Jullie even op de hoogte brengen! - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Jullie even op de hoogte brengen! - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Jullie even op de hoogte brengen!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Mei 2006 | Thailand, Phitsanulok

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, even voor de goede orde om jullie niet al te ongerust te maken: ik ben nu inderdaad op weg naar het Noorden en er zijn hier inderdaad verschillende landslides geweest de afgelopen dagen met zo'n 30 doden en vele, vele mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt.(erg veel regen)
De groep die een dag voor ons op schema ligt heeft om moeten rijden om niet in deze ellende (lees; modder etc. geen gevaar voor eigen leven) terrecht te komen, maar zoals het er nu naar uitziet kunnen wij wel zonder problemen dat gebied doorkruizen.
Vandaag heeft de zon de hele dag weer geschenen (en dan is het zoooooo heet) dat het regenwater heel snel verdampt, waardoor de wegen wel begaanbaar zijn.
Vooralsnog hoeven jullie je geen zorgen te maken.

Goed, waar waren we gebleven: Nadat we de River Kwai aangedaan hadden zijn we de dag erop naar Bangkok gereden, dit is echt een mega-grote stad, met de oppervlakte van ons Gelderland, je weet niet wat je ziet als je daar doorheen rijdt, een verkeer van hier tot Tokio en zoveel gebouwen!
23-05-06 zijn we naar de Floating Market gevaren in een bootje, geweldig! We zaten met zo'n 6 man in een soort longtailbootje en we voeren door allemaal kleine kanaaltjes, langs allemaal houten huisjes op palen, heel leuk om te zien.
Toen kwamen we dus aan op de Floating Market, de naam zegt het al; een drijvende markt, allemaal bootjes met mensen en hun handelswaren.
I vroegere tijden ruilde men hier zijn spullen, er werd niks met geld betaald, had jij bananen en wilde je rijst dan ruilde je dat met een ander.
Nu is het een groot toeristengebeuren, maar desalnietemin erg gaaf om mee te maken.
's Middags zijn we met een ander bootje over de Chao Praya rivier gaan varen, deze rivier vindt zijn oorsprong in het noorden van Thailand en mondt uit in de Golf van Siam, iets van 370 kilometer lang, ook zijn we weer door de klongs van Bangkok gevaren (de kleine kanaaltjes van Bangkok). Hier heb ik vissen gevoerd, echt honderden vissen die boven op elkaar doken om brood te bemachtigen! Ook heb ik verschillende varanen (van die groet leguaan-beesten) de kant op zien klimmen, damn wat een grote beesten, die lopen dus zo de huizen van de mensen die aan het water wonen binnen.
Zul je hebben, zit je gezellig TV te kijken, loopt er zo'n monster langs je salontafel; HOI!
Terug naar het hotel gegaan om me op te frissen en vervolgens voor een avondvullend programma naar een mega-hotel-theater-restaurant in het centrum gegaan.
Wederom een fantastisch diner gehad (het is weer zo'n reis waar je 10 kilo zwaarder van wordt...wat een eten zeg!) een lopend buffet van anderhalve kilometer.
Dit hele gebeuren word opgeleukt door een Thaise Elvis, inclusief bakkebaarden, je weet niet wat je zag! Ik heb helemaal bl;auw gelegen van het lachen en serieues dat die man was: wiegende heupen, zwaaiende armen, trillende bovenlip, schitterend.
Na het eten het Calypso-theater ingegaan voor een show met omgebouwde mannen: nou daar lipen me toch een stel ' lekkere wijven' bij!!!
Ik heb echt genoten van deze voorstelling, cabaret, dans, kostuums fantastisch!

24-05-06 Weer vroeg op om naar China Town in Bangkok nog steeds, de Gouden Bouddha van 5500 kilo puur goud te bezichtigen, vandaaruit de bloemenmarkt opgelopenen toen richting Grand Palace (Koninklijkk Paleis) en de Emerald Bouddha, hier moest je gekleed zijn in lange broek en bedekte schouders, tering tieten wat hebben we lopen zweten!
Wel schitterend allemaal hoor, allemaal gouden daken, schitterende beelden, wandschilderingen, ja de moeite waard.
Voor de lunch zijn we naar Bayoke Sky Tower gereden, dit is het hoogste gebouw van Bangkok (89 verdiepingen).
De lunch wachtte ons op de 77e verdieping, leuk....vooral als je hoogtevrees hebt zoals ik.
Maar ik ben een bikkel en wil alles proberen,dus ben ik ingestapt.
De lift gaat 240 meter/ minuut en binnen een mum van tijd waren we boven.
Je voelde het gebouw gewoon heen en weer gaan, jongens, niet gezond hoor, voelde me er totaal niet prettig bij, maar heb me niet laten kennen (dat kwam ook door de schalen met verse sushi die me riepen.....)
Na de lunch weer de lift ingestapt om naar de 89e verdieping te vliegen, waar een ronddraaiend terras je de skyline van Bangkok laat zien: met knikkende knieen mezelf aan de railing vastgehouden, een paar foto's gemaakt 9anders geloven jullie mij misschien niet dat ik daar daadwerkelijk heb gestaan) en na 1 rondje te hebben gedraaid weer als een gek die lift ingesprongen om vervolgens naar de begane grond terug te keren en een sigaret op te steken: NICOTINE!!!
Oh, ja: je mag verdomme nergens roken! Je moet dat echt buiten op een bankje gaan zitten waar een asbak bijstaat 9ook geen peuken op de grond gooien, want dan riskeer je een boete van 2000 baht).
Dit houdt ook in dat ik vandaag pas mijn 2e pakje sigaretten heb opengemaakt.
Na de lunch in dit gebouw terug naar het hotel.
Daar lekker aan het zwembad gelegen en 's avonds met een Dinner Cruise over de Chao Praya Rivier gevaren, erg leuk!
Je zit dus boven op het dak van een soort mini-love-boat waar je gaat eten, ja, weer eten.....

25-05-06.
vanochtend konden we ' uitslapen' dat wil zeggen, om 07.00 uur opstaan voor een zeer lange reis naar het noorden.
Ik ben net aangekomen in Pitsanuloke en het is nu 18.00 uur, om 17.00 uur vertrekken we in riksja's (bakfietsen0 naar de Morning-Glory-Groente-Show (ze zetten daar waterkers in de fik, wat metershoge vlammen maakt) en daarna gaan we naar een lokaal drijvend restaurant op de Nan-Rivier om weer te eten.....
Morgen staat ons weer een lange busreis naar Chiang Rai te wachten, ik hou jullie op de hoogte.
Genoeg geluld nu!
Bdankt voor jullie berichtjes! Teflon Don, Pamela, geweldig dat jullie ook op mijn site staan!

Heel veel liefs, Manon XXXX

  • 25 Mei 2006 - 11:21

    Geraldine En Marcel:

    Hehe gelukkig bericht van je jahoor je kent me ik was me natuurlijk al zorgen aan het maken over je maar ben heel blij dat alles goed is!! Spannend wat je allemaal al gedaan hebt en je gaat vast en zeker nog kei veel leuke dingen zien en doen. Wacht met smart weer op je volgende bericht. Doe rustig aan meissie en maak genoeg fotos. Veel plezier nog dikke kus van ons

  • 25 Mei 2006 - 11:51

    Lies:

    Ik sluit me bij Geraldine aan; blij te horen dat het goed met je gaat en dat je nog steeds aan het genieten bent.
    Gemes van mama

  • 25 Mei 2006 - 13:21

    Deertje:

    Goed te horen dat alles goed met je gaat! Ben heel benieuwd naar de foto's.. Geniet lekker wiefke..dikke kus Deer

  • 25 Mei 2006 - 14:27

    Eve:

    Fijn dat het met jou in ieder geval goed gaat! En ik krijg behoorlijke honger van je berichten!! Veel plezier verder en smakelijk eten!!!!
    xxx eve

  • 25 Mei 2006 - 18:06

    Buuf+bart:

    Hé buufke,inderdaad begon me zorgen te maken,zag je al met je zwemband in die overstroming....ma ja gelukkig is alles goed.we hebben eerder geprobeerd te reageren, maar uiteraard lukte t weer s nie!!!(echt wij weer)....geniet maar lekker daar... dikke kus van ons

  • 25 Mei 2006 - 18:53

    Sanneke:

    Het is even een té lang verhaal. Ben moe. Lees het morgen wel verder.... Hahahaha. Nee hoor! Leuk om te horen dat het leuk is én veilig!!!!

    Dikke kiss.......

  • 26 Mei 2006 - 09:46

    Elske:

    Hey Chickie!
    Als ik alles zo lees wordt ik echt jaloers!!! Volgens mij vermaak je je goed. He enne wat betreft het eten; thaise vetrollen staan altijd beter ;-)Enne is dit niet een goede gelegenheid om te stoppen met roken???
    Heel veel plezier nog en ik zie je wel weer als je terug bent in ons koude kikker landje.
    Ciao bella!

  • 26 Mei 2006 - 09:52

    Nicole:

    Hoi wijffie, ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.Wat is de wereld toch leuk vanaf de 89e verdieping!!!! En gewoon lekker door blijven eten je zweet en loopt het er toch weer af. Dikke zoen!

  • 31 Mei 2006 - 06:59

    Anette:

    He pop, blij te lezaen dat het goed gaat. Dit x geen Peru piriekelen !!! haha, oh ja heb een nieuwtje,... kom 24-06-2006 bij je slapen,...haha,... leik nieuws he!!
    XX A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 56214

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: