding, beetje klessebessen.
Ze hebben hem opgehaald en denken dat hij iets aan zijn nieren heeft, daar kan hij aan geholpen worden.
Als hij dan opgeknapt is komen ze hem weer terug naar het land van Trish brengen om hem daar weer uit te zetten in de eucalyptusbomen.
(Desalnietemin heb ik wel prachtige foto's van een wilde koala, wie kan dat nu zeggen!). Hopelijk knapt hij op.

Dat was dus mijn koalaverhaal ;) en :( tegeloijk dus.
Daarna werd de BBQ aangestoken, vlees erop, flesje bier erbij voor papa en mij en onze buik rond gegeten.
Zo grappig dat we nu aan de andere kant van de wereld met zijn tweetjes aan een tafel zitten te drinken en te kletsen!
Kierayn belde nog even op, mijn lieve kleine man, heeft ook nog even met 'opa' aan de telefoon gezeten.
Kierayn belde een paar dagen geleden al op of ik al koala's had gezien en nu kon ik hem dus in geuren en kleuren vertellen wat er in de achtertuin zat!
Mijn logeerkamer is 1000 keer beter dan het hostel, ha, ha, lekker groot 2-persoonsbed, dus na het eten lekker naar bed gegaan, alleen erg kut geslapen....zoveel indrukken ook allemaal, papa, koala...
Papa moest gisteren gewoon weer werken, dus ik en Yvonne hebben de hele ochtend op de veranda koffie ziten drinken.
Er vliegen echt superveel papagaaien rond daar, rode, blauwe, groene vogels, kukabarra's (geen idee of ik het goed spel, maar dat zijn echt supergave vogels!) rare eenden met hun kuikentjes die door de tuin aan het wandelen zijn, kippen die de mooi aangelegde perkjes van Trish compleet lopen te mollesteren (je moet ze echt met een stok wegjagen, ha, ha) wat een zalige plek is het daar! Zo rustig (en ook weer niet: bij zonsopgang is het een concert van vogels!)
Voor de rest heb ik gisteren een beetje in het zwembad gedobberd (het water was gewoon warm) en dat was het.
Om 19.00 uur kwam papa weer thuis en hebben we tot 22.30 uur zitten klessebessen buiten.Ben helemaal aan het genieten hier, papa en ik...down under, ha, ha.
Ik ben trouwens nog net op tijd ook, want papa en Yvonne vertrekken 20 oktober naar Londen, dus....en dan kunnen Sanneke, Lotte en Kierayn hun opzoeken! Scheelt natuurlijk een slok op een borrel: een ticket naar Oz, of een ticket naar Londen ;)
Zo fijn dat ze die kant op gaan, nu kunnen we elkaar tenminste weer opzoeken!
Maar de komende dagen ben ik dus nog even bij paps.
Yvonnen en ik zijn vanochtend om 7.30 uur meegereden met Trish naar een nabijgelkegen dorpje om wat boodschappen te doen en om achter het internet te kruipen. Trish is naar haar werk en wij pakken straks een taxi en een bus om weer terug te komen naar huis.

Ben nu eigenlijk wel een beetje uitgeluld, volgens mij heb ik niet echt veel nieuws meer, behalve dus dat ik enorm aan het genieten ben van alles.
Ik blijf hier dus nog een paar dagen en dan ga ik door nar Hervey Bay met de bus (ik zorg er wel voor dat ik wel weer gewoon in een YHA hostel terecht kan daaro ;) ) en dan blijf ik daar een paar dagen om naar Fraser Island te gaan: het grootste zandeiland ter wereld, met prachtige bush-bush, meren, dingo's en weet ik veel wat nog meer: schijnt er prachtig te zijn.
Ik kan nu ook met een gerust hart weggaan bij papa, omdat ik weet dat hij straks in Londen zit en ik hem gewoon op kan zoeken als ik daar zin in heb.
Hele geruststelling, want ik denk dat ik het heel erg moeilijk had gehad, als ik nu verder was getrokken en ik niet zou weten wanneer ik hem ooit weer zou zien.
Yep, dit is echt een super-trip! En dan moet (buiten papap om) het mooiste nog komen; Het noorden (rainforest) en de Outback!!!
Ik ga de oostkust nu natuurlijk wel wat sneller doen, omdat ik een beetje lang ben blijven hanen in Sydney en Coffs en nu bij papa, maar gaat allemaal helemaalgoed komen!!!!! Ik hou jullie op de hoogte! Kweetniet of ik nog hier in Brisbane achter de pc kruip (omdat we zo ver van de bewoonde wereld afzitten) maar geen nieuws = goed nieuws, so...

Dag lieve allemaal, bedankt voor jullie lieve berichtjes! XXXXXX Manon

  • 07 Oktober 2008 - 05:01

    Gert-Jan:

    Fijn dat je het zo goed maakt en heel erg fijn dat je je pa hebt kunnen zien. Geniet er maar van.

    Wat ik nog wilde zeggen over je walvis avontuur:

    ME VERY, VERY JEALOUS!

  • 07 Oktober 2008 - 05:02

    Aggi:

    Hee wijffie, keimooi zoals het allemaal gaat, eindelijk zie je je vader weer na al die lange jaren. Zijn de zenuwen nu een beetje bedaard? Zal toch best moeilijk worden om verder te reizen, daar je natuurlijk zoveel bij te praten hebt, maar dat kan dus later ook in Londen. Komt allemaal goed!! Ik lees je avonturen met een glimlach, vooral omdat het voor mij is alsof jij dus een ster bent uit 1 van die aussie series. Of het nu een ontroerend weerzien is of een aflevering van wildlife. COOL!! Blijf vooral heel veel genieten en beleven. Ik volg je. Take care, Aggi XXX

  • 07 Oktober 2008 - 06:39

    Geraldine:

    He meissie!
    Ik vind het zo fijn dat je zo geniet, super dat je vader naar London gaat. Blijft hij daar wonen dan? Ik dacht al dat jullie niet dicht bij de bewoonde wereld zaten maar wel leuk toch wat van je te horen nu!! Geniet er lekker van en idd je hebt nog een aardige reis voor de boeg! Tot snel dikke kus van mij

  • 07 Oktober 2008 - 11:51

    Jeske:

    Wow..wat klinkt het allemaal toch weer geweldig! Zie het allemaal echt voor me! En genoten zo met papa! en natuurlijk niet te vergeten de koala!! Arm beesje!
    Nou meid...op naar de volgende bezienswaardigheden!

    Dikke kus Jeske

  • 09 Oktober 2008 - 12:59

    Geraldine:

    Hoi meissie!!
    Hoe is het nu daar? Je bent waarschijnlijk nog bij michel en zal van de week wel doortrekken. Ik wou je ff vertellen dat ik net een reisje naar heb Bali geboekt! We vertekken 7 januari tot 23 januari. Heb effe je oude reisverslagen doorgelezen om een idee te krijgen. Nou dat wou ik effe kwijt mis het wel dat ik niet effe zo langs kan wippen maar ja die paar maanden kunnen er ook wel bij toch haha. Hoor je snel weer hele dikke kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 56590

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: