Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Manon Vanderschaeghe - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Oktober 2008 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Ben net terug van een geweldige 2-daagse tocht over Fraser Island, wat was dit gaaf zeg!

13-10-08 's Ochtends om 7.45 uur opgehaald door het busje van de tour-operator.
Het was al een dag of 2 heel erg bewolkt, maar het zou vanaf vandaag mooi weer worden.
Naar de ferry gereden en met een half uur varen zetten we voet aan wal op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld.
Het heeft heel even gedruppeld toen we op de ferry zaten, maar dat hield al gauw op.
We nemen plaats in een 4-wheel-drive-bus en hoppakee, recht het bos in, een heel raar bos, dit eiland heeft zijn eigen eco-systemen en dat zie je meteen zodra je dus dit bos inrijdt.
Er staan loofbomen, naaldbomen, maar er is ook een waar regenwoud aanwezig, zo bizar om dit allemaal op 1 plek te zien!
We moeten van de ene kant van het eiland naar de andere kant om nog een 8-tal mensen op te halen die van Rainbow Beach komen. Grappig ook, want we zijn dus aan de westkant het eiland opgereden, daar was het nog steeds bewolkt en toen zijn we dus naar de oostkant gereden en daar was geen wolkje aan de lucht!
Zodra we hun hebben opgepikt, rijden we naar Wabby Creek, dit is een zoetwater-meer ergens in het midden van het eiland.
Om daar te komen moeten we door immens grote duinen heen...dit had ik niet verwacht; pfoe, wat een ellende met een brandende zon op je bakkes door superfijn zand klauteren! 2 kilometer lang!!! Maar het was het zooo waard: compleet bezweet en uitgeput komen we aan bij een groen meer, met op de achtergrond een bos waar kakkatoes af en aan vliegen en over het meer heen krijzen, wat een plaatje!
Kleren uit (ik had mijn zwemkleren al aangetrokken die ochtend voor vertrek) en hoppakee het frisse water ingeplonst. Dit water komt uit de bodem van het eiland, via allemaal ondergrondse creeks, superschoon- fris en lekker.
Als hier 70 jaar lang geen regen zou vallen op het eiland, zou dit eiland nog steeds meer dan genoeg water hebben van zichzelf.
Daar een poosje rondgedobberd en toen weer dezelfde weg terug door de duinen, maar omdat ik nu een natte bikini aan had (en me de moeite had bespaard me af te drogen en aan te kleden) ging de terugweg een stuk fijner, omdat ik afgekoeld was.
Daarna zijn we naar het Resort gereden (waar we ook zouden overnachten) om aldaar een uitgebreide lunch naar binnen te werken.
We, zijn trouwens een groep van 30 man, verschillende nationaliteiten, jong, oud, gezellig!
Na de lunch (voldaan) in de bus gestapt en naar Lake McKenzie gereden, dit schijnt HET meer te zijn waarom mensen naar Fraser komen, ik moet zeggen: erg mooi, een blauw meer met een wit strand, omgeven door bossen, maar Wabby vond ik toch mooier (ben jij ook naar Wabby geweest Bob? Wat vond jij?).
Bij McKenzie een uur in de zon liggen bakken en daarna zijn we naar Central Station gereden, kwist eigenlijk niet wat ik me er bij voor moest stellen (ik dacht een oud en verlaten treinstation...) maar dit was het vertrekpunt voor een tocht van een uur door het regenwoud: WAUW!!!! Echt supergaaf, en het vreemde van dit alles is dat alle vegetatie op het hele eiland dus op zand groeit. Dit zand is enorm rijk aan mineralen en andere voedingsstoffen.
Prachtige wandeling, supergrote varens (die zelfs in de tijd van de dinosaurussen door deze giganten als tandfloss werden gebruikt, nou ja, overdrijven is ook een vak, maar om maar even aan te geven hoe lang deze plant al bestaat, en het groeit daar gewoon nog steeds, een taaie rakker zullen we maar zeggen).
We zijn via een stroompje door het woud gelopen, alle kleuren groen die je je maar voor kan stellen. Palmbomen, lianen, dicht bladerdak, waardoor het aan het schemeren was (hopelijk zijn de foto's gelukt)kreten van allerlei vogels, het gekabbel van de creek, echt heel erg mooi.
Na deze tocht met de bus naar het resort gereden. Ik had een kamer geboekt in een dorm (dus met meerdere mensen op 1 kamer) maar het was blijkbaar rustig, want ik had de hele kamer voor mezelf! Is dat even luxe!
De spullen neergelegd en naar de eetzaal gegaan voor het diner (alle maaltijden waren inclusief by the way ;) ).
Komen we daar aanlopen hebben we een Mexicaans buffet, CARAMBA! Das lekker!
Samen met 2 meiden uit Londen aan tafel geschoven en ons 3 keer in de rondte gegeten (da mag na zo'n intensieve dag lopen enzo....)
Na het eten compleet gevloerd om 20.30 uur als een blok in slaap gevallen tot..

14-10-08 vanochtend 06.00 uur omdat er toen een brandalarm afging (vals alarm...) maar goed, toen had ik inmiddels uren zat liggen knorren nietwaar?

Lekker rustig aan gedaan, nog tot een uur of 07.00 lekker liggen dommelen en toen gedoucht, spullen gepakt en naar de ontbijtzaal gelopen, ook deze keer niet misselijk, ha, ha, goed ontbeten en toen weer de bus in.
Over het strand (de 75 kilometer highway...alleen maar zand hoor, er zijn daar helemaal GEEN wegen op het eiland) met een prachtig gekleurde oceaan, turkoise (hoe schrijf je dat?) en lichtblauw, prachtig!
Allereerst zijn we naar Eli Creek gereden, een waterstroom van een paar honderd meter, wat dus uit het eiland komt en naar de zee stroomt (zoet water), zalig gebadderd, gelopen, foto's gemaakt en toen besloten om in het vliegtuigje te stappen wat op het strand was geland om eventuele geintresseerden mee te nemen voor een rondvluchtje van een kwartier, 20 minuten.
Ik en de 2 Londense meiden (Bina en Maria) met zijn 3-tjes ingestapt voor 70 dollar p.p. (zo'n 35 euro) en toen hoppakee! De lucht in (en vergeten dat ik hoogtevrees had.....bah, bah, heb peentjes zitten zweten in dat kleine toestel, ha, ha, ha)
Maar wel supermooie foto's gemaakt! Wat gaaf om boven dit prachtige eiland te vliegen!!! Gewoon doorbijten, Vanderschaeghe, je bent een bikkel, dit is niet eng....:( oh, nee :) ha, ha, ha.

Het vliegtuigje heeft ons vervolgens afgezet bij een shipwreck, erg mooie plaatjes geschoten aldaar (het heeft een naam, maar dat zet ik later op de site).
De bus was daar inmiddels ook aangekomen en toen zijn we met zijn allen naar de Couloring Sands gereden, grote heuvels / bergen met allemaal verschillende kleuren zand (dit komt door alle mineralen), erg mooi om te zien.
Daarna doorgereden naar The Champagne Pools, wat een plaatje! Dit zijn eigenlijk een soort 'natuurlijke hot-tubs', doordat deze stukken zeewater zijn afgeschermd door rotsen en op deze manier afgescheiden zijn van de zee kun je hier ongestoord badderen....dat kan nl. niet in de zee waar dit eiland in ligt: HAAIEN!!
Soms komen er wel erg grote golven van de zee over de rotsen heen kletteren en dan heb je echt zoiets van: als al dat water hierover heen kan, dan kunnen die haaien dat toch ook.....?
Anyway, prachtig, prachtig en had ik al gezegd dat het erg mooi was? ;)
Daarna met de bus doorgereden naar Indian Heads, het hoogste uitkijkpunt van het eiland, maar eerst even geluncht in de schaduw (picknicken), want het was behoorlijk heet aan het worden: 39,6 graden en geen wolkje aan de lucht, pfoe!
Daarna met wat geklauter naar boven op de top aangekomen: wat een uitzicht zeg! En vanaf die hoogte kun je dus op de zee neerkijken die kraakhelder is: ik heb een supergrote schildpad gezien, haaien, stingrays, wat prachtig, hopelijk zijn de foto's gelukt, wat een SUPEREILAND!!!!
Na deze afsluiting van een superdag zijn we teruggereden naar het resort om de spullen op te halen en na een hobbelige weg terug naar het beginpunt van onze tour, zijn we weer op de ferry gestapt.
De zon ging onder, we zaten op het dek en keken elkaar aan: Life is so beautifull!!!!!
Wat ben ik blij dat ik gekozen heb voor een 2-daagse tour, ik had dit voor geen goud willen missen, wat een prachtige natuur, wat een prachtige stranden, wat een kleuren, wat een vergezichten, wat een schitterend eiland....
Ik had hier wel een week kunnen blijven, zoo mooi!

Nu moet ik stoppen, want de was moet uit de droger gehaald worden, ik moet eten (ha, ha) en daarna lekker douchen (ik heb zand op plaatsen zitten....da wil je niet weten!) En mijn haardos zou niet gek staan op de kop van een vogelverschrikker, ha, ha, dus even poedelen.

Morgenavond vertrek ik met de nachtbus naar Airlie Beach (13,5 uur....slik) voor 4 nachten en daar ga ik op zoek naar het volgende avontuur: de Whitsunday Islands!
Daarna vertrek ik naar Cairns en Cape Tribulation, maar daarover laterrrrrr.
Toedels! Manon XXXXXX

  • 14 Oktober 2008 - 09:09

    Anja:

    Euh, een kort bericht..?? Hou mijn hart vast voor de lange versie...;-) xx
    Hi,hi,hi, helemaal top meid, wat klinkt dit weer als een geweldige ervaring, super!
    Kissies,
    Anja

  • 14 Oktober 2008 - 09:31

    Tonnie Huisman:

    geweldig meid geniet van al jou tochten ga zo door voor een oude man ha ha

  • 14 Oktober 2008 - 10:36

    Suuske:

    Wauw, wauw!! Dat klinkt allemaal weer helemaal geweldig!!
    Hihi manonnie stapt zo weer een vliegtuig in.... Je moet er iets voor over hebben he hahaha

    XXX Suus

  • 14 Oktober 2008 - 11:58

    Jeske:

    Zodeju zeg...wat veel moois allemaal weer! Lijkt wel of ik een docu op discovery aan het kijken ben hihi!
    Twee dagen daar lijkt me bijna nog te kort!
    En nu alweer onderweg naar het volgende avontuur....you lucky bastard!
    Veel plezier meid!

    Dikke kus Jeske

  • 14 Oktober 2008 - 12:25

    Nicole:

    Wijffie wat een super verhaal weer. En dat in 2 dagen......ben nog steeds een beetje jaloers.....

    Heel veel plezier op de Whitsunday Islands!
    xxx nicole

  • 14 Oktober 2008 - 16:15

    Eve:

    Wauw!

  • 14 Oktober 2008 - 16:43

    Geraldine:

    Hi hi
    Wat een mooie verhalen heb je weer! Lijkt me idd super om mee te maken en goed dat je die 2 daagse excursie had! Ben nu echt al heel erg benieuwd naar je foto's maak er maar heel veel! Hoop dat je nog veel meer moois mee maakt en hoor je snel weer. Ps ik stuur je ook effe een mail naar je hotmail. Dikke kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik zeg: een goeiendag allemaal! Bij deze dus een site om jullie, kijkbuiskinderen in het kikkerlandje, op de hoogte te houden van mijn avonturen in het verre buitenland. Laat 1 (of 2, of 3..) berichtjes achter op de site, is altijd leuk om ze te lezen als ik aan de andere kant van deze aardkloot zit! Toedels! Liefs, Manon.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 56218

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Colombia

11 Oktober 2013 - 04 November 2013

Ecuador!!

11 Oktober 2012 - 18 Oktober 2012

Raiders of the Lost Ark 2012

11 November 2011 - 04 December 2011

NEPAL! 2011

09 Januari 2010 - 01 Februari 2010

Zuid-Amerika: here we come...again! 2010

12 Juni 2009 - 15 Juni 2009

Weekendje Berlijn 2009

16 September 2008 - 03 December 2008

Oz on my own 2008

19 September 2007 - 10 Oktober 2007

Chili / Bolivia en Paaseiland!! 2007

11 Februari 2007 - 13 Februari 2007

Hong Kong 2007

28 Januari 2007 - 10 Februari 2007

Herman's Place 2007

16 September 2006 - 19 September 2006

Istanbul! 2006

21 Mei 2006 - 08 Juni 2006

Thailand en Cambodja!! 2006

29 April 2005 - 17 Mei 2005

Peru 2005

Landen bezocht: